Hotellet stod helt ensamt men fylldes snabbt med liv när jag klev innanför dörren. Jag hade väldigt mycket håll efter att jag hade sprungit och hade ätit.
- F*n alla fans! Varför måste de vara i vägen jämnt...
Jag upprepade det gång på gång i mitt huvud som värkte. Tabletten låg och bubblade i ett glas med vatten. Jag satte mina läppar mot glaset och drack en klunk. Jag fick rysningar i hela kroppen så äckligt det var men jag var ju tvungen att dricka den. Dörren öppnades och innan jag ens han tänka på vem det var så stod Marcus framför mig. Han satte sig ner på en stolarna och kollade på mig.
- Förlåt...
- Det är inte ditt fel! Men jag kan ju aldrig vara någon stans själv med dig.
- Jag vet jag tycker också att det är jobbigt.Vi drog upp gardinerna och såg alla fans stå utanför hotellet. Jag såg hur vakterna jobbade med att få bort dem men det gick väl sådär. Marcus borstade sina tänder samtidigt son jag tog borg mitt smink. Jag valde ut en kort grå topp och bäddade ner mig i sängen med Marcus vid min sida. Jag såg att Marcus ögonlock blev bara tyngre och tyngre men jag hann inte se när de slocknade förens jag somnade. I sömnen så var jag djupt inne i drömmarnas land...
*
Marcus satt bredvid mig i bilen och kollade på hanns mobil. Jag kände att bilen styrdes ut i diket och allt blev helt svart. Marcus satt där med ett stort hack i halsen som var gjort av bilbältet. Jag böjde mig fram och slog mamma hårt på armen så att hon skulle vakna men det gjorde hon inte. Hon var f*n död. Det var alltså bara jag som levde. Jag öppnade bildörren och hoppade ut när jag såg en människa närma mig med en kniv. Jag började att springa men han var för snabb. Jag kände hur smärtan kom och gick när han stack ner kniven i min ena arm.
*Jag avbröts av drömmen när det knackade på dörren. Jag visste att det var Ida och Martinus så jag gick upp för att öppna. De stod där i korridoren helt frusna med blåa läppar och hacka tänder. Jag bjöd in dem genom att visa en rörelse med min arm.
----------------------------------------------
Jag frös så mycket när jag hoppade under det svala täcket. Martinus kalla skin nuddar mitt och sedan så blev allt svart. Helt plötsligt blev det morgon. Solens strålar strålade in i hotellrummet. Ansiktet brände så jag gick upp. Vi gjorde oss klara och gick ner för att äta frukost. Jag var väldigt kräsen så jag tog bara lite äggröra,bacon och ett glas med äppeljuice. Vi åt upp maten och gick upp för att hämta våra saker. Martinus kollade igenom rummet en sista gång så att vi inte hade glömt något. Bilen stod och väntade på oss ute på parkeringen så det var bara att hoppa in.( Detta är hemma igen för att jag hade inget att skriva när de åkte bil... )
Marcus,Martinus var hemma hos dem för att packa upp deras saker. Jag la en hög med vit tvätt i tvättmaskinen och tryckte på start knappen. Ida stod inne på hennes rum och packade upp sitt smink i skrivbordslådan. Hon var väldigt pedant... Jag satte mig på sängkanten och kollade när hon sorterade sminket i olika buntar.
Macus och Martinus kom och vi bestämde oss för att bada. Jag och Ida tog vars ett tag om varsitt tag om vattenpistolerna och sprutade ner dem. Vattnet rann ner från deras ryggar och jag hann inte tänka längre förens jag var i poolen. Våra läppar möttes i en kyss...
( tillbaka i tiden )
Jag stod med Marcus framför mig under kärlekstunneln och våra läppar möttes i en kyss. Jag öppnade ögonen och såg en massa fans som stod bakom Marcus och viskade. Kan de inte bara dra åt helvete? Tänkte jag samtidigt som en tår letade sig ner från min kind. Jag lät de salta tårarna göra små fläckar på min tröja...
( Nutid )
Katrin POV
Jag kom hem till ett hus fullt av barm som badade. Jag kollade ut över poolen och såg Sara närma sig mig med en ledsen min.
- Vad är det? Sa jag och omfattade hon i en kram.
- Jag har drömt den mardrömmen inatt som jag alltid brukar att göra!
- Jag tror att du behöver prata med någon som kan hjälpa dig med detta...
Jag vände ryggen till och började att gå mot kontoret. Jag kände hur mitt blod slutade cirkulera för en stund när en hand sattes runt min arm.
- Bara för att jag har drömt samma mardröm många gånger så betyder det inte att jag är någon j**la idiot son behöver prata med någon j**la kurator!
Jag hade aldrig hört eller sett Sara på detta sättet innan och det var ganska läskigt. Jag tänkte inte så mycket på det mer och gick till kylskåpet. Vi hade ingenting hemma så varför inte beställa pizza? Jag slog in nummert till pizzerian...
- Hej! Jag skulle vilja beställa en pizza med pommes,kebab och sallad på.
- Ja, vilken sås?
- Vanlig kebab sås.
- Okej, det ät klart om tjugo minuter!
- Tack...Det hade gått tio minuter nu och Kjell - Erik hade precis kört för att hämta pizzan. Jag dukade prydligt med de finaste tallrikarna vi hade och levande ljus på bordet. Barnen var och duschade och gjorde sig i ordning medans jag fixade det sista. Vi slog oss ner alla sju runt matbordet. Emma frös fast hon hade tre filtar över sig så efter ett tag så flyttade vi in.
Marcus POV
- Tack för maten!
Vi gick upp på Saras rum och vi alla fyra satt oss på golvet. Ida föreslog att vi skulle köra snurra flaskan. Sara hämtade en flaska medans vi andra försökte bilda en ring på golvet. Sara kom tillslut och vi började. De första var ganska enkla typ som att krama den som satt till höger om en eller göra tio armhävningar men...
----------------------------------------------
- Marcus och Ida ska pussas i en minut!Jag kollade mot Saras håll där hon bara satt och skrattade åt de hon sa. Det var ju hon som sa det i alla fall men skulle jag verkligen pussa min pojkväns bror mitt framför ögonen på han? Nej jag kunde inte! Men det var redan försent, Marcus hade redan böjt sig fram och...
----------------------------------------------
Tack så mycket för 1.6k! Vill ni ha mer? Vad tror ni kommer att hända? Tack så mycket för så många nya läsare och följare och dem som har lagt till denna bok i er läs lista. Du är bäst❤️
DU LIEST GERADE
Kärleken rostar aldrig, eller?
FanfictionHur kunde jag springa in i dörren? Hur kunde allt förändras på bara några timmar? Tiden bara går och går, kärleken är vid liv men visst uppstår det lite problem då och då...❤️