Jeonghan sunbae melangkah pergi untuk ke kelasnya. Kini, tinggal aku sendirian di dalam bilik rawatan yang kosong. Bagi aku, ianya lebih baik daripada berada di dunia luar bilik rawatan ini.
Di dalam bilik rawatan ini, ianya tenang dan sunyi. Tiada sesiapa yang akan menganggu aku dan tiada sesiapa yang akan membuli aku. Ianya memang tenang. Aku melepaskan satu keluhan. Kakiku dipeluk erat rapat ke dadaku.
"Omma ... bila lagi omma akan sedar dari tidur omma yang lama sangat tu? Omma tak bosan ke asyik tidur je? O-omma .."
Airmataku mula mengalir membasahi pipiku yang kering. Aku amat merindui omma. Aku perlukan seseorang untuk menemani aku sekarang. Malangnya, seorang kawan pun aku tak ada.
Tiba-tiba, pintu bilik rawatan dibuka. Seorang lelaki yang berpakaian sukan berdiri di hadapan pintu tersebut. Badannya dibasahi peluh dan terdapat luka di lengannya. Luka yang agak besar.
Lelaki tersebut terus berjalan masuk dan menuju ke tempat rak yang tersimpan segala ubat-ubatan. Salah satu ubat di dalam rak tersebut diambil olehnya dan dia pun melangkah ke katil di sebelahku.
"Kenapa awak pandang saya macam tu?" soalnya dengan tangan yang asyik menyapu ubat pada luka di lengannya.
"Eo. M-mianhaeyo."
Secara tiba-tiba dia menghulurkanku bandage yang masih elok digulung. Dahi aku berkerut.
"Eo? Wae-- Waeyo?"
"Tolong balutkan ni pada lengan saya." Beritahunya.
"Ah, arasseoyo." Aku segera mendekatinya dan menyambut bandage yang dihulurkan olehnya tadi. Dengan berhati-hati, aku membalut lukanya. Dia hanya memandang ke arah lantai yang berwarna putih tersebut tanpa sepatah kata.
Aku ralit memandangnya yang tertunduk sambil tangan aku membalut lengannya yang luka. Satu titisan air tiba2 jatuh di lantai. Dan didikuti dengan beberapa titisan air.
Lelaki yang duduk dihadapanku kini tersedu-sedan. Tangannya menyapu lembut pipinya yang kelihatan basah.
Dia sedang menangis ...
Tanganku berhenti daripada membuat kerjanya. Mataku hanya memandang belakangnya.
"G-gwaenchannayo??" Tanyaku dengan nada yang lembut.
"Heh, kenapalah aku menangis." Katanya sambil mengesat airmatanya. Dia kemudiannya memandangku dengan senyuman.
"Dah siap ke?"
Aku tidak faham akan kata2 nya hanya memandang wajah miliknya dengan penuh tanda tanya.
Dia tertawa kecil. "Maksud saya, awak dah siap balutkan tangan saya ke??"
"Ahh ... belum." Jawabku lalu menyambung balutan bandage pada lengannya tadi.
"Awak tahu tak, bagaimana rasanya kehilangan orang yang sangat rapat dengan awak??" Tanyanya tiba2.
Dia .....
Dia membuatkan aku teringatkan omma ... omma satu2 nya orang yang paling rapat denganku sejak aku kehilangan appa.
"Awak menangis ke??" Dia berpaling memandang ke arahku.
Aku menangis ke??
Tanganku mengesat airmataku dengan pantas.
Aku sendiri tak menyedari yang aku sedang menangis sekarang ni.
"Wae ureo?? (Kenapa awak menangis??) Awak ... pernah kehilangan orang yang awak sayang ke??"
"Eo??" Aku memandang lantai. "N-nae ... " jawabku dengan perlahan.
Dia kembali memandang lantai. "Kenapa dengan muka awak tu??"
YOU ARE READING
Stand By You || Seventeen Chan (Completed)
Fanfiction"Terima kasih sebab awak selalu ada di sisi saya ... " End : 2/7/17