10

309 32 24
                                    

" YAH! SAPE KAU!! "

'KREK!'

" Yoon ni aa--"

'KRIK!'

" Ni aku la-- "

'DUSH!'

" Arghhh!! "

Ahaha...

" Yoonji, a-ape ka-a-au buat? Sa-sa-sampai Ji-ji-min cam--tu? "

Seram la aku dengan si Yoonji nih. Si Jimin ni satu, main peluk je orang tanpa usul periksa.-_-

" Ni hah! Mamat ni main peluk je aku! Dah la dia panggil aku guna nama kau! Kurang asam punya jantan! " Ok. Dia tendang Jimn lagi.

" Arghh!! Sakitt!! "

Hmm. Sian aku tengok dia...

.

" Ouu. So dia ni adik kau? "

Jimin menanya aku. Dengan muka banyak plasternya, hidung berdarah, atas kepala ada ais berbungkus kain sebab kena hantuk kepala tadi. Aku tahan gelak je dari tadi.

" Eh tak lah.. aku mak diaa. "

" MAK?! KAU KAHWIN DENGAN SIAPA! KAU CAKAP SIAPA LELAKI TAK GUNA TU!!!! "
Jimin berdiri teguh didepan aku. -_- dia tak tau ke maksud aku?

" Yoonji. Kau uruskan jela pakcik nih. " aku trus naik ke bilik. Lantak Yoonji la nak tendang ke terajang ke. Kesah pe aku?

Aku terus baring di atas katil dan mengeluarkan handfhone limited edition aku yang mahal gila nak mati. Ramai orang cakap mampos so aku guna mati. Sama ja kan?

Aku trus membuka ff yang bertajuk 'Oppa Saranghae!' By Jinny_Pinky best jugak cerita dia nih. Sedih. Hurmm.

Aku mengscroll ke bawah dan kebawah. Pastu dia tak update dah.

Tak update.

tak update.

Pasrah nyaa.

Aku comment di bahagian comment sruh update lagi. Kau tau takJinny_Pinky tu balas apa?!

Jinny_Pinky: Jangan spamm boleh ak?

Korang ajo gila author nih. Ish ish ish. Nasib ff dia best. Kalau tak, dah lama aku bash. Aku pun membuka ff lain pula. Aku membaca ff 'The Lost Brother' by KentJ2807__ kesian diorang. Asal buat salah asyik kene ikat kat pokok. Ish ish ish.

Ok. Akhirnya watak utama dalam cita tu meninggal ff. Bukan meninggal dunia eh. Dah la nama watak utama dia Yoongi. Kalau Yoongi meninggalkan best -~-.

Hmm. Dah tak de ff yang best dah. Hurmm. Kan best kalau ada ff pasal Red Carpet. Kan? Aku suka sangat red carpet. Sampai bilik aku nih ada red carpet. Mesti ramai nak tau kenapa aku suka red carpet kan?

First, aku suka sebab dulu waktu aku kecik omma and appa selalu bawak aku, Yoonji dengan Yoongi pergi makan kt hotel dengan kawan-kawan dia. Omma dengan appa ramai kawan-kawan artis yang cantik dan handasome.

Kawan-kawan omma yang cantik semua nya akan lalu atas red carpet. Aku dulu kan budak kecik, so aku ingatkan kalau lalu atas red carpet jadi cantik jugak. HAHAHAHAHAHA.

Ada sorang kawan omma ni dia ada anak lelaki. Dia handsome tauuu. Comel pulak tuh. Tapi sampai hari ni aku tak tau nama dia. Yang aku tau nama dia Chim. Sebab omma dia panggil dia Chim.

Tapi aku rasa, dia dah tak de dekat dunia nih. Sebab, satu hri tu...

Flash back;

" Chim! Jom kita main sama-sama dekat taman! " aku mengajak chim yang sedang leka bermain kereta mainan nya.

" Kat taman? Omma Yoon dengan omma Chim kan dah cakap jangan keluar dri rumah selagi omma kita tak sampai. Kita main kat dalam rumah je nae? "

" Tak nak!! Yoon nak main dekat luar!! Chim jahat!! Tsk...tsk.. Chim jahat!! Yoon tak suka Chim!! " aku menolak Chim sehingga jatuh dri sofa yang diduduki nya.

" Jom la kita main kat taman. Tapi Yoon kena janji dengan Chim, sekejap je eh?" Chim mengeluarkan jari kelingkingnya.

" Janji! " Aku menyambung jari ku dengan jarinya.

.

" Yoon jom balik! Chim rasa tak sedap hati la. Dari tadi orang tu tengok kita. " Jimin menunjuk dua orang namja yang dari tadi memerhatikan kami.

" Biarjelah diorang tu. Yang penting kita tak payah kisah dengan diorang tu. "

" hmm. Ok." Tiba-tiba dua orang namja tadi mendekati kami.

" Annyeong! Kyeopta!~" kata salah seorang namja itu sambil mencubit pipi aku.

" Adik nak gula-gula tak? "

" Nak!! " kata ku dengan gembira.

" pstt.. jangn.. omma cakap jangan ambil brg dri orang yang kita tak kenal " Chim membisik ku. Tapi aku hanya menghiraukannya.

" Adik nak lagi gula-gula tak? Jom ikut oppa pergi rumah oppa. Dekat rumah oppa ada banyak gula-gula"

" Tak nak laa. Sebab omma saya tak bagi pergi jauh jauh" kata ku.

" Alaaa. Sekejap jeee. " Namja itu menarik tangan aku dan chim

" Orang kata tak nak! Tak nak! Laa!!" Aku menarik semula lengan ku dan begitu juga Chim.

" Kurang hajar!! Sini kau!! " Namja itu mendukung ku.

" Chim!! Tolong Yoonha!! Tsk...tsk..!!! "

" Yah! Lepaskan kan Yoonha!! Lelaki tak guna!! " Chim menendang alat sulit kedua dua namja itu.
Namja-namja itu meraung kesakitan. Namja itu terus mengeluarkan pisau lipat di dalam poketnya dan menusuk perut Chim.

" Argh.. " kedua namja itu trus melarikan diri. "Yoon... tskk.. chimchim sakittt...tsk..tsk.. " Chim menangis sekuat hati sambil memegamg perutnya. Aku hanya memeluk nya.

Makin lama, suaranya semakin tidak kedengaran.

.

Dan makin lama ff ni merepek😂😂

Red Carpet | p.j.m [C]Where stories live. Discover now