12

241 30 7
                                    

Oi! Mana minah or mamat ni ?! Ckp nak jumpa kt sini . Tak de pun batng hidung dia. Lubang hidung dia pun tak nampakk!

" Annyeong Yoonha ! "

" Wtf. Kau ke nak jumpa aku ? Ceh! Huehuehue. Ape kau  nak Seolhyun ? " Minah ni rupanyaa. Ingatkan Jebon mana lah td.

" Saya ada something nak cakap. Tapi dalam kereta boleh ? " Aik. Cakap jelah kt sini tak boleh ke  ? Cmne eh? Ultramen mebius dah nak mula. Dah la ep harini ultramen mebius kena ubat bius sbb nak injection.

" Erm. Ok lah. Tapi cepat tau aku nak tngok Ultramen Mebius. " Seolhyun hnya mengangguk kepalanya. Angguk angguk geleng geleng. Pffttt.

Aku mengikut Seolhyun dri belakang. Lamanya nak sampai kereta dia. Dia parking kt mana doh ?! Alamak! Lagi seminit nak mula cita Ultramen Mebius tuu!!.

" Weyh! Lama lagi ke nak sampai kereta kau. Err.. ni jalan nak ke hutan belakang bukit. Kau nak bawak aku pergi mana ?! " Aku mula rasa curiga dengan si Seolhyun nih. Dia hnya tersenyum. Ek eleyhh!! Senyum plak kauuu. Aku serious nihh ._.

" Annyeong Yoonha!!~ " Annyeong pulak?

" Td cakap nak ju-- "

'BUK!'

Adoi sakitnya._.

'BUK!'

" WOI SAKITLAH!! "

Aku hrp sangat aku boleh ckp mcm tu tapi aku tak kuat. Makin lama dunia ni makin gelap. Aku pengsan ke woii ?!!!

.

" Yoonji mna Yoonha ? " Yoongi menanya soalan kepada Yoonji. " Eh? Asal kau nak tau pasal dia ? Dia pegi mana pun kau bukan pernah ambik tau pun selama ni."

" Alaa. Aku bru nak jadi seorang OPPAH yg bertanggungjawab atas TANGGUNGJAWABNYA. " Yoongi mendepakan kan tangannya dan naik atas sofa.

" Ceh! Action je kau. "

" Lantak kau lah! Bye aku nak luar ngan Hani. " Yoongi trus keluar dari rumah meninggalkan Yoonji keseorangan bersama hantu.

" Pahal seram sejuk pulak nih ? "

.

9:00 p.m.

" Woi Yoongeh! Kau tau tak Yoonha tu pegi mana ? Dah malam ni pon tak reti nak balik. Dia date ngan Jebon rambut kelabu tu ke ? " Yoonji menarik narik rambut Yoongi yang hitam legam akibat terbakar. Elok elok kelabu jadi hitam.

" Mana la aku tau. Kanapa kau tak panggil aku Taugeh trus ? Kan senang. Jebon tu maksudnya Jaymen  ka ? Bukan makhluk tu keluar dengan si alien tu ka  ? Satu lagi !! Jangan la tarik rambut aku yg menawan nih !! Di sebakan rambut ni lah aku dapat cairkan hati Army Army di luar sana. " Yoongi membetulkan rambutnya.

" Army ? Makhluk jenis apa tu ? Askar ? Kau gay eh ? (Mohon jangan kecam Yoonji gais._. ) "

" Mana ada aku gay!! Gay is not my style!!  Baik kau call Yoonha kt mana dia sekrang. Nasib Eomma dengan Appa takda. Nasib diorang gi Honeymoon kt Hwaii sana tu. Call Yoonha sekarang kalau dia hilang abis aku kena serang dengn budak pendek tu kang! " Yoongi menggoncang- goncang badan si Yoonji dan dia dapat bayangkan jika Jimin menyerangnya.

" Ya! Aku call dia!! " Yoonji mengeluarkan handphone Nokia 3010(?) yg limited edition dia.

' Tut! Tut! '

[ Yeobusaeyo ? ]

" Yo Yoonha! Bila kau nak balik ? So Yoongeh tu dah rindukan kau "

" Woi! Mana ada!! "

[ Aku..er.. tido rumah kawan. ]

" Pahl suara kau lain ? "

[ Er.. ]

" Hello ? Hello ? Yoonha ? Woi ca--  adoi dia putus pulakk._.  Weyh taugeh dia ckp dia tido rumah kawan. " Yoonji memasukkan Nokia kesayangan nya di dalam poket supaya tak hilang.

" Ouhhh mesti si Seojung tu. K lah. Aku tido. Pape jangan roger. " Yoongi trus naik ke atas bilik nya.

.

[ Yoonha Pov ]

" Argh! Aku kt mana ni  ? "

Apasal aku kena ikat dekat kerusi ? Kenapa tempat ni gelap ? Kenapa ada satu lampu je tp tak bukak ? Ultramen td dah hbis ke ? Ape dah jdi dengan Ultramen mebius kesayangan aku ? Author kahat tak bg aku tengok! Mana Yoonji ? Mana Yoongi ? Mana eomma ngn appa ?

Mana Jimin ?

" Well..well. Kau dah sedar ? "

.

Ayook tak tayokk! Yoonha kena culikk🙆

Sorry for the short chapte._.

Vote✔
Comment✔

Red Carpet | p.j.m [C]Where stories live. Discover now