Toprak ile Doruk suda oynadıktan sonra ayakkabılarını giyip leylanın yanına giderler.
T: Ee Leyla bugünün ne olduğunu anladınmı?
L: Yoo ne ki?
T: Bu geldiğimiz yer daha başlangıç. Bugün eskileri tekrarliycaz. Bugün bizim günümüz.
L: Hmm Toprak ile Leyla günü diyorsun yani?
T: Hayır Leyla ile Toprak günü.
L: Toprak, sen ne ara tek hücrelilikten romantikliğe geçtin ayol?
T: Seni tekrar kazandiğım günden beri.Leyla toprağın gözlerine dalıp susa kalır.
Do: Baba??
T: Efendim aslanum?
Do: Bugün sizin gününüzse ben niye geliyomki?
L: Aa aaa dediği lafa bak.
T: Çünki annen ile babanın ne yaptıklarını nerde olduklarını öğreneceksin.
Do: Annee bugün ayın kaçı?
L: 3 Temmuz. Niye sen tarihi ne yapcan annem?
Do: O zaman her sene 3 temmuzda bugün yapacaklarımîzın aynısını yapalım. Sizin gününüz ama bende gelecem.
T: Hahaha sende geleceksun tabi aslanum.
L: Sensiz olmazki oğluşum.
T: Neyse hadi yolculuğa devam.Aradan 30 dakika geçer ve Toprak Leyla ile doruğu sinemanın önünde indirir.
L: Sinemaya mı geldik?
Do: Yaşasın :))
T: Bak aslanum annen ile biz aslında geçmişte böyle yerlere gelmedik. Anı felan denmez aslında. Ama bu ilk adımı senin ile yapalımmı? Ne dersin?
Do: Olleyy :) Girelimm.Doruk önden sinemaya girer ve leyla ise toprağın koluna girer.
L: Toprak?
T: Efendim hatun.
L: Sen çok iyi bir eş ve çok iyi bir babasın.
T: Hmm çok iyi bir EŞ yani?
L: Dur ayol ben onu öyle kastetmedim.
T: Yaw he Leyla. Içinden geldi demek öyle demek istemişsin işte. Yüzzüğü tekrar parmağına takim işte.
L: Şimdi olmaz.
T: Niye da??
L: Daha erken Tek hücrelim.
T: Nesi erken?
L: Erken işte..
T: Anladım ben.
L: Ne anladın?
T: Eskisi gibi olacaz diye korkuyorsun.
L: Galiba. Sen korkmuyormusun Toprak?
(Sessizlik)
T: Kokuyorum evet ama insanlar hatalarından öğrenir.
L: Ama ya yine aynı hatayı yaparsak?
T: Yine yok Leyla ne olursa olsun yine boşanmiycaz, yine ayrılmiycaz.
L: Biz bunu azmı dedik Toprak...Toprak parmağını leylanın dudağının üstüne koyar ve susturur.
T: Şşt. Biz bugün anılarımızı tazelemeye geldik, güzel günlerimize göz gezdirmek için. Hatun bırak da bunu sonra düşünelim. Bak oğlumuz bizi bekliyo.
L: Haklısın.Leyla ile Toprak doruğun yanına giderler. Komedi ve aile filmi için üç bilet alıp salona girerler. Elinde mısır ve içecek ile kırmızı koltuğa oturduktan sonra filim başlar ve herkes filme odaklanmaya başlarlar. Aradan bir saat geçer ve filim yarılamıştır bile. Doruğun filme odaklandığına inanan Toprak harekete geçmeye başlar. Eline tane tane mısır alıp Leylaya yedirir. Leylanın kafası ekrana doğru çevirilmiştir. Toprak beş altı mısır verdikten sonra leylayı yanağından öper ve kokusunu içine çeker.
L: (fısıldayarak) Toprak ne yapiyorsun? Doruk görecek şimdi.
T: (alaycı bir şekilde) Yoo görmedi.
L: Adamdaki rahatlığa bak ayol.
T: (sırıtır) Ama sen böyle konuşursan görecek zaten bir saat izlemek zorunda kaldım oğlumuzun filme odaklanmasına. Bozma.Toprak Leylayı sevmeye devam eder ve sonra Doruk ,,anne" der. Toprak hemen pozisyona geri döner ve öksürür.
L: Efendim annem?
Do: mısırı verirmisin?
L: Tabi oğlum.Doruk filmi izlemeye devam eder iken leyla toprağı azarlamaya başlamıştır bile.
L: Ne dedim ben sana Toprak. Çocuk az daha kalsın görüyordu.
T: Ama görmedi sen rahat ol. Hadi devam :)
L: Ne devamı?? Hayır hadi tek hücrelim kendi işine bak.
T: Tamam hatun.Toprak tam Leylaya yanaşmak ister iken Leyla uzaklaşır.
L: Kendi işine bak dedim.
T: Ee bende yaptım.
L: (Leyla ne demek istiyorsun bakışı atar)
T: Anlamadınmı hatun? Benim işim sensin.
L: Gerçektenmi? (Ciddileşir) Ama şimdi değil hadi kendi işine.Filim bittikten sonra Toprak tekrar herkesi arabaya bindirir ve o meşhur gemiye geitrir. Gemiye geldikten sonra arabadan inerler.
Do: Olleey Baba denizdemi gezecez?
T: Belki olabilir ;)Içeriye girdikten sonra Doruk tekrar soru sormaya başlar.
Do: Anne? Burası neden özel?
L: Toprak sen anlat.
T: Şimdi aslanum, aslında annen ile benim aramda herşey burda başladı. Ilk burda kavuştuk ve burda çok şey yaşandı. Mesela annenin ile burda doğumgününü kutlamıştık. Yani burası anılarımızın kaynağı. Her güzel anılarımîz burda geçti.
Do: En özel anınız neydi baba?
T: En özel anım..Leyla sözünü keser ve öksürmeye başlar.
T: Orasını büyüdüğünde konuşuruz aslanum. Hadi gel bakalım bir tur atalîm :)
Do: Baba sen gemi sürmesini biliyormusun?
T: Tabiki :)
Do: Banada öğretsene.
T: Onu anneye sormamız lazım.
Do: Anne? Izin veriyormusun?
L: Ee peki annem.
Do: Yaşasınn :))Toprak doruğa direksiyona geçirir ve arkasında destek olarak durur.
T: Bak şimdu aslanum buradan çalıştırıyorsun...
Doruk heyecan ile babasını dinler iken bir taraftanda gemiyi kullanmaya başlar.
Do: Çok güzel :)
T: Sen iste her geldiğimizde geliriz.Güzel bir turdan sonra Toprak gece balık tutar ve temizleyip ızgarada pişirir.
L: Toprak pişmedimi hala. Karnımız zil çalıyor ayol.
T: Yetiştik ozaman Leylaaam :)Toprak balıkları tabağa koyup üstüne limon sıkar ve masaya koyar. Leyla ise bardaklara su koyar ve yemek yemeye başlarlar.
Do: Anne? Baba? Ben bugünü çok sevdim. Keşke her gün olsa.
T: Zaten her gün aslanum. Her gün Leyla ile Toprak günü da :)
L: Gün bitmek üzere, keşke bitmese.
T: Bizim için daha bitmediki ;)
L: eHM Topraaak.
T: Leyla ile Toprak günü ha..Bölüm sonu