29

139 16 6
                                    


" Jㅡjimin ? "

" Uh .. mianhae ! " aku menunduk 90° . Tanpa berlengah lagi aku terus berjalan pergi ke kelas . Tapi Jimin menahan aku dengan memaut legan aku .

" B--bwo--bwoyaaa ?? " muka aku memerah . Omaigod . Perasaan apakah ini ??!!

" Yoonha .. aku nak cakap something ngan kau .. " Jimin mula membuka mulut . Ouh shit . Kenapa aku malu ?!

" K-kau nak cakap apa ? " Tergagap gagap aku cakap . Bukan sebab malu . But hati aku berdegup kencang . Same je la kan -,- .

" Aku nak mintak maaf .. bukan niat aku nak tinggalkan kau . Mianhae .. aku nak kau maafkan aku . Baru aku tenang . "

" Kenapa ? Kau nak get bac-- "

" Nope . Aku tahu kau dengan Jungkook sekarang nih . Aku taknak kacau hubungan korang .. even aku tak rela . " Mana dia tau aku ngan Jungkook sekarang nih ?

" Aku janji dengan kau yang aku takkan ganggu kau . Maafkan aku . " entah . Aku rasa susah nak maafkan dia . " Apa function kau tinggalkan aku dan pergi ke Seolhyon tanpa sebab ? Aku sedih Jimin bila kau buat aku macam tu .. sedih . "

" Kau tinggalkan aku sorang . Kau menyebelahi dia . Kau tak tolong aku bila aku kena buli dengan dia . Kenapa kau buat macam ni Jimin ?? Wae ?!! " Aku menangis lalu mencangkung . Nasib tiada guru malah pelajar lain di dalam kelas ini .

Dia cuba memegang bahu aku tapi.. " Kau pergi dari sini Jimin !! Aku taknak tengok muka kau dah .. tsk .. tskk .. huwarghhh !! " Aku meraung . Yep . Aku tau lawak .

" Aku bukan saja nak tinggalkan kau , aku ada sebab !! "

" Dah aku taknak dengar kau cakap !! Pergi dari sini !! Huwarghh !!! Pergii !! Kaa !! " Aku menghalau Jimin pergi dari situ . Dia memeluk aku .

" Maafkan aku Yoonha .. aku sayang kau . Maafkan aku . Jjinja mianhae . " Dia memeluk aku erat .

Meanwhile ..

" Tadi cakap nak pergi tandas je . Tapi jumpa Yoonha pulak . And berpelukkan . Dasar penipu kau Park Jimin . Tau la aku nak buat ape kat kau Min Yoon Ha . " Seolhyun terus masuk ke kelas . Dan merancang sesuatu .

。♡。♡。♡。♡。♡。♡。♡

[ Rumah Jimin ]

Jimin's

" Jimin dah balik . " Aku membuka kasut aku . Lalu memasukkan ke dalam rak kasut . Aku memasuki rumah agam yang besar milik keluarga ku . Best ? Takdela best mana .

Even rumah besar , kaya , apebenda yang kau nak kau akan dapt .
Semua perfect .

Tchh .. perfect ?

Kalau kebahagiaan takde , kau cakap tu perfect ?

" Selamat pulang Tuan muda . " Maid yang bertugas untuk menyambut kepulangan terus mengambik beg dan membuka kot aku .

Aku masuk kedalam rumah dan menuju ke ruang tamu . Omma dan appa takde . Pergi oversea . Nak bagi kad jemputan kahwin aku kat kawan diorng yg tinggal kat sana . Benci aku .

Tanpa berlengah lagi , aku naik ke tingkat dua dimana bilik aku berada . Aku menghempas badan aku ke atas katil . Fuh penat . Aku baring dan menutup mata seketika . Nak tidur .

' Klick '

Dengar macam ada orang bukak pintu . Dua kali dengar mcm bunyi pintu bilik air .Mesti maid yang nak bagi makanan nih .

Red Carpet | p.j.m [C]Where stories live. Discover now