" Mana Yoonji? ㅇㅅㅇKau tau tak?! Dah lama kita tunggu sini Yoongi!! "
" Sabar la! Jap aku nak call dia "
Yoongi trus mengeluarkan Nokia yang kalau terhempas kat muka boleh lebam. K tipu. Dia keluarkan ipong.
Hish! Mana Yoonji nih!? Dah 1 jam 43 minit 21 saat dah kitorang tunggu depan asrama ni!
" Hello Yoonji! Kau kat mana? Cepat la datang sini!!!!! Kau tau tak kakak kembar kesayangan kau tu dah marah dengan suara tak sedap dia tu?! Aku pulak kene dengar! Sakit telinga aku! Bernanah tau tak? Bernanah! " Taguna kau Yoongi. Sempat lagi kutuk aku.
" Ha?! Kau baru belasah bdak yang nak ngorat kau? Aku dah cakap kan jangan belasah! Buat tak tau jelah. Sape suruh muka kau dengan si Yoon ni sejibik macam Dahyun twice aku. Hoho. Cepat lah!! Kitorang tunggu dekat gate. Ok. " Pfft. Dahyun dia punya?
" Aku bagi tau Hani unnie, yang kau cakap Dahyun kau punya. " Aku dapt tengok muka cemas Yoongi.
" Ma-ma- mana ada. Ma-ma-maksud a-ku Dahyun tu korang! Ha korang! Hehe. "
" Tipu, agak-agaklah bro. "
Yoongi trus memeluk kaki aku.
" Yoon! Jangan bagi tahu dia weyh!! Aku tak nak kena cubit dekat ratu ketam!! Sakit woo! "
Yoongi lap hingus dia kat kaki aku. Eww!!
" Yah! Ape kau buat!? "
" Hehe."
" Yo! " tiba tiba datang seseorang ke arah kami berdua. Yoongi trus mengelap hingus nya di....
BAJU AKU!!!!
" YOONGI!!!!!"
Taguna punya Yoongi!! Dah lap hingus lari pulak! Mak tak ajar er?!
" Sini kau Yoongi!! Kau sini! Jangan lari!!!! "
" Bluek!! "
Lari punya lari. Finally! Dapat jugak tangkap Yoongi. Muahahahaha. Aku trus smack down Yoongi. Tu ja balasannya. Baik kan aku?
Fakta keyh yang aku baik! Fakta!
" Dah habis dah gaduh? "
" Eh?! Yoonji? Sejak bila kau ada dekat sini? Dan sape cakap 'Yo!' Tadi? "
" Dah lama. Yang cakap tu aku. Dah jom balik."
" Jom balik! Min Yoon Gi! Cepat la! Kau tak nampak ke Min Yoon Ha dan Min Yoon Ji tengah tak sabar nak balik nih?!"
" Ye ye. Dah la. Cepat masuk kereta! "
eleyh marah la tu -_-
Pikir gua kesah?
_______________
" Tch. Rumah ni tetap swag macam dulu. " Yoonji memuji rumah ini.
Penghuni dia pun sama ja. Omma swag. Appa swag. Yoongi swag. Yoonji swag. Aku sorang ja tak suka swag swag nih-_-. Aku suka warna Oren. Sebab rambut idol yang aku suka dulu warna oren. Pastu dia tukar warna coklat pastu hitam pastu blonde.
Dalam short film dia. Pergh! Handsome gilaa!
Kalah Jimin. Tapi muka dia macam jimin yang mengaku sebagai boyfriend aku. -_- tapi nama idol aku tu pun Park Jimin?Jimin yang aku kenal tu celup kot. Dengan rambut blonde dia tu-_- . Dengar cita sebelum rambut dia bertukar blonde rambt dia warna hitam sebelum hitam warna coklat sebelum coklat warna oren sebelum oren warna merah sebelum..
Eh. Buang masa je cakap pasal rambut banyak kutu dia tuh-_-
" Yoonha. Malam nanti teman aku jumpa kawan aku."
" Alaaa.. aku malas laaa..."
" Patut la aku tengok kau makin gemuk. Tch. "
Ape?! Dia cakap aku makin gemuk?! Sabar Yoon Ha. Kau tau kan perangai dia macam mana? Sabar..
" Aku tetap akan duduk rumah! Nanti orang ingat kita ni pelanduk dua serupa. Kau tahu Dahyun Twice? Muka dia kan macam kita berdua. Nanti orang cakap pelanduk tiga serupa. "
" Cakap jelah kau malas nak keluar. Dah la aku nak keluar jap. "
Yoonji trus menuju ke rumah dan dia masuk balik. Dia nak ape ni sebenarnya?-_-
" Yoonha. I want to talk. When I same sc--"
" Tak payah la speaking-_- aku tau la kau pandai Bi. "
" Ouh. Ok. Aku nak cakap. Bila aku sama sekolah dengan kau nanti, aku kelas 5 Begin. Tu kelas ke brapa? "
" First. "
" Kau kelas ke berapa? "
" First. "
" Ouh. 5 Begin jugak la kau? Tak sangka kau pandai jugak eh. Ingatkan pabo. "
Pahal aku satu kelas dengan kau eh? Nanti tak terserlah aku sebagai orang top10 bijak kat kelas tu nanti-_-
" Suka hati kepala jangtung kaki tangan mak bapak kau je cakap aku pabo -_- pabo pabo aku, aku setiap tahun dapat award Bendahari Derbaik Di Dunia Pada Abad Ke 21 ni tau! Kau hado? "
" Ouh. Tapi aku bukan nak menunjuk la. Aku pun tak tau kenapa aku asyik dapat award, Olahragawati Terbaik, Public Speaking terbaik, Taekwando terbaik, Judo terbaik, wrestling(?) Terbaik, Karate Terbaik, Silat Trbaik. Tu je la aku nak cakap. Kalau cakap lebih-lebih cakap aku ni menunjuk-nunjuk pulak kan. "
Aku terdiam dengar award yang dia dapat.
SadisT^T.
' Ting! Tong! Ting! Tong! '
" Yoonha!! Yoonji!! Bukak pintu!! " Yoongi si pemalas punya manusia.
Dia dekat ruang tamu! Dekat je dengan pintu. Aku dengan Yoonji ni yang dekat dapur ni jugak dia suruh?! Dia pikir aku apa?
" Yoonji kau sruh si Yoongi tu bukak sendiri! "
" Biar lah aku bukak. Senang cita. " Yoonji trus menuju ke arah ruang tamu.
' Krek~ '
" Yoonha!!!! " ada mamat depan pintu. Lelaki itu trus memeluk Yoonji. Tapi dia cakap 'Yoonha' kan tadi?
Sape lelaki tu? Rambut dia blonde.
Tak kan laa..
JIMIN?!
Oh Mai God. Kau salah peluk orang.
Habis la.
.
YOU ARE READING
Red Carpet | p.j.m [C]
Fanfiction" Wait! Kau kena bayar! " " Bayar? Untuk ape?! " " Sebab kau lalu atas carpet aku. " " What?! " Story by: _vminkook_ Cover by: @jeonedkooks