Kapitel 28

254 9 5
                                    

Marcus POV

Jag öppnade sakta mina ögonlock och såg Sara. Hennes tårar föll okontrollerat ner för hennes kinder, och det var då jag visste att hon hade drömt en mardröm igen. Min hand åkte sakta upp och ner över hennes kalla rygg. Hennes blick fastnade i mina ögon en lång stund innan hon slängde sig i min famn. Jag sträckte mig efter min mobil och kollade på klockan, den var nio på morgonen. Hon grät och grät tills hon inte hade några tårar kvar.

*
Jag tog upp lite av en äggröra och bacon och sedan valde ut ett bord precis bredvid drickan. Maten smakade bättre än igår, men Thailändskor var inte så bra på just det med mat. Servitrisen kom och plockade undan disken och vi lämnade hotellet. Medans Martinus fixade en taxi

( tuk tuk som det heter, haha )
så sa jag hejdå till de andra för idag så skulle det bara vara vi fyra. Tuk tuken såg väldigt ny ut och hade en glansig utsida. Vinden fläktade mot oss när vi åkte, vilket var väldigt skönt när vi var i Thailand. Efter cirka en halv timme så var vi framme. Stället vi var på var väldigt mysigt och doftade friskt. En man stod en bit bort och matade några elefanter med bananer som han hade i en korg under armen. Jag tittade mot Saras och Idas håll och...

----------------------------------------

Jag och Ida gav varandra en blick fylld av lycka innan vi kraschade i en stor kram.

- Vi ska rida på elefanter!

Människorna som jobbade här såg väldigt snälla ut och jag längtade redan. Elefanterna stod i vars en lite box som var gjord av trä. Deras hud var skrynklig men på ett sätt väldigt fin. Vi gick upp i en liten hydda som var i ett träd för att sedan kunna hoppa på elefantens rygg. Jag satte min ena fot på ryggen ( elefantens rygg ) och sedan så satte jag mig ner på " stolen " När Martinus också hade hoppat på så spändes vi fast med ett snöre om midjan och sedan så började vi så sakta att gunga fram. Han som styrde elefanten satt på hans huvud och tryckte med händerna på öronen för att kunna styra vilket håll den skulle gå på.

Jag vände mig om och kollade ner på Marcus och Saras elefant som var lite mindre. Den såg gammal ut och han som styrde elefanten gick bakom med en pinne och ropade ut vissa ådrar som elefanten gjorde. Det såg ganska roligt ut och det gjorde så att ett lätt skratt lämnade mina läppar ända tills vår elefant stannade och min blick riktades framåt. Thailändaren som satt på elefanten pekade på ett jätte stort spindelnät någon decimeter framför mig.

Han berättade att det var en jätte giftig spindel och den kunde bli upp till två decimeter lång. Jag rös inom mig och tog ett tag om Martinus hand som kramade om den hårt. Efter ett tag av rädsla så fortsatte vi längre in i djungeln. Miljön var väldigt fin och ingenting var var förstört så man fick ducka för lite grenar och apor som kom hängandes i lianer. När elefant turen var slut så fick vi hjälpa de att tvätta av dom. Jag tog ett tag om en borste och sköljde av den i dammen innan jag började att skrubba elefantens en öra. Vattnet var smutsigt och man såg inte så bra i det, så elefanten blev inte så ren men jaja. Jag vände mig om för att ta en paus från solen men hade inte hunnit stiga upp från dammen, då jag hörde ett skratt.

- Titta på mig då!

Martinus satt på elefanten som gick runt i dammen. Snabeln som var fylld med vatten sprutades ut över han och han blev helt blöt men det struntade han i. Jag hade nog aldrig sett en elefant som hade blivit så omskött som denna. Ägaren till elefanterna tog en bild på oss med alla djuren innan han gick för att hämta lite fika till oss, och det var då vi passade på att titta runt på området. Det fanns säkert ett tiotal med elefanter både stora och små.

Sara POV

Fikan såg god ut där den la upplagd på en bricka i skuggan. Denna dagen hade varit den bästa dagen hittills i mitt liv, tänkte jag samtidigt som jag tog en tugga av bullen. Vi återgick sedan till entrén och kollade in på deras lilla shop. Det fanns flera rader med olika elefanter men tillslut så valde jag och Marcus ut en elefant som liknade den vi red på och samma sak gjorde Ida och Martinus.

Vi sa hejdå till de som jobbade där och sedan så åkte vi iväg med den tuk tuk som har stått och väntat på oss här hela tiden. Solnedgången kom och det var väldigt mörkt på gatorna då vi anlände till hotellet. Vi beställde vars en drink allihop och slog oss ner i en ut av sofforna i lobbyn. Drinken kom och sken genast upp rummet med de färgglada sugrören. Vi pratade ut om allt som hade hänt idag och det kom lite gäspningar då och då. Klockan slog halv tolv på natten när en klunga med människor kom till hotellet för att checka in...

Jag studerade de noga var och en innan jag tog en klunk av drinken som var väldigt god...

Marcus POV

Ljud volymen höjdes när de nyanlända gästerna kom in. Det blev väldigt trångt och varmt. Jag lutade mitt huvud mot Saras axel som la sin arm runt om min midja. Jag såg mindre och mindre och sedan så slocknade jag för en stund men vaknade snabbt av att jag fick en kram. Mina ögonlock öppnades snabbt igen och där stod en tjej i nio års åldern.

- Tänk att jag ska bo med er i hela två veckor!

- F*n

---------------------------------------

Detta var kapitel 28, vad tyckte ni? Jag har själv varit i Thailand för mindre än ett år sedan så vissa saker som de gör har jag själv varit med om, som till exempel den där spindeln och elefant turen... Jag märkte också att jag inte hade haft så mycket
" prat " i detta kapitel.

Ni är bäst <3

Kärleken rostar aldrig, eller?Where stories live. Discover now