School and boring memang kobinasi yang menarik. Argh! Im too clever to stuck in this entah apa-apa school. Aku menongkat dagu sambil memandang ke luar."Is that something more important outside there?" tegur Puan Ain, guru Sejarah.
"Mind your own business" aku berkata sinis sebelum berlalu ke luar.
"How rude!!" marahnya.
Aku berjalan-jalan di koridor sekolah tanpa arah tujuan. Urgh!! Kalau bukan sebab papa ugut, aku dah ponteng sekolah dah sekarang ni. Mesti time macam ni aku tengah syok lepak-lepak main arcade. Dimwit! Ni cikgu counselor punya pasallah! Adakah patut dia call papa hari tu lepas tu report yang aku selalu ponteng sekolah. School and me are not suitable and we cannot be friend. I hate school and school hate me. It good if papa can understand it that school and me can't be together.
"Laura! We need to talk!" tegur Shahrul, Tingkatan 6.
"Fuck off! Apa lagi kau nak!" marahku.
"Aku suka kau! Aku betul-betul suka kau. Kau cakap aja kau nak aku buat apa, aku akan buat asalkan kau terima aku," rayu Shahrul.
"Menyalak macam anjing tiga kali then jilat kaki aku," aku tersenyum sinis sambil melihat dia terkedu.
Aku terus berpaling dan melangkah meninggalkan Shahrul yang terpinga-pinga. Aku berjalan-jalan di kawasan kolam ikan. Makanan ikan aku tabur di dalam kolam. Ikan-ikan koi berebut-rebut menyambar makanan yang berada di permukaan air. I'm too good!
"I'm too good for everything," aku berteleku di tepi kolam.
"Bizz! Bizz!" kocek baju kurungku bergetar kerana telefon yang aku bawa secara terlarang, aku set ke mod meeting.
Whatsapp notification. Messages from Jelita.
"Fuck up! Babe, u need to help me. This guy making shit with me.
[Imej]
He ask me to sleep with him but he don't want to pay! Make his life worst!"
Aku hanya memberi bluetick.
"Urgh! You fuck up too! Tidur dengan ramai jantan. Patutnya kau kerja dekat kandang pelacur sana!" aku mengetap gigi.
Mahu atau tidak, aku kena juga ikut cakap Jelita or die. Shit! My life is worst even though people look me as a perfect one. Yeah! I'm perfect. Aku memiliki tubuh yang matang dari usia. Orang selalu menganggap yang aku ni 20 and above, the true is aku 18 tahun. Aku kaya. Aku ada segalanya but aku tak ada satu benda. Kasih sayang...
Kasih sayang bagi papa ialah duit. Duit mampu memenuhi keinginanku. Aku hidup dengan duit dan aku hidup untuk duit. Maruah? Huh! Dunia sekarang. Kau miskin, kau hina. Kau kaya, kau disanjung. Maruah adalah duit dan untuk dapatkan duit, manusia bertindak liar.
Mama.. Kasihnya banyak dicurahkan pada kerjaya. Fashioner terbaik negara. Niat ingin kalahkan Jimmy Choo berjaya tapi gagal dalam mendidikku. Mama kejar kejaya kerana aku. Mama cari popularity supaya aku dikenali dunia. Mama ingin aku diketahui satu Malaysia. Mama know nothing about me. Even mama popular dan dikenali sehingga ke luar negara, tapi dunia tak tahu yang beliau mempunyai anak bernama Laura Merdyna. I choose to be no one. I choose to be the one who being neglected.
"Tengok siapa yang ada dekat sini? Puteri Gunung Ledang sesat. Hahaha!" kata Amar.
"Mar, tak habis-habis kau nak nyakat Laura. Dah-dahlah tu," kata kawannya.
Aku berdiri dan berhadapan dengan mereka berdua.
"Huh! Patutlah busuk! Ada najis rupanya," aku berkata sinis.
Mereka terkedu. They don't know the true me. Even whole school doesn't know the true me. Once they know, they will regret it!
"Laura, agaklah ayat kau," tegur Amar bengang.
"Aku dah warning kau, jangan sesekali kacau hidup aku. Kau tu sampah! Stop playing around me. It sticky!" sinisku.
"Biadap kau perempuan!" Amar cuba untuk melempangku.
Aku lebih pantas. Aku mengelak dan hadiahkan dia penumbuk di perut. Dia terbaring. Aku menyingsing kain hingga paras lutut. Laju kakiku menyepak perutnya. Bukan sahaja sepak, malah aku turut memijak perutnya. Kawannya cuba menarikku tapi aku lebih licik. Belum sempat tangannya hendak menyentuhku, kakiku dulu telah menyepak kemaluannya.
"Hah! Jangan cakap aku tak warning," aku terus berlalu macam tak ada apa-apa yang berlaku.
"Bizz! Bizz!" telefon ditangan begetar.
Incoming call.
"Hello!" aku menjawab panggilan dari Jelita.
"Aku nak kau kerjakan dia! Bodoh punya jantan!" marah Jelita.
"Dia tak nak bayar kau tapi dia belum 'rasa' kau pun. Apa masalahnya?" aku merengus.
"Dia lempang aku!! Aku nak kau belasah dia!" rengek Jelita.
Talian aku terus matikan. Urgh!! Childish! Umur dah 25 tapi manja. Meluat aku!
"Bizz! Bizz!!" telefon begetar semula.
"Apa lagi?!" Marahku ketika menjawab panggilan dari Jelita.
"Sial! Asal kau matikan telefon!" marah Jelita.
"Aku punya sukalah," jawabku hambar.
"Kau jangan nak buat taik. Baik kau buat apa yang aku cakap ni. Aku report dekat tuan karang," ugut Jelita.
"Urgh! Yelah! Yelah! Kau nak aku buat apa? Mana aku nak cari budak tu?" it a little funny bila aku gelar lelaki umur around 28-30 as budak.
"Kau tak payah risau pasal tu. Harini dia ada meeting dekat syarikat lain and dia akan lalu depan sekolah kau. Masa dia lalu tu, kau tahan kereta dia. Lepas tu, pandai-pandailah kau nak buat apa," kata Jelita.
"No plat?" aku duduk dikerusi simen.
"12WTF" katanya.
Talian terus aku matikan.
"Bodoh! Macam manalah aku boleh terjebak dengan hidup yang macam ni?!" marahku.
Aku terpaksa ikut cakap Jelita sebab dia adik kepada Tuan Shirotani. Aku kena jalankan segala arahan mereka, kalau tidak Tuan Shirotani akan bunuh aku. Aku dilatih dan terlatih sebagai senjata. Aku senjata dan aku hidup. Aku jahat tapi aku belum ke tahap membunuh. Hidup aku kalau dikaryakan pasti menjadi kisah yang cliché dan membosankan. Aku sendiri bosan dengan hidup aku.
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...