[ Rumah ]
🏡Aku menghempas badan aku diatas katil . Penat . Penat sebab menangis .
' Ting ! '
Sape messege aku ni ?
+018XXXXXXX : Hai ;)
: Hai . Siapa ni ?
+018XXXXXXX : Taehyung ;")♡
: Ouh . Mase tu awak ada call
Tapi awak guna no lain kan ?Taehyung : Ha ah . Saya tukar no baru .
Awak tengah buat apa tu ?: Tengah baring je . Kenapa messege ?
Taehyung : Messege dengan Yeochin sendiri pun salah ke ? Hehehehe ;)
Ape benda alien ni mengarut tho -,-
: Haishh . Mengarutt jee .
Taehyung : Hahahaha . Sorry sorry saya gurau je . Jangan marah . Ok ? 😂
: Saya tau awak gurau je . 😊 saya tak
ambil hati pun . :)Taehyung : Macam mana awk dengan jimin ? Ok ?
Kenapa dia tetiba tanya pasal Jimin :( ni buat mood aku down nih .
: err .. awakk nanti sambung chat .
Oppa saya panggil . Annyeong !!Fuh . Aku terus menutup handfhone aku . Kenpa dia tanya pasal Jimin ??
.
[ Gudang lama ]
🏢" Aku nak korang buat Jimin bencikan Yoonha faham ? " kata seorang Yeoja kepada dua orang kulinya .
" Kau , dah messege Yoonha ? Dia cakap apa ? " Tanya yeoja yang bernama Seolhyun kepada lelaki berambut coklat itu . " Dah . Dia cakap oppa dia panggil so dia tak jawab persoalan aku lagi . " kata lelaki itu .
" Aku bagi masa dengan kau 4 hari sahaja Kim Tae Hyung . And kau , pastikan Yoonha tak jumpa Jimin dah . Lepas ni . " Lelaki yang bernama Taehyung itu hanya mengangguk . Dan lelaki yang ditugaskan supaya Yoonha tidak berjumpa dengan Jimin itu pun hanya mengangguk .
" Okey . Aku pergi sekarang . Buat segala tugas yang aku bagi . Kalau tak siap korang . Bye ~ buat kerja elok elok ya sayang ku Kim Taehyung and Jeon Jungkook ." Seolhyun terus meniggalkan mereka berdua di gudang itu .
" Yash Kim Taehyung . Aku tak nak buat benda macam nih . Aku tak sukaa . " Kata Jungkook kepada Taehyung .
" Kita terpaksa Jungkook . Kalau tak Seolhyun bunuh omma dengan appa kita . Sebab mereka berhutang dengan keluarga Seolhyun dulu . Hampir 3 juta won diorang pinjam . Ape ape pon kita terpaksa akur , kalau tak keluarga kita dalam bahaya . " Kata Taehyung . Jungkook hanya menundukkan kepalanya .
Apa apa pun sekarang , mereka hanya mengenang nasib keluarga mereka .
Tapi salah seorang daripada mereka mungkin akan ingkar atas arahan Seolhyun .
Maybe ,
Jungkook ?
[ Rumah Jimin ]
🏡" Annyeong auntie ! Uncle ! Harini Seolhyun balik dengan Jimin . Sweet tak ? " Seolhyun dengan tak malunya menanya Omma dan appa Jimin .
" Sweet . Jelez uncle tengok . Jimin kenapa macam tak suka je ? " Kata Ajusshi Park . Jimin kelihatan rimas dengan Seolhyun . Rimas . RIMAS !
GEDIK !
MANJA !
SUKA MENGADU !
Ini bukan style yeoja yang Jimin mahukan . Dia mahu yeoja yang baik , kasar sedikit , tak gedik , tk manja .
Atau lagi senang semua ciri yang ada pada Min Yoon Ha . Ex girlfriend nya . Tak sangka Yoonha sudah jadi Ex nya .
" Erm , tak da la appa Jimin suka . SUKA sangat . Erm Jimin masuk bilik dulu . " Jimin hanya tersengih dan terus masuk ke dalam biliknya meninggalkan Seolhyun , omma dan appanya .
" Kenapa dengan Jimin tu ? " Kata Ajusshi Park . " Erm dia bad mood . " Kata Seolhyun .
" Pujuk lah dia . Pergi masuk bilik dia . " jemput ajusshi Park . " Jinjja ?! Ok uncle ! " Seolhyun terus Seolhyun berlari pergi ke arah bilik Jimin .
.
Jimin mengelap badan nya menggunakan kain tula berwarna biru . Dia hanya menutup anggota badannya dari pusat sampai ke lutut . Badan , abs semua terdedah .
' Krek '
Pintu tandas dibuka . Jimin terkejut bila melihat satu lembaga hitam yang tk diundang duduk di atas katil nya . Dah jijik dah katil tu .
" Ape kau buat kat sini ?! Keluar !! Tak malu ke main masuk bilik lelaki ! " Marah Jimin . Seolhyun berdiri dan mendekati Jimin . " Tak . Tak malu . Sebab uncle suruh I masuk . Ala buat apa nak malu ? Nanti kita sebilik jugak kan . Kan changi ? " Seolhyun dah mula perasan . Dia memegang dagu Jimin .
Jimin cepat cepat menepis tangan Seolhyun dengan kasar . " Sape nak sebilik dengan kau ?! Hey ! Kau jangan nak perasan lah ! Sampai mati pon aku takkan kahwin dengan kau lah ! Idiot ! " Jimin membuka almari baju nya dengan kasar lalu mengambil baju yang berwarna merah dan memakai nya .
" What ever . Ape pon yang you cakap I tak heran lah . Yang penting I dah ada you sekarang nih . " Yeah . Dia perasan lagi . " Woi ! Kau keluar sekarang ! Get out from my room ! " Jimin dengan marahnya menghalau Seolhyun keluar .
" Ouh . You tengking I ? Ok fine ! You akan terima balasan you ! " Seolhyun terus keluar dari bilik Jimin . Tak sempat Seolhyun keluar Jimin menahan tangan nya . " Ok fine . I mintak maaf . Sorry keyh . Jangan buat apa apa dekat Yoonha . Please . " Seolhyun tersengih seperti perempuan sundal . Hambek kau .
kerana dia dah dapt cara untuk mendapat Jimin . Caranya senang saja ,
Ugut Jimin .
TBC
YOU ARE READING
Red Carpet | p.j.m [C]
Fanfiction" Wait! Kau kena bayar! " " Bayar? Untuk ape?! " " Sebab kau lalu atas carpet aku. " " What?! " Story by: _vminkook_ Cover by: @jeonedkooks