Kapitel 17

316 10 6
                                    

Jag fick panik och lämnade Martinus rum. Jag skrek åt Kjell - Erik att han skulle komma upp. Det ända jag visste var att det fanns en hjärtstartade på Marcus rum. Jag vände upp och ner på hela hanns rum och tillslut så hittade jag den i ett rött fodral. Jag kastade instruktionerna på marken och skulle precis riva upp plastet när den rycktes från mina händer. Jag kollade upp och där stod Kjell - Erik. Han öppnade den och satte igång den. Martinus fick stöt efter stöt men han vaknade inte...

- Kan jag få vara ensam med han?

Kjell - Erik lämnade rummet. Tänk att han var död! Jag skulle aldrig få se hans leende igen! Jag satte mig ner på knä bredvid han och slöt mina ögon. Mina läppar nudda hanns en kort stund innan jag sprang gråtandes ut från rummet. Tänk att han var död! Jag nep mig i armen flera gånger men det var sant. Jag satte min hand på dörrhandtaget och skulle precis rycka upp dörren när jag hörde någon harkla sig bakom mig. Jag vände mig om och såg att han hade öppnat upp ögonlocken. Jag skrek av lycka och det hörde Kjell - Erik. Dörren öppnades och jag sprang mot Kjell - Erik. Alla tre satt på golvet och var glada för att Martinus levde ( det gick lite fort där men jaja )

Marcus POV

Jag och Sara gick hand i hand hem till Idas hus. Jag öppnade dörren och vi gick upp till rummet som nu var Saras. Sara började att bygga ihop möblerna som vi hade varit och köpt för någon dag sedan medans jag hängde in alla hennes kläder i färg ordning i garderoben i hopp om att hon skulle gilla det. Klockan var redan 19.20. Katrin kom in med lite mat och jag satte mig på sängen och pustade ut. Vi glufsade i oss maten och hjälptes sedan åt att skruva ihop skrivbordet. Martinus och Ida kom också hit för att hjälpa oss. Vi höll på tills runt elva på kvällen.

- Vart ska vi sova inatt?
- Vi kan väl sova här? I Saras nya rum!

Föreslog Martinus. Alla gick med på det och vi gick till klädkammaren för att hämta två luft madrasser. Det blev ganska trångt så Marcus och Sara fick dela säng ( jag hatade när folk andades mig i nacken )

Nästa morgon, Martinus POV

( förlåt får att jag hoppade men hade inget art skriva på kvällen... Jaja )

Vi satt alla fyra samlade runt matbordet och åt frukost. Jag skulle prata med Marcus men han var inte där. Ett ganska högt skrik hördes bakom mig och jag vände mig om. Det tog ett tag innan jag fattade vad som hade hänt. Marcus hade puttat ner Sara i poolen med kläder och allt och nu så hade han också klädsimm! Jag skrattade så mycket så att jag fick ont i magen. Katrin och pappa kom undrades till trädgården får att se vad som hade hännt. De såg med en allvarlig blick på dem men sedan så skrattade det också. Efter att vi också hade badat en stund så gjorde vi våra rutiner... Jag trampade i mina skor och gick ut mot bilen. Idag så skulle vi åka till ett köpcentrum i Oslo. Vi skulle stanna där i en natt. När allas väskor var inpackade i bilen så rullade vi sakta framåt. Efter ett par timmar så var vi framme. Jag stoppade ner hörlurarna i väskan i och vi gick mot entren på hotellet. Katrin checkade in och gav mig en av nycklarna. Vi hade två rum så jag,Ida,Sara och Marcus skulle dela rum men det skulle bara bli kul. Hotellrummet var stort... Vi lämnade våra saker och sedan så gick vi till köpcentret där vi skulle möta upp Katrin och pappa. H&M var den första affären vi fick syn på och styrde våra steg mot den. Inne i affären så kunde vi inte kolla på kläder i lugn och ro. Det var folk överallt vi var som ville ta bilder så det blev inte så mycket shopping. Jag pendlade mellan klädhängare och affärer och tillslut så var vi uppe på hotellrummet igen.

Sara POV

Jag gick in på toaletten och vred om låset för att sedan hoppa in i duschen. Vattnet som var varmt blev genast kallt och ett skrik lämnade mina läppar. Jag hörde att Marcus skrattade på andra sidan av dörren.

- Sätt på varmvattnet så är du snäll!
- Hahaha, är det kallt?

Jag svarade inte och duschade klart i det kalla vattnet. När jag hade klätt på mig så lämnade jag badrummet och sprang efter Marcus. Han sprang ut i korridoren med mig efter. Jag gav upp efter ett tag för att gå till hotell rummet och fixa mitt hår. Jag satte i kontakten i uttaget och började platta håret. Klockan slog precis 18.30 när vi lämnade rummet. Vi gick hand i hand ner till restaurangen där vi skulle möta upp de andra. Servitrisen visade oss vägen till bordet. Bordet stod i en liten skog med blommor runt omkring... Det var så mysigt. De ugnsbakade pizzorna kom. Jag tog ett tag om kniv,gaffeln och började att dela den. Den var så god och jag njöt av varje tugga. Idag så bjöd Marcus på alla och efter att han hade betalat så lämnade vi restaurangen som en fotboll. Jag rullade nästan fram genom stan. Det jag visste var att det fanns en kärlekstunneln och dit ville jag verkligen gå. Vi kom så småningom om dit och Kjell - Erik ställde sig framför för att ta ett kort på oss. Han böjde sig fram och tryckte sina läppar mot mina men jag tryckte undan han.

- Är det något fel?

Jag vände mig om och sprang och lät de salta tårarna rinna ner för mina kinder. Jag älskade Marcus men inte när alla fans som stod bakom oss och bara viskade åt oss när vi kysstes. Jag kände hur notiserna strömmade in på Instagram men jag ville verkligen inte kolla. Marcus sprang efter mig men jag stannade inte även fast han skrek allt han kunde.
----------------------------------------------
Förlåt för dålig uppdatering... Eller ja två dagar men det är mycket för mig😂 Detta kapitlet blev ganska tråkigt men tack i alla fall för 1.4 tusen läsare❤️ Vad tror du kommer att hända? Vill du ha mer? Du är bäst🙅🏽

Kärleken rostar aldrig, eller?Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon