Ai 15

323 16 1
                                    







                  

Haries' POV

Aku terbangun apabila terasa ada benda berat sedang menghempap wajah dan perutku. Aku membuka mata dan terasa ada angin sedang meniup pipiku. Aku toleh ke kiri dan aku terperanjat. Laura sedang tidur sebelahku. Tangannya memeluk kepalaku dan wajahnya rapat menyebabkan kulit pipi kami saling bersentuhan. Kaki kirinya berada di perutku. Aku terbaring kaku dan tegak. Macam mana ni?

"Cik, bangun," aku cuba menolak kakinya.

Dia merengek-rengek kecil sambil mengeratkan pelukannya. Hidung dan bibirnya mencecah pipiku. Serta merta wajahku panas.

"Gulp!!"

"Ba-dump! Ba-dump!" jantung aku berdengup pantas.

"Encik," tegur seseorang memeranjatkan aku.

"Ah! Nurse, help," kataku.

Nursenya menarik tangan Laura yang memeluk kepalaku. Aku menolak kaki Laura. Aku bangun dan pembaringan dan lihat Laura sedang nyenyak.

"Wife?" tanya nurse.

Aku menggelengkan kepala.

"Gf?" tanyanya lagi sambil membelek-belek ubat.

Aku menggelengkan kepala.

"Jadi, siapa?"

Banyak tanya pula dia ni.

"Why you need to know?" tanyaku sambil turun dari katil.

Aku menolak langsir yang menutup ruang tidurku. Lampu yang telah terpasang memudahkan aku lihat jam yang telah tergantung pada sudut dinding. 6.00 a.m.

"Nothing, just wondering. Encik tak baca peraturan ke? Pelawat tak boleh berada di katil pesakit," dia memandangku.

"Ouh! Sorry, saya tak perasan dia naik atas katil saya. Nanti saya beritahu dia,"aku tersenyum padanya.

Wajahnya merah-merah. Dah kenapa pula misi ni?

"It okay. Ni ubat encik," dia membalas senyumanku.

_________________________________________________

Laura's POV

"Uwaa! (Yawn! Yawn!)" aku menenyeh-nenyeh biji mata.

Aku lihat sebelah kanan pembaringanku. Haries tiada.

"Selamat pagi sayang!"

"Dup!!!" pantas aku menoleh sebelah kiri.

"Huh?!" aku mempamerkan wajah hairan pada Haries yang sedang duduk di kerusi sambil tersenyum menampakkan gigi taring kirinya padaku.

"Gigi kau kuning-kuning, mungkin kau lupa berus gigi! Senyum kau macam kam.."

"Buk!!!" aku memukul wajah Haries dengan bantal.

"Fucker! Jangan  berani-berani kau nyanyi lagu tu!" aku bersuara jengkel.

Aku turun dari katil. Haries melangkah ke katil dan membelakangkan aku.

"Jangan marah nanti.. Argh!" Haries terjerit sebelum sempat dia menghabiskan baris lagu.

Aku menolak kepala Haries ke katil dengan kasar. Tangan kanannya aku pulas ke belakang.

"What happen dear?! Keep singingla!!" marahku dengan suara yang lantang.

"Hahahahaha! I'm kidding! I'm kidding!" suaranya bergetar di katil.

"Laura!" panggil seseorang dengan nada yang marah.

"Urgh!" regusku.

Masa-masa macam nilah dia nak muncul.

"Where you have been?!" marah papa.

"Hhmm..." aku buat-buat sibuk.

"I'm asking you! Tahu tak mama and papa risau sangat?! Kami call tak angkat. Mesej tak reply. Kalau jadi apa-apa dekat kamu macam ma..."

"Mana mama?" aku memotong kata-kata papa.

"Mama tengah uruskan butik".

"Ouh I see. Risau betul mama dekat Laura," ada nada perli dalam ayatku.

"That not the point," kata papa.

"I don't care. Why you here?" kataku dengan suara malas nak layan.

"Papa yang patut tanya kamu macam tu. Kenapa kamu dekat sini? Kenapa kamu tak balik malam tadi. Papa dapat mesej dari Haries pukul 4.00 pagi. Kamu menghilang dari pukul 10.00 malam," papa bercekak pinggang menghadapku.

Aku menjeling Haries. Berani dia beritahu papa!

"Why it bother you?" tanyaku tanpa rasa.

"Cause you my daughter! You always give me headache. Boleh tak kalau sehari ja Laura kasi papa senang hati?!" papa memicit dahinya.

"I'm 18. I don't need your supervision anymore. Go die with your business," kataku selamba.

"Laura! Kamu jangan nak jadi anak derhaka!

"Huh! Ibu bapa suka gunakan alasan derhaka untuk anak-anak ikut cakap mereka. Kalau derhaka tu ada pada ibu bapa, rasanya tak tercium mereka syurga," kataku sinis.

"Biadap!!" herdik papa.

"Encik, kalau nak gaduh pasal keluarga, sila keluar. Jangan menganggu pesakit lain," kata seorang nurse.

Eh? Apahal pula nurse ni nak jelling-jeling dekat aku? Eh? Eh? Dengan Haries bukan main lagi dia senyum.

"Apa ni?!" marahku apabila tanganku di tarik oleh papa.

"Tak apa Haries, ni urusan saya dan Laura," kata papa apabila Haries ingin mengikuti langkah kami.

Aku memandang Haries dengan pandangan yang sukar ditafsir manakala Haries memandang aku dengan pandangan yang sukar diramal.

"Apa encik ni?!" marahku.

"Encik? I'm your papa!" marah papa.

"Huh! Papa? Papa just a title," kataku sinis.

"I don't know what to do with you, Laura. I don't know what you need. I give you everything and anything. Tak cukup lagi ke? Apa lagi yang Laura nak?" papa memperlahankan nadanya.

"Itulah silap papa. I want nothing but your love, papa. You always fulfill everything I need sampai Laura tak tahu apa itu kesusahan dan kepayahan untuk dapatkan sesuatu benda. Papa menghabiskan 24 hours per 7 day untuk kerja dan duit. Laura perlukan papa yang care dengan Laura. Bukan keperluan Laura! Papa dapat bezakan tak tu semua? Laura hidup mewah tapi Laura miskin dengan perhatian dan kasih sayang papa dan mama. Papa pernah fikir apa yang Laura dah lalui sepanjang hidup Laura? Ada papa kisah, dengan siapa Laura keluar. Apa yang boleh dan tak boleh Laura lakukan. Papa just be like, everything Laura need, you will make it come true,"  aku memanah mata papa dengan pandangan yang mencerlung.

Papa terdiam.

"Laura, papa buat macam tu sebab papa sayang Laura," kata papa bernada hiba.

"To be honest, kalau dikatakan kita terperangkap di satu situasi di mana Laura perlu memilih antara papa, mama dan Haries. Laura akan pilih Haries. He always keep an eye on me. Not only that, he know how to make me smile. He knows what the best for me. He cares about me. He make me work hard".

Aku tersenyum. Aku teringat kejadian yang aku suruh Haries cakap aku sexy and pretty. Kalau lelaki luar sana, tak payah suruh memang berguni-guni pujian dia orang dekat aku.

"But why you want me to fired him?" tanya papa dengan bingung.

"For his sake, he need to go from my life," aku memandang tempat lain.

"Papa tak faham".

"I know, so better you go. There is nothing that you need to understand. Just be like always. Sibukkan diri dengan business".

LauraWhere stories live. Discover now