"Lepas!!!" aku membulatkan mata sambil memandang Haries.
Haries mengelengkan kepala. Aku menarik-narik bajuku yang aku rasa tak mungkin Haries akan lepaskan. Aku buntu.
"Apa yang kau nak sebenarnya?" aku berhenti menarik bajuku.
"Devour you," desisnya.
Kalau sebelum ni aku terlalu rindu untuk mendengar suaranya, tetapi kini aku rasa lebih baik dia tak payah berkata-kata kalau perkataan yang keluar dari mulutnya itu menakutkan aku.
"Let me go!!!!" marahku.
Haries melutut dan mencengkam baju aku dibahagian dada.
"This is too much!!!" aku makin baran.
"Huh!" dia tersenyum sinis.
"Aarrghhh!!!" jeritku.
Dia menarik aku untuk jatuh di atasnya. Aku menahan tubuh dari terus terbaring di tubuhnya.
"Cik Laura!!!!!" jerit Leo.
Kami memandang Leo. Aku baru perasan sesuatu. Keadaan kami sekarang tak ubah seperti aku yang menerpa ke arah Haries.
"Leo, kau salah faham. Aku boleh terangkan," aku bingkas bangun.
"Kita bincang dekat luar," kata Leo.
Kami berdua keluar dari bilik Haries.
"Leo."
"Saya tak tahu sekarang ni siapa yang bahaya. Cik ataupun senpai," Leo bercekak pinggang di depan aku.
"Tapi dia yang tolak aku," kataku cuba untuk mempertahankan diri.
"Hahahahahaha!!!!" suara Haries tertawa dari dalam bilik.
"Shut up!!" jeritku.
Aku terus berlalu pergi.
'Eee!! Geramnya!'
Tapi, tipulah kalau aku tak takut tengok perangai sebenar Haries tadi.
___________________________
KEESOKKANNYA.
"Ehem!!"
"Mak kau!!!" latahku.
Aku menoleh ke kiri, memandang Naim.
"Sejak bila cik dah pandai nak curi masuk tempat ni?" tanya Leo.
Mereka berlima berpeluk tubuh memandang aku. Alamak! Kantoi curi-curi masuk masion Haries.
"Eh, mana ada curi masuk. Korang katakan ni tempat aku. Suka hati akulah," aku memandang tempat lain.
"Jangan ingat kita orang tak tahu. Cik sebenarnya nak jumpa senpaikan?" tuduh Leo.
"Mana ada!" marahku.
"Dia orang berdua ni, perangai dua-dua sama," kata Leo.
Perlahan-lahan aku melangkah masuk.
"Cik!"
Bahu aku terhincut.
"Apa?!" marahku.
"Ingat, jangan pergi bilik senpai," amaran Naim.
"Hemm... " balas aku acuh tak acuh.
Aku terus mendaki tangga dan menuju ke lift. Aku menekan butang H.
"Cis! Macamlah aku nak sangat pergi jumpa Haries," monologku sendiri.
Aku melangkah masuk ke bilik Haries. Mungkinlah bilik Haries. Aku memandang sekeliling, mencari punca dari mana lagu yang dimainkan secara automatik itu datang. Kreatif betul, aku tak tahu dan tak nampak mana punca lagu tersebut datang. Aku menutup pintu dan lagu tersebut serta merta mati.
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...