Jag låste upp mobilen och kollade på numret en lång stund men kände inte igen det.
Okänd: Hej, Vill du träffas imorgon efter skolan?
Jag: Vem är du? Känner jag dig?
Okänd: Kanske, kanske inte.
Jag: Okej då, skicka en bild på dig så jag vet hur du ser ut!
Okänd: Okej här kommer en nu.
Jag: Okej, men då ses vi imorgon då <3
Jag la mobilen på armstödet av soffan. Ida hade gått upp till Martinus igen. Jag kollade på klockan ovanför köksbordet, den var halv tolv på natten. Jag bestämde mig för att gå och borsta tänderna för att sedan gå och lägga mig. Jag gick upp för den vita trappan och in på mitt rum. Jag drog av överkastet och la mig under det kalla täcket. Jag somnade till Idas och Martinus skrikande framför Fifa 15.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag och Martinus satt nedanför hanns säng på hanns vita matta och spelade Fifa 15. Jag vet inte riktigt hur man gör fast Martinus har förklarat ett par gånger, men jag gjorde mitt bästa. Klockan var runt halv två på natten natten när vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Jag tänkte ringa och fråga mamma om jag fick sova över här, men hon sov nog redan. Vi somnade nästan direkt när vi la oss i sängen. Martinus höll om mig hela natten i en stor kram. Jag vaknade på exakt samma plats som jag somnade på. Vi gick nerför trappen där vi möttes av en morgontrött Marcus. Hanns hår var minst lika rufsigt som mitt. Vi satte oss med kurrande magar vid frukostbordet. På bordet fanns det gurka,flingor,macka,smör och mycket mer. Jag tog ett glas juice och flingor medans det andra tog macka med skinka,gurka och till att dricka juice. När vi var klara så satte vi in tallrikarna och glasen i diskmaskinen och Marcus,Martinus,Emma gick upp för att fixa mig. Jag sprang hem snabbt för att byta om och sminka mig lite. Det tog inte mer än tio minuter förrns jag stod i deras hall för att ta av mig mina skor och min jacka. Jag gick upp för trappan och hörde två röster från Emmas rum. Jag gick in och såg Emma och Martinus sitta och leka med hennes dockor. De var så söta, jag stod en långstund vid dörren innan det märkte mig.
- Vart är Marcus?
- Han är i skolan och han skulle träffa någon tjej som hette Lina efter skolan tror jag, sa Martinus.
- Okej, sa jag som hade suttit mig ner bredvid Emma för att va med och leka med hennes dockor. De påminde lite om skräck filmen Annabelle så jag la dockan snabbt åt sidan och kollade med en blick på Martinus om att vi skulle gå. Han förstod precis och reste sig upp.
- Emma vi kommer snart, sa han och började gå ut från rummet men mig hack i häl. Vi gick ner för trappan och ut till hallen. Deras hall var helt vit och luktade riktigt gott. Vi gick en runda fast inte till parken. denna gången. Vi bestämde oss för att gå till Coop för att handla något att äta till lunch. Efter en stund så passerade vi entrén och började gå mot salladsbaren. Vi tog vars en skål och en till och en till Emma. Vi fyllde dom med sallad,köttbullar,räkor,tomat och mycket mer. När vi skulle gå och betala så såg vi något vi inte ville se.
Martinus POV
Hur f*n tänker de när det står och pussas på Coop? Inte nog med det, om någon ser min pappa kan detta bli världens rykte på alla skvaller tidningar.
- Vad f*n håller ni på med? Katrin och min pappa bara står och kollar ner i marken en lång stund. Det ser ut som att det skäms men jag bryr mig inte ett dugg.
ESTÁS LEYENDO
Kärleken rostar aldrig, eller?
FanficHur kunde jag springa in i dörren? Hur kunde allt förändras på bara några timmar? Tiden bara går och går, kärleken är vid liv men visst uppstår det lite problem då och då...❤️