Selamat datang ke kelas masakan MIN YOONHA yg fabelous dan menawan , cantik , kiut tambahan hotz.Kk. Harini kita akan memasak ayam entah pape keyh . Jgn merungut tulis je ape arahan dia . Rugi sapa tk cuba .
Mula mula kita ambik cili ,halia , bawang puteh , bawang merah , cili hijau , cili merah , cili pedas , cili giling , cili hidup , serbuk cili , kubis , timun , cendawan dan kita humban semua makhluk tu kt dalam lesung batu .
Kita tumbuk tumbuk sampai dia hancur arau pun dikenali sebagai lumat.
Kalau malas nak tumbok , cmpak je kat dalam blander and tekan butang dan siap.
Selepas sudah siap memblander , kita pergi kuarkan ayam kt peti sejuk . Sementara tunggu ayam ni daripada beku , kita buat air minuman sekejap.
Kita buat air carrot . Sedap gituuu . Keluarkan carrot and then kupas kulit dia sampai dia sexy (bogel dah tkde kulit ) auuu mengancammm . Aumm .
Kita potong dia kecik kecik kecik macam semut . Lepas dah potong , kita masuk kan semua carrot yg telah dipotong itu tadi kt dalam air . Dah jadi air carrot . Tp tak macam yg aku selalu beli kt kedai jee -,- .
Okey kita tumpukan perhatian kita dekat ayam . Basuh ayam tu , dan potong ayam .
Selepas memotong ayam itu tadi , kita tumis bahan bahan yg kita bland tdi .
And then kita masukkan semua ayam itu kt dalam kuali. Kita kena letak garam satu botol mineral , ajinomoto satu lori dan gula satu sudu .
Selepas 30 minit , akhirnya siaappp !! Ayam masak entah papa dari Chef Yoonha . Siala cuba di rumah yaa .
YOU ARE READING
Red Carpet | p.j.m [C]
Fiksi Penggemar" Wait! Kau kena bayar! " " Bayar? Untuk ape?! " " Sebab kau lalu atas carpet aku. " " What?! " Story by: _vminkook_ Cover by: @jeonedkooks