"Laura Merdyna! Are you hear me?" tegur papa.Papa datang ke hospital by his own, so papa yang memandu and aku terpaksa duduk sebelah dia. Aku nak duduk belakang tadi tapi kena marah. 'Papa bukan driver Laura'.
"Yes," jawabku malas sambil memandang ke luar tingkap.
"Apa yang Laura dah buat?!" marahnya.
"Laura belasah orang," jawabku hambar.
"Berani ya Laura! Since when Laura jadi macam ni?!! Bla bla bla-"
Suara papa terus hilang. I mean, aku pekakkan telinga. Lelaki bodyguard tu macam aku pernah nampak. Lupa pulak nak tanya nama dia. Kenapa aku rasa macam hangat ja bila dengan dia. Hangat dan selesa. Aku pernah rasa benda macam tu sekali tapi rasa tu dah lama mati. Lelaki bodyguard tu kena pecat sebab aku. Macam manalah dia agaknya sekarang ni? Since when aku dah pandai rasa serba salah ni? Argh!! Fuck!
"Turun Laura, kita dah sampai," kata papa.
Aku melangkah ke luar kereta. Pantas aku melangkah ke bilik. Pintu bilik aku kunci. Penghawa dingin aku hidupkan. Aku membawa langkah kaki ke bilik air. Badan aku dah lekit. Satu persatu pakaian aku tanggalkan. Paip air aku buka dan air memenuhi tab mandi. Aku berendam. Badan aku rendahkan sehingga air berada di bawah hidung. Haaaa! Leganya dapat rehat.
Hidup bukan pilihan. Bayi dari syurga menangis bila dia lahir ke dunia sebab hidup di dunia bukan pilihan. Dunia ni jahat, kejam dan jenayah merata. Hati tak sepatutnya wujud. Hati tak patut berada dalam badan manusia. Kewujudan hati hanya untuk merasa sakit. Perjalanan hidup lebih baik tanpa hati. Hati yang membuatkan kita merasa. Aku tak mahu ada hati! Kenapa Tuhan cipta hati? Kenapa?!
"Cik Laura! Tuan nak jumpa!" jerit Bik Senah.
"Urgh!" aku merengus.
Perlahan-lahan aku bangun dari tab mandi. Ni mesti nak membebel lagi latu. Bosannya lahai hidup macam ni. But, getting scold better than die. At least, Tuan Shirotani takkan bunuh aku. Aku melangkah ke wardrobe. Aku memilih baju berkolar besar dan labuh paras peha dan di padankan seluar skinny paras bawah lutut. Rambut aku biarkan lepas. Tanpa menutup penghawa dingin, aku terus berlalu ke luar.
"Tump! Tump! Tump!" aku mendaki turun tangga.
Kakiku melangkah ke pejabat mini papa.
"Damn! What this asshole doing here?!" aku terperanjat.
Aku lihat lelaki bodyguard sedang berdiri mebelakangkan aku. I mean, dia sedang menghadap papa. Dia menoleh aku dengan muka tanpa riak. Dia mengenakan pakaian formal. Kemeja putih, kod hitam, tali leher hitam, seluar slack hitam dan cermin mata hitam. Dah malam kot, nak juga pakai spec. Oh ya! Dia still terbawa-bawa dengan kerjaya dia as bodyguard. Poor guy!
"Language!" papa berkata keras.
Aku melangkah menghampiri lelaki bodyguard. Aku memandangnya dari atas ke bawah dan dari bawah ke atas. Urgh! I rolled my eye.
"Keep rolling your eyes, maybe you find your brain back there," katanya selamba.
"Fuck! I've brain okay!" aku mula melenting.
"Then, why don't you use it properly?" dia tidak memandang aku.
Berani betul dia tak pandang aku bila bercakap!
"Sial! Aku guna otak aku dengan baik! Kau apa hal nak cakap macam tu?!" aku menolak dia supaya berhadapan dengan aku.
"Kalau cik guna dengan baik. Kenapa cik tak berfikir sebelum bercakap? Using bad words. It that make you seem cool? Using word such as fuck, sial. What that for?" dia menghadapku.
Auch! Ego aku tercabar!
"That not your business!" marahku.
"You know what, miss? Those word are suitable for people who are worst, who are scare and hide it with that words," wajahnya cool.
Dush! Dush! Auch! It hurt!
"Argh! Go die!" aku terus duduk di sofa.
"That enough!" kata papa.
Papa melangkah ke sofa dan duduk berhadapan denganku. Papa mempelawa lelaki bodyguard duduk. Urgh! Asal papa suruh dia duduk sebelah aku ni?!
"Maaf tuan. Saya bercakap kasar dengan anak tuan," katanya.
Urgh! Such an idiot formal guy!
"It okay. That what I want," papa menyemak beberapa helai kertas.
"Ada apa sebenarnya ni papa?" aku menguap.
"Memandangkan kamu berdua tak boleh berkenalan dengan cara normal, biar papa yang tolong. Okay, this is Laura Merdyna, my one and only daughter. This is Haries, your bodyguard-".
"WHAT?!" aku pantas berdiri.
"Yes, your bodyguard," papa tersenyum.
"No need papa! I can take care of myself," aku berkata tegas.
Is this a carma? Aku dah buat dia hilang pekerjaan then dia datang sini nak balas dendam?
"Papa tahu Laura boleh jaga diri dan terlebih boleh jaga diri. So, papa upah Haries bukan untuk protect Laura but untuk kawal Laura. Papa rasa cuma ni ja cara yang boleh buat kamu terkawal," papa berpeluk tubuh.
"Papa! Laura terkawal okay! Laura janji Laura jaga attitude! No need him!" aku menjeling Haries.
"Papa takkan termakan lagi dengan janji palsu kamu tu. From now on, papa beri kebenaran kepada Haries untuk guna pelbagai cara supaya kamu terkawal. Even cara kasar sekalipun sebab kamu tu tak terkawal! Papa tak tahu macam mana nak kawal kamu lagi. Degil! Keras kepala!" papa memandang aku serius.
"Fine! Laura akan buat dia sendiri yang nak letak jawatan," aku terus bangun dan melangkah ke luar.
"Tump!! Tump!! Tump!!" aku menghentak-hentak kaki semasa mendaki tangga.
Fuck this day!
YOU ARE READING
Laura
Action'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke kancah yakuza tanpa keinginannya. Laura telah dilatih untuk menjadi senjata hidup oleh Tuan Shirotani. Syarat untuk Laura keluar dari kumpulan...