Aku kena keluar dari sini! Tapi macam mana? Ouh ya, aku baru teringat aku ada tinggalkan handphone dekat bawah baju aku. Macam mana aku nak ambil? Tangan aku terikat. Aku ikthiar ambil handphone menggunakan kaki. Kakiku mengait telefon di bawah baju, akibatnya telefonku jatuh ke lantai.
Dengan menggunakan jari kaki. Aku menghidupkan telefonku. Nanti dulu, aku mana ada kawan. Dengan siapa aku nak mintak tolong?! Bodohnya!!!! Mama? Papa? Aku rela mati dari minta bantuan mereka. Aduh! Siapa? Think Laura! Think! Haries! Haa!! Aku mintak tolong Haries. Aku mencari nombornya. Ha! Jumpa!
"Tutt! Tutt!!"
"Kau nak apa telefon aku malam-malam ni Leo?" tanya Haries mamai.
"Ni akulah! Haries! Haries! Tolong aku! Cepat Haries!" aku cuba memperlahankan suara aku.
Aku terbaring di tepi telefon.
"Shishio! Dekat mana ni?!" suara Haries kedengaran cemas.
"Err.. Ermm," aku teragak-agak untuk beritahu.
Aku mana tahu alamat tempat ni. Kalau aku cakap belok sini, belok sana, sesat nanti.
"Tak apa, saya boleh trace shishio. Jangan matikan talian," kata Haries.
"Cepat! Bateri aku boleh bertahan 20 minit!" kataku.
"Saya cuba sampai cepat," kata Haries.
Segalanya senyap....
Aku dengar bunyi-bunyi dari talian di sebelah sana. Bunyi Haries sedang bergerak dengan pantas memasuki kereta. Aku memejamkan mata. Air mataku jatuh. Sempat ke Haries nak sampai? Perjalanan ke sini mengambil masa setengah jam lebih. Mungkin lagi suku perjalanan, Haries akan kehilangan koordinat aku.
"Shishio, jangan risau. Saya akan sampai," kata Haries seolah-olah dapat membaca apa yang aku perkatakan di hati.
"Haries, aku takut," aku mula tersedu.
"Shhh... Saya janji saya akan selamatkan shishio," katanya penuh yakin.
Aku menunggu dalam ketakutan. Aku menanti dalam tangisan. Aku mengigit bibir bawah, menahan diri dari menghamburkan jeritan.
Aku memandang skrin telefon. Bateri aku tinggal 10%. Sempat ke?
"Haries.. Aku tak nak mati dekat sini," air mataku makin deras.
"Saya jugak tak benarkan shishio mati sebelum saya," katanya tegas.
"Haries," panggilku.
"Hmm.." sahutnya.
"Beritahu aku satu perkara," kataku.
"Shishio akan selamat, jadi kita boleh pergi bercuti," katanya.
Aku tersenyum sendiri. Haries terlalu yakin dengan kata-katanya.
"1% . . . Sempat ke Haries," bisikku.
"Laura..."
Telefonku telah pun mati.
'Mungkin, inilah kali terakhir aku bercakap dengan Haries.
Mungkin, inilah kali terakhir Haries menyebut nama aku.
Mungkin , disinilah titisan darah terakhir aku akan mengalir.
Mungkin di sinilah aku akan mati.
Mungkin mayatku akan mereput di sini.
Mungkin, kebahagiaan aku bukan di dunia.'Aku memejamkan mata, menangis tanpa suara. Tiada keajaiban yang boleh aku harapkan. Tiada doa yang boleh aku panjatkan. Haries, sekurangnya dia kisah tentang hal aku.
"Tuan, kita lepaskan Laura. Dia dah selesai tugas dia," kata Roy di sebalik pintu.
"Aku belum selesai dengan dia," jawab Tuan Shirotani.
"Tapi tuan.."
"Shut up! Kalau kau tak nak dapat nasib yang sama, jangan sekali-kali kau mempertikaikan apa yang aku buat," katanya tegas.
Aku memejamkan mata. Mempekakkan telinga. Haries, macam mana dia sekarang ni? Tengah kalut cari aku atau stay cool dekat tepi jalan? Haries, kalau aku mati dekat sini. Aku tak akan salahkan kau. Justeru, aku yang nak berterima kasih dengan kau sebab kau bersusah payah menjaga aku walaupun untuk sekejap. Kau selalu di samping aku bila aku sedih. Even kau tak pujuk aku masa aku sedih, but kehadiran kau menenangkan aku. Terima kasih Ha......
"Laura..."
Mataku terbuka. Aku lihat Haries sedang bertinggung di belakang aku. mataku membulat! Biar betul?! Takkan lelaki ni Haries? Tapi macam mana? Diakan dah hilang koordinat aku!
"Hei! Cepat!!" bisiknya.
Aku terus duduk sambil memandang dia tidak percaya. Dia cuba membuka ikatan di tangan aku tetapi tak berjaya.
"Haries..."
"Ketat sangat ni. Kita buka nanti. Sekarang, kita kena pergi cari tempat selamat," dia membantu aku berdiri.
Dia menuju ke tingkap. Aku baru ingin melangkah tetapi langkah kakiku terlalu lemah. Aku hampir tertumus tetapi sempat di sambut oleh Haries. Dia mendukungku dan mendudukkan aku di tingkap. Kakiku terjuntai di sebelah luar tingkap. Haries keluar.
"Haries.."
"Lompat!" katanya.
Haries mendepakan tangannya. Menunggu kehadiranku di dalam pelukannya. Cahaya bulan membirukan langit, menghidupkan malam dan menyuluhkan jalan. Aku mengigit bibir bawah, menahan esakan dari menerobos halwa. Kakiku menolak dinding lalu tubuhku jatuh ke hadapan.
"Saya dapat shishio," Haries lalu memeluk aku.
Kuat.
Erat.
Selamat!"Haries, aku nak balik!" aku mengogoi di dadanya.
"Sshhhh.. Saya akan penuhi impian shishio," dia membelai rambutku.
TOLONG VOTE! Luv Ya!
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...