Aku memegang pipi Haries. Kemudian, aku menarik semula tangan aku.
'Aku wanita normal. Justeru itu, hati aku juga turut berdebar bila Haries berkata macam itu. Tapi, setelah apa yang berlaku. Aku perlu lebih berhati-hati.'
"Haries.."
'Hati kita berkongsi rasa yang sama.'
"Pergi dari hidup aku. Aku tak perlukan kau," aku terus membelakangkan Haries dan berlalu pergi.
Aku melangkah dengan hati yang berat. Tanganku menumbuk-numbuk dada dengan perlahan. Berharap rasa sakit yang tiba-tiba muncul ini untuk pergi.
'Laura! Kau bodoh! Hati kau kata lain tapi bibir kau kata lain!
Aku membawa langkah ke kereta. Aku mengambil handbag dan bantal pemberian Haries. Aku menoleh ke pantai. Haries masih berdiri di tempat yang sama sambil memerhati matahari terbenam. Pandanganku menjadi sayu.
Masa bukanlah faktor bagi hati untuk merasa sesuatu. Hati aku sayang pada sesuatu yang ia nak sayang. Aku pemilik diri, tetapi hati adalah raja yang memerintah.
Aku sayang Haries. Sama sepertinya, Haries selalu di hati aku since the day we meet. Aku memegang bibir. Aku tersenyum di sebalik jejariku. Dan... Sebab itulah aku menciumnya untuk kali pertama pertemuan kami. Sayang aku kali ini tak sama macam dengan Khairi dulu. Kali ini berbeza.
"Laura," panggilan seseorang memeranjatkan aku.
Aku menoleh ke belakang dan mama sedang menghulurkan aku kunci.
"Pergilah berehat. Bilik papa dengan mama dekat sebelah bilik kamu," kata mama.
Aku membawa langkah yang longlai menuju ke hotel yang berada berdekatan dengan pantai. Semangatku hilang. Satu persatu terjadi. Kematian Jelita, luahan hati Haries, Tuan Shirotani, Khairi, senpai. Haaa.... Aku lelah.
Aku kini sampai di depan pintu bilik. Pantas aku masuk. Pintuku tutup semula dan aku kunci. Aku tersandar pada pintu. Badanku melorot jatuh. Senja yang semakin melabuh makin mengelapkan bilikku yang tidak terpasang lampu. Gelap. Sepi.
Air mataku jatuh. Perlahan-lahan esakkan aku terluah dari bibir. Tanganku menumbuk-numbuk dada. Kesunyian bilik terisi dengan tangisan hibaku.
"Haries! Kalaulah kau tahu yang aku pun sayang sangat dekat kau! Haries! Aku perlukan kau! Haries! Jangan pergi! Haries! Haries!!!" jeritku dalam tangisan.
Aku tersedu sedan. Menangis dan menjerit. Setelah beberapa minit. Diri aku kembali tenang tetapi air mataku masih tersisa.
"Haries," sebutku.
Aku berteleku. Memeluk lutut dan menyembunyikan wajah di sebalik lutut.
"Haries," aku tak pernah bosan menyebut namanya.
Aku sayang Haries tapi aku tak nak Haries dekat dengan aku.
Aku sayang Haries tapi aku tak boleh ada di sampingnya.
Aku sayang Haries tapi aku tak boleh milikinya."Haries," seruku untuk kesekian kalinya.
"Tuk! Tuk! Tuk!" ketukan di pintu memeranjatkan aku.
Aku menghidupkan lampu. Pintu bilik aku buka.
"Haries!" mataku terbuntang.
Pantas aku menutup pintu tapi Haries lebih pantas. Dia menahan pintu dan terus masuk ke biliku. Pintu bilikku ditutupnya dan dikunci. Aku melangkah setapak ke belakang. Tiba-tiba Haries menarik lenganku dan ditolaknya aku ke pintu. Aku menahan sakit di belakang badan. Haries merapatkan tubuhnya dengan tubuhku. Wangian dia menusuk ke hidung.
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...