Ai 2

541 22 0
                                    

Aku melangkah ke luar sekolah dan melangkah ke hentian bas. Aku duduk sambil menunggu kehadiran kereta 12WTF. Jam di tangan menunjukkan pukul 11.01 pagi. Waktu rehat pelajar. Ponteng dan aku adalah sahabat. Tak ada sesiapa boleh halang aku dari poteng sekolah, even papa sekalipun. Kaki aku goyang-goyangkan sambil kepala terdongak memandang langit. Angin sempoi-sempoi bahasa mengelusku damai.

Hidup aku kosong. Aku tengok dalam tv, selalu girl lonely macam aku ni mesti akan ada hero yang peramah dan akan mewarnai hidup aku. Hahahaha! Movie, imagination people. I hate boy and I dislike man. Aku mengalami krisis di mana aku tak tahu apa yang aku nak. Sejak kecil aku dah ada segalanya. Im, who the one have a hopeless life.

Sedang aku beramah mesra dengan hati, kereta bernombor plat 12WTF kelihatan sedang menghampiri. Aku kena hentikan kereta tu tapi macam mana. Aku bingkas bangun dari duduk. Think Laura! Think! Okay, aku tahu nak buat apa. Perlahan-lahan aku melangkah ke tengah jalan. Aku tertunduk.

"Laura!! Kau dah gila ke?".

"Laura!! Lari! Kereta!" jerit beberapa pelajar lain yang sama ada sama baya dengan aku atau tidak.

Hahaha! Aku harap kereta ni langgar aku.

"Sssreerrrrkzz!!!" tayar berdecit kerana brek mengejut.

"Buk!!"

"Laura!!!"

Aku terbaring di tengah jalan. Kepalaku berpusing tetapi tidak sakit. Terasa seperti sedang mabuk todi. Aku dengar bunyi pintu kereta dibuka dan ditutup kembali. Langkah yang pantas sedang menghampiri aku. Tangannya hangat menyentuhku. Tangannya damai. Dalam kemamaian pitam, aku masih dapat membayangkan figura tangannya memegang bahuku.

"Cik! Bangun! Cik buka mata! Pandang saya!" suaranya risau.

Ouhh! Kenapa aku dengar suara dia macam desperate. Macam merayu-rayu supaya aku bangun. It weird cause I love it!

"Cik! Tolonglah bangun!" tapak tangannya mula menyentuh pipiku.

Aku terbaring di ribanya. Tapak tangan kirinya menampung berat kepalaku. Rambutku yang hitam, panjang, lurus dan kilat jatuh dari celah jejari kasarnya. Perlahan-lahan aku membuka mata. Dari samar menjadi jelas. Jelas sangat sesusuk tubuh berpakaian formal dan berkaca mata di depanku. Walaupun mata dia terlindung dengan kaca mata, tapi aku tahu yang kami sedang memaku pandangan antara satu sama lain. Sesuatu di luar jangkaan berlaku. Sesuatu yang bukan diri aku sedang mengawal diri. Aku menarik tali leher hitamnya lalu aku mengucup bibir dia! Badannya terkebelakang.

Aku bangun dari pembaringan tapi mataku tetap tertancap pada wajahnya. Tanganku mencengkam tali lehernya.

Dia ni bukan lelaki yang Jelita marah sangat tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia ni bukan lelaki yang Jelita marah sangat tu. Mungkin dia ni pemandu je kut. Kami berdiri dan tangannya memegang lenganku bagi membantu aku bangun.

"Cik! Cik oka-"

Bicaranya terhenti apabila bibir kami bersatu.

"What the hell is going on here?!" tegur satu suara.

"Urgh! Disturb!" regusku sambil memandang ke pemilik suara.

Lelaki yang berkulit putih tapi tak adalah macam white people. Dia juga berkaca mata. Pakaiannya mewah. Kacak tapi tak sekacak lelaki yang aku cium ni. Kalau tengok dari mata kasar, lelaki berkulit putih ni lebih banyak menarik minat perempuan. Tetapi lelaki yang aku cium ni. Kalau touch up sikit, lagi kacak and berkarisma. Maybe factor gaya dan pemakaian yang mempengaruhi.

"Ouh! Dear, maaf sangat. Are you okay? Driver I ni memang tak berguna," suaranya terus bertukar lembut.

Aku memiliki package yang cantik dan menawan. I hate it when people being nice with me because of my look.

"Cik! Saya mintak maaf," kata driver di depanku ini.

"Shut up or I kiss you!" gertakku.

Dia terkedu dan pantas mengundur ke belakang sedikit. Aku melangkah ke lelaki yang berkulit putih. Ehem, tak semua perempuan suka lelaki berkulit putih macam artis Korea. Lelaki putih dekat depan aku ni boleh digelar gayanya macam Kpop gituh! That is not my taste kecuali lelaki yang aku cium ni. Dia putih dan hitam manis. Macam mana ya nak describe. White people yang kulitnya jadi hitam sikit sebab kerja dekat tengah panas. Maskulin gitu.

"Hai, my name is Syamil. Saya mintak maaf atas kecuaian driver saya-".

"Pangg!!" aku melempangnya sampai terteleng.

"What the-"

"Dush!!" penumbuk tepat mengena biji matanya.

Aku terus bertindak liar. Aku menumbuknya bertubi-tubi di perut. Kakinya aku pengkes dan dia terjatuh. Lelaki yang dikenali sebagai Syamil ini mengerang kesakitan. Aku menedang-nendang wajahnya yang acah kacak itu.

"Hoi! Tolong aku! Bodoh punya bodyguard!" marah Syamil.

Lelaki yang pada mulanya digelar driver kini digelar bodyguard pula. Wow! 2 in 1. Driver and bodyguard.

"Cik! Bawa mengucap," katanya sambil merangkul pinggangku yang kini bertindak liar.

"Lepas!!" aku meronta-ronta.

Rangkulannya terlepas dan aku terus menerkam Syamil. Aku menyepak, memijak dan meludah Syamil. Tak cukup dengan itu, aku menumbuk dan mencekek dia.

"Stop!! Stop it and stop being crazy! That enough!" marah lelaki bodyguard ini.

"Lepaslah bodoh!" aku meronta-ronta dalam rangkulannya.

Badanku terangkat sedikit. Kakiku menendang-nendang. Aku cuba meleraikan rangkulannya dari belakang ini tetapi tidak berjaya. Huh! Diceithful way! Aku merabanya. Aku menyentuh pehanya dan tanganku merayap. Pantas dia meleraikan rangkulan. Aku jahat, lebih banyak cara kotor dari cara baik yang aku selalu guna.

"I said enough!!" marahnya.

Langkahku untuk menghampiri Syamil terhenti. Damn! Kenapa aku stop! No one have stopped me. Tiada siapa boleh hentikan aku bila aku dan mula 'bertindak'.

"Kita bawak dia pergi hospital! Aku rasa otak dia bergegar, tu yang dia gila ni," kata Syamil.

Aku ditarik masuk ke tempat sebelah pemandu manakala Syamil duduk di tempat duduk penumpang di belakang. Aku terus agresif dan ingin mencekau Syamil dibelakang. Lelaki bodyguard ini lebih pantas. Dia menarik tanganku.

"Sial!!" jeritku.

Tanganku diikat dengan tali pinggang keselamatan. Kemudian, entah macam mana dia buat, tubuhku tersandar kaku dan tak dapat bergerak kerana diikat bersama dengan kerusi. Aku meronta-ronta.

"Lebih baik duduk diam atau tangan tu melecet nanti," kata bodyguard.

"Kau tak payah cakap lembut sangat dengan perempuan ni. Cepat bawak kereta tu. Aku dah sakit sangat ni!!" Syamil mengerang di belakang.

LauraWhere stories live. Discover now