"Haries!" aku terbangun.
"Hahahahahaha!! What a shame!" kata seseorang.
Aku memandang punca suara tersebut. Tuan Shirotani sedang berdiri di depan aku yang terbaring. Kepala aku pening. Aku memegang belakang leher yang terasa sakit. Bajuku yang terselak sedikit pun aku tidak endahkan.
"Aku dekat mana ni?" aku memerhati sekeliling.
Kawasan ni aku tak pernah nampak dan aku tak pernah tahu. Dalam kepeningan, telinga aku terdengar suara yang meminta tolong. Suara terjerit-jerit dan menangis.
"Lepaskan kami!!" jeritnya.
"Mama? Papa?" aku mengerut dahi memandang mereka yang terikat.
"Hahahahaha! Now! Bawak hero kita!!!! Hahahahaha!!!" gelak Tuan Shirotani.
Aku lihat dia dah macam orang tak betul. Gegendang aku terdengar bunyi besi. Rantai besi. Terasa ada seseorang sedang datang dalam keadaan yang meronta-ronta. Desahan nafasnya kedengaran berat. Aku berdebar-debar.
"Haries!!!!!!!!" jeritku.
"Hahahahaha!!" makin berdekah Tuan Shirotani.
Haries jatuh terduduk melutut di depanku. Tangannya terikat ke belakang. Tubuhnya diikat dengan rantai besi. Mulutnya diikat. Dia bergerak-gerak menyebabkan rantai besi berbunyi.
"Hermm.. Hhhmm!!!!" desahnya kepenatan.
"Lepaskan Haries!! Ambillah aku!!!" aku melutut di depan Tuan Shirotani.
Tangan aku menepuk-nepuk dada. Berharap Tuan Shirotani mengambil aku sebagai galang gantinya.
"Hahahahaha!! Kau betul-betul terdesak. Kau ingat senang ke aku nak tangkap Haries. Ups! Bukan Haries tapi senpai. Hahahaha!" Tuan Shirotani bertinggung di depan aku.
"Aku buat apa aja yang kau suruh! Aku tunaikan apa yang kau nak aku lakukan! Jadi, lepaskan Haries! Lepaskan di..."
"Give me your virgin. Will you?" Tuan Shirotani memegang dagu aku kasar.
Aku terkedu!
" Herrmm!!!" jerit Haries memarahi Tuan Shirotani.
"Huh!" dia tersenyum sinis.
Mataku terbuntang.
"I will," kataku perlahan. "Tapi lepaskan Haries!!!" aku memandang Tuan Shirotani dengan mata yang berkaca.
Dia menolak daguku kasar.
"You really love him. Hahahahaha! Jalang! Cepat betul kau cari penganti Khairi," Tuan Shirotani berdiri.
Aku sentap!
"Lepaskan Haries!" aku tidak mengendahkan kata-katanya.
Aku melutut. Kedua-dua tanganku rapatkan. Aku merayu.
"Buka ikatan mulut dia,"arah Tuan Shirotani.
Seseorang melepaskan ikatan di mulut Haries.
"Laura!! No Laura!! Don't do it!!!" katanya.
Aku hanya berdiam diri. Sedikit pun aku tidak menoleh dia yang berada di belakang aku. Aku hanya memandang Tuan Shirotani yang sedang berdiri sambil memandang Haries kemudian dia memandang aku.
"Aku akan lepaskan kau," kata Tuan Shirotani tapi ada senyuman di hujung bibirnya.
Aku yang sedang melutut terus terduduk dan terundur ke belakang sedikit.
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...