Aku menolak rambut aku yang berada di bahu macam orang dalam iklan syampoo. Hahaha! I'm gorgeous okay! That why Haries tak berkelip tengok aku buat macam tu. Budak-budak lelaki sebuk bersorak-sorak macam kucing hilang anak. Huh! I hate boy and I dislike man. Wait, man depan aku ni masih dalam pertimbangan lagi."No seducing," dia melantun bola ke aku.
"Hahaha! No rule, remember? I will seduce you until your nose bleed," aku mengenyit mataku.
"Auwww!"
"Shut up! Fucker!" makiku kepada budak-budak lelaki yang sebuk bersorak-sorak.
Mereka terus senyap. Huh! Aku tak suka mereka.
"Someone got mad. Let make a deal,"dia bercekak pinggang.
Huh?! Deal? Dia ingat aku takut ke? Silap besar!
"Fine. Apa dealnya?" aku menghampirinya dengan senyuman menggoda.
"Siapa kalah, dia kena ikut cakap orang tu," dia mengangkat keningnya sekilas.
"How long?"aku menyelak rambut yang kena tiup angin.
"A day," Haries menghulur tanganya.
"Deal!" kami berjabat tangan.
"Fight!" sorak semua orang.
Aku tersenyum sinis dekat Haries. Okay Laura. Naughty time!! Aku menghulur bola pada Haries. Tanpa syak wasangka, dia mengambilnya. Pantas aku menepis bola itu jatuh manakala tangan kiri aku yang sudah sedia terus menyambut bola. Aku berpusing ke belakangnya. Belakang kami berlaga.
"Huh! Your copy me?" dia tergelak.
"Tak sepenuhnya copy, tapi pengubahsuaian," kakiku menendang ke belakang.
Menendang pelipat di belakang lutut. Akibatnya, dia terjatuh.
"Hahahahah! Looser with capital L!," aku membuat simbol L di dahi.
Satu jaringan and I am the winner!
"Too slow!" bisiknya yang entah bila dah ada dekat belakang.
Dia merampas bolaku yang baru sahaja hendak dijaringkan.
"Damn!" aku mengejarnya.
Dia belari-lari anak secara mengundur. Bibirnya tak lengkang dengan senyuman.
"Teacher!" riak mukaku terkejut.
Pantas dia berhenti dari berlari-lari anak dan menoleh ke belakang. Kesempatan yang ada, aku membengkes kakinya. Dia terjatuh menyarap. Dia memusingkan tubuhnya menelentang dan kakinya mengait belakang lututku. Akibatnya, aku jatuh ke tubuhnya.
"Wuuuu!" sorak yang lain.
Urgh! Semak!
"Looser with capital L," Haries mengulang ayatku.
Aku pantas duduk di perutnya. Aku mencengkam kedua-dua pergelangan tangannya dan aku tarik ke atas. Tubuhku sedikit membongkok.
"Now, who the looser with capital L, huh? Hahahaha!" rambutku yang jatuh mengena pipinya.
"LSP!" mata Haries membulat terkejut.
"Huh?! LSP stand for what?" aku mengerutkan dahi.
"Laura Si Perogol!" matanya masih membulat.
Waaa! I never thought that this stupid formal guy can be this damn cute!
"Perogol? Aku cuma nak goda kau sampai hidung kau berdarah," aku merapatkan lagi wajah kami.
"That enough!" wajahnya serius.
"Nuuu! We still don't know the winner!" aku berwajah nakal.
Haries menolakku. Aku terus terbaring di sebelahnya. Dia bangun dan jaringkan bola.
"I win," dia memandangku yang telah pun duduk.
"Ouh! My winner! I will be your good slave," aku membuat muka kesian sambil merapatkan kedua-dua pergelangan tanganku seakan diikat.
"Apa cik mengarut ni?" muka Haries kemerahan.
"Hei, that a deal right?" aku masih memegang watak nakal.
"No! Dealnya, siapa yang kalah kena ikut semua cakap winner," dia membetulkan rambutnya.
"Eeehhh? Bunyi macam sama aja," aku membuat wajah lurus.
Semua pelajar bersurai apabila aku dan Haries berlalu pergi.
"Kenapa cik tengok saya macam tu?" dia tidak selesa kerana aku asyik merenungnya.
"So?"
"So?" tanya dia semula.
"The deal?" mataku tak lepas dari menilik wajahnya.
"Just forget it," dia membasuh kakinya.
"Ish! Tak seronoklah macam ni. Kalau aku yang menang, macam-macam aku suruh kau buat. Such as, siapkan kerja sekolah aku ke, kerintingkan rambut aku ke, kiss aku ke".
"Pervert!" katanya yang masih ralit memabasuh kakinya.
Aku duduk di sinki. Kakiku aku masukkan ke dalam sinki. Pili air aku hidupkan dan air mencurah ke kaki. Ehem! Ni sebenarnya sinki dekat kantin. Haries pula basuh kaki dekat paip yang berada dekat dengan padang. Sinki ni jauh sikit. Adalah dalam tiga depa. Tepat Haries basuh kaki tu memang disediakan untuk pelajar basuh kaki lepas main dekat padang. Bukan dekat sinki kantin. Hahahah!
"Haries, cakaplah apa dealnya," kataku.
Aku menongkat dagu atas lutut. Kakiku bermain-main dengan air.
"Dealnya?" dia menutup paip.
Langkahnya di bawa menghampiriku. Tangannya merata-ratakan air ke kakiku. Membuang kotoran.
"A.ah. Deal. Cakap ja apa, aku tak kisah. Aku suka cabaran. Kau suruh aku lompat bangunan pun aku akan buat".
"Ish, cik jangan mengarut," Haries mengerutkan dahi.
Tangan kasarnya mengosok-gosok kakiku. Bagusnya, basuhkan kaki aku. Patutnya winner yang dapat layanan ni.
"Haries, mintaklah apa-apa," aku meletakkan kepalaku di atas lutut.
Mataku ralit memandang dia yang sedang membasuh kaki aku. Kacak! Kemeja putihnya kotor terkena tanah. Lenganya dilipat sehingga paras siku. Wajahnya kelihatan sedang berfikir.
"Ermm... Saya mintak cik jawab semua soalan saya dengan jujur untuk satu hari ni".
"Boleh!" jawabku pantas.
"Don't too fast, miss," dia tertawa kecil.
Gulp! Ya juga, jangan terlalu pantas. Mana tahu tiba-tiba dia tanya pasal Tuan Shirotanim
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...