3

2.1K 61 16
                                    

Okej, varför måste alltid nya noobs vara sååå jobbiga?! De kommer in med swag o bara tror att dom är något? Jag menar de är noobs..

Jag sätter mig vid bänken. Sara på min högra sida och Mona på min vänstra. Jag börjar pilla i mitt choklad bruna hår medan mina gröna ögon sveper genom rummet. Inga nya än så länge. Men visst det finns 4 klasser till med 8:or..

"GodMorgon alla!" Ropar vår allt för energiska mattelärare, som är typ som huvudlärare för våran klass..

"Idag ska vi få 2 nya elever! De kommer från vårt grannland Norge"

Fan också.. I våran klass?!

Just då knackar det på dörren.
"Det är dom!" Ropar vår lärare och går ivrigt mot dörren.

In genom dörren kommer 2 killar. Identiska med varandra. De ler nervöst.
Alla tjejer börjar fnittra och rodna?

"Vilka är det?" Frågar jag försynt till Mona.

"Daa! De där killarna är svinkända! Det är Marcus & Martinus!" Viskar hon ivrigt.
De ser sig båda omkring. Den ena killens blick stannar på mig.
Och daamn va snygg båda är asså!
(Ni vet hur M&M ser ut så ja beskriver ej ok?)

"Är ni typ kända?!" Ropar Edvin i våran klass.
"Idiot pucko!" Fräser jag och kastar en pappersboll på honom.
Båda killarna ler mot mig..

"Mitt navn er Marcus og dette er min bror Martinus. Vi liker å synge og spille fotball .. Ehe vi kommer fra en by som heter Trofors"

Vår lärare ler glatt.
"Va trevligt! Sätt er där nere!"
Båda killarna går ner och sätter sig snett bakom mig.

Vår lärare kör igång lektionen men jag kan inte riktigt koncentrera mig. Jag känner blickar i ryggen..

Mona och Sara vänder sig om med jämna mellanrum och tittar på det båda syskonen.
*
När det ringer ut tar jag snabbt min Michel Corse. Jag känner mig iakttagen och skyndar ut till mitt skåp.

Just när jag står och plockar bland mina böcker hör jag någon knacka på min rygg. Jag vänder mig snabbt om och ser in i ett par choklad bruna ögon..

Vill bah säga tack till
100 visningar<3
Kapitlen kommer bli korta
Ca 300-600 ord
Xoxo<33333

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now