Yaylalığın önünde;
T: Korkma tamammı hatun?
L: Korkcak birşey yokki Toprak, alt üstü ne halt yediğimizi anlatcaz.Toprak ve Leyla eve girer
T: Babaanne biz geldik.
P: (merdivenlerden inerek) Uyyyy uşağım nerelerdesun sen??
Toprak sessiz kalır
P: Bu kız kimdur?
L: Merhaba.. (Leyla Pembe sultanın elini öper)
P: Hoşgeldin da kimsun?
T: Babaanne gel senin ile bir konuşalım.
P: Noluyor toprağum?
T: Gel, gel dışarda konuşalım, temiz hava iyi gelir.Toprak, Leyla ve Pembe Sultan dışarıya çıkıp masada otururlar.
T: Şimdi babaanne, lafı uzatmiycam, çünki uzatcak birşey yok. Biz..biz Leyla ile evlendik.
Leyla yere bakar ve sessiz kalır
P: Nee?? Ay bana, ay bana bişeyler olir.Pembe Sultan bayılır ve Leyla içerden hemen kolonya getirir.
Babaanne yavaşca ayılır ve kalkar kalkmaz tepesinde Leylayı görünce delirir.P: Delirdunmii sen Toprak?? Bula bula bu pulliyimi buldun? Istemem. Hayatta böyle bir gelin istemem. Çabuk karşımdan yıkılın! Uyy bana fenaluk geliyir.
Leyla böyle olacağını düşünmüştür ama yinede ağırına gider ve hemen ağliyarak dışarıya koşar.
T: Eh be babaanne eh bee! Bunu böyle şekilde söylemek istemezdim ama Leyla hamile!! Çok iyi yaptın!
Toprak kapıyı çarparak Leylanın yanına koşar.
P: Nee? Kudirmuş bunlar. Yanlışmi yaptum? Şimdi kız hamile iken üzülmesin.
Toprak Leylaya sımsıkı sarılır ve onu teselli etmeye çalışır.
T: Leyla, ağlama birtanem. Biz buna zaten hazırdık.
L: (ağliyarak) Evet hazırdık Toprak, ama yinede insana acı veriyormuş. Sevdiğin Adamın annesi yada babaannesinin seni istememesi çok ağırmış.
T: Şşt tamam hatun. Yapma böyle, seni böyle görmek beni çok üzüyor, dayanamiyorum.
Leyla hala gözyaşalarına hakim olamaz.
T: Neden kendini üzüyorsun Leylam. Babaannem torunu duydu ya yaptığına pişman olur zaten.
L: Torunumu öğrendi?
T: Evet, sen gittikten sonra dedim. Sen üzme kendini (Leylanın gözyaşlarını siler). Hadi gel geri gidelim.
L: ( evet diye kafasını sallar )Leyla ile Toprak arabaya biner ve gider. O arada Pembe Sultan pencereden onları izler.
P: Ah pulli felan ama iyi kıza benziyor. Hamile iken ağlattım kızı. Dilim tutulsaymışta, söylemeseymişim.
Defne ile Çınar gelir.
Ç: Babaanne noldu? Abim geldimi konuşmaya?
P: Ula sen nerden bilirsun? Sizin hepinizun haberi vardıda benden niye sakladinuz?
D: Neden acaba ( sırıtır ve yere bakar )
Ç: Sen ne yaptun babaanne?
P: Ne yapmişum? Yapmişum sanki bişey.
Ç: Bak abimi arar sorarım, hemen söyle.
P: Iyi. Biraz sert davrandım, gelinde ağliyarak kaçtı..
D,Ç: Neee??!
D: Babaanne sen ne yaptun da?
P: bide kiz hamileymuş.
D: Neee ??
Ç: Iyi halt ettun Babaanne. Hemen gidip yengemin kalbini aliyorsun.
P: Uyy şaşirmuş bu uşak. Gitmem!
Ç: Gideceksun!
P: Gitmiyceğum!
Ç: Babaanne gideceksun!!Kavga öyle devam ederken Leyla ile Toprak gemiye gelmişlerdir bile.
T: Sakinleştinmi?
L: Evet.
T: (ellerini Leylanın karnına koyar) Bunu unutma bak. Annesi üzülürse çocuğumuzda üzürlür diymi?
L: (gülerek) Evet :)
T: Işte böyle ! :) Bak evlat, annenin yüzü güldü :)
L: Ay Toopraak ( Toprağa sarılır )
T: Gel buraya gel :)Bir süre sonra
L: Toprak sen acıkmadınmı?
T: Valla ne yalan söylim.
L: Tamam o zaman dışardan söyliyelim.
T: Dışardan?
L: Evet, niye şaşırdın. Ay yoksa, benim yemek yapmamı beklemiyorsun heralde Toprak.
T: Ne biçim soru bu, tabikide bekliyorum. Sen evin hanımı değilmisun?
L: Ev yokkide evin hanımı olim.
T: Doğru biz hala gemide kalıyorduk diymi?
L: Evet.
T: Napalım bir süre böyle. Hotele gitmek istiyorsan orayada gidebiliriz.
L: Yok kalalım burda. Açık hava iyi geliyor işte.
T: Sen nasıl istersen Leylam.
L: Ee yemek?
T: Of Leyla off. Söylemiyoruz yemek felan. Ben yaparım. Çocuğuma dışardan yemek alıp yedirceğimi sanmiyorsun heralde?
L: Senmi yapacaksın yemeği??
T: Evet.
L: Benim hamarat kocacım :)
T: Leyla o ne allah askına, hamarat kocamı olur?
L: Neden olmasın :)
T: He Leyla he.
L: E ne yapacaksın?
T: Hamsii :)))
L: Ne çok şaşırdım.
T: Dalga geçme kızım, hem buralar balık kayniyor. Tutar pişiririz :)
L: Sen yapta, yiyelim.
T: Sen git içere uzan hem yorulmuşsundur.
L: Canım istemiyor.
T: Hadi Hatun, kırma beni.
L: Iyi peki ( Toprağı yanağından uzun gelen öper ve odaya girer )Toprak ise gider ve balık tutar. Haklıydı. Deniz Hamsi kayniyordu.
Balıkları tuttuktan sonra temizler ve pişirir.
Leylanın ise canı sıkılır ve kapıdan doğru karnını tutarak gururla Toprağı izler. Toprak bunu fark eder.T: Noldu, bana bakmaya doyamadınmı? :)
L: Evet.
Toprak Leylanın bunu aniden söylemesi hoşuna gider ve kalkar Leylanın yanına gider.
T: Bak seen :)
Toprak tam Leylayı öpecek iken Leyla bağırır
L: Toprak balıklar yancak !
T: Hay ben o balıkların.
Leylanın ise bu durum hoşuna gider ve güler.Ve sonunda balıklar pişer.
T: Hadi bakalım balıklar pişti, yemeğe.
L: Çok güzel görünüyor :) Ellerine sağlık kocacım.
T: Afiyet olsun Leylaam.Bölüm sonu