1

4.5K 81 24
                                    

Boken blir bättre och bättre ju längre in man kommer i den så plz döm den inte:)

"Men fy fan vilken slampa asså!" Skrattar jag när vi går förbi Leah Hale.

"Är hon ens född, för hon ser ut som en bäbis" fnissar Mona bakom mig, tätt följt av Sara och Jessica.

"Du Leah?! Har du slutat med blöja än elleh?" Ropar jag till henne och flinar.
Hon ser upp och rätar snabbt till sina Harry-Potter glasögon.

Sedan reser hon sig upp och skyndar iväg. Personer runt oss skrattar.

Jag styr mot matsalen och tjejerna bakom mig följer efter.
När jag öppnar dörren tittar typ alla upp som redan är i matsalen på mig.
Jag himlar med ögonen och känner mina fransar snudda huden.

"Ey Alison?!"

Jag snurrar runt och ser Noel Khal, skolans sexigaste kille vinka mot mig.

"Vänta tjejer" viskar jag och börjar gå mot Noel.
"Aaa?" Frågar jag lungt och snurrar en lockig hårslinga mellan mina fingrar.

"Du jag på skoldansen?" Frågar han och blinkar med ena ögat.
"OFC" skrattar jag och vänder mig om. Ser till att vicka på rumpan lite extra.

"Vad sa han?" Tjejerna nästan hoppar på mig av spänning.
"Bah att vi skulle gå på skoldansen" säger jag lugnt och synar mina naglar. Akryl naglar såklart.

"Va?! Ska du på dansen med Noel?!" Nästan skriker tjejerna.

"Men chilla, det är bara en dans okey?"
Fatta att de måste vara såå knäppa?

Jag tar en bricka och kollar på skolmaten.
En äcklig röra av kött, morötter och selleri åker runt i en äcklig brun sås..

"Vem äter sån här mat?!" Frågar jag.
Istället tar jag ett äpple och sätter mig bredvid tjejerna.

Lilla feta tjocka Mona lassar i sig av grytan medan Sara och Jessica petar i den som om att den skulle bitas.

"Mona? Ska du verkligen äta allt? Har du tänkt på figuren?" Frågar jag, smått hånfullt och biter i mitt äpple.

Mona rodnar och skjuter ifrån sig brickan.
"Duktig tjej" ler jag vänligt och blinkar.

Efter lunchen ska vi ha gympa. Jag, Mona? Jessica och Sara går in i omklädningsrummet. Där inne är bara Leah..

Hennes tändsticks smala kropp är rent ut sagt läskig.

"Vad gör tändstickan här?" Frågar jag hånfullt och knuffar till Leah.
Hon svarar inte utan drar snabbt på sig sina skor och skyndar ut till gympasalen.

"Vilken loser!" Säger Sara och tar på sig gympa kläderna.

De andra tjejerna i våran klass släntrar in. De ser avundsjukt på min kropp när jag byter om.
Jag ler för mig själv.

Vår gympalärare heter Mats. Jag är hans favorit.

När vi idag ska köra basket hamnar Leah i motsatta laget.

"Det här kommer bli kul" viskar jag till Jessica som nickar och fnittrar till.

Jag får snabbt bollen och fintar förbi det väldigt dåliga försvaret. 1-0 till oss..

När Leah får bollen sätter jag krokben för henne. Istället för att ramla på Mona, som flyttat på sig hamnar hon på det hårda golvet. Jag skrattar och gör en diskret high-five med Mona.

Leah börja blöda näsblod och fuck sluta lektionen.. Men Leah vet, att det här bara är början..

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now