19

1.5K 49 1
                                    

{Alison}

Jag vet inte hur länge vi satt där. Martinus arm om min kropp som skakade av gråt. Men jag skämdes inte. Konstigt nog kändes det bra. Eller inte bra utan tryggt.. Jag känner min mascara kleta sig och torkar snabbt bort den.

Tillslut släpper han och ser på mig.
"hvordan går det?" Han torkar försiktigt bort mina tårar.
"Jag mår piss" viskar jag, rädd för att gråta igen tar jag ett djupt skakigt andetag.
Martinus reser sig och sträcker ut sin hand.
"vi går hjem til meg" säger han.
Jag tar hans hand och häver mig upp. Den är varm och len. Inte som Noels.

I salen börjar det tömmas på ungdomar. Martinus drar snabbt upp huvan och ser sig omkring.
"Varför gör du så?" Fnissar jag.
"alle vil løpe etter" väser han ironiskt.
Han lägger armen om mig och vi skyndar ut ur "hallen"
-
"nåvel jeg bor her" Martinus pekar på ett stort vitt hus med gråa knutar. Ur skorstenen kommer det rök.
Han låser upp dörren. Jag möts av en ljuvlig doft. En blandning av kanel och natur slår emot mig. Omedvetet drar jag efter andan.
Martinus ser frågande på mig..
"Ehe det luktar gott" mumlar jag och en röd färg sprids upp över min hals.
Jag ser mig omkring och hänger av jackan innan plötsligt min hand ligger i Martinus. Han ler mot mig och hans rådjurs ögon gnistrar.

Vi går förbi vardagsrummet. Där inne sitter, antar jag hans föräldrar och en liten tjej på kanske 8 år?
"Nämen hei" säger Martinus mamma och kommer fram till oss. Hon räcker fram sin hand mot mig. Jag tar den och ler.
"Hej, jag heter Alison" jag ser snabbt på Martinus som har fått rosiga kinder och ser ned i golvet.
"Ehe .. Alison sove her i natt .." säger Martinus snabbt och tar ett fastare tag i min hand.
"Ok, så jeg vil ikke forstyrre" hon ler och blinkar "diskret" mot Martinus. Han himlar med ögonen och drar iväg med mig upp för trapporna.

Hans rum är täckt av Chelsea planscher och priser. Hans säng är bäddad och det är mer ordning i det än i mitt rum..
#pinsamt
"Ehe .. Lyst til å sove i her eller på gjesterommet?"
Vad ska jag svara?
"Mm om det är okej kan jag sova här inne" säger jag och kliar mig i nacken.
Jag sätter mig på hans säng och ser mig om efter något att prata om.
"Ska vi se en film?" Frågar jag.
Han lyser upp och pekar på en stor hög med filmer.

"Neeej! Inte den!" Jag slår ut med händerna och pekar på "Dead Hunters"
"JOOO!" Martinus ler och sätter den i dvd spelaren.
Jag kastar en kudde på honom. Sedan sätter jag mig i hans säng och lutar mig mot väggen. Han sätter sig bredvid mig och ser på mig och åter igen gnistrar det till i hans ögon.
-
Filmen är hemsk! De dödar bara varandra och jag gömmer hela tiden huvudet mot Martinus axel. I början gjorde han inget. Nu skrattar han och smeker mitt hår. Jag känner att mina ögonlock blir tyngre och tyngre. Tillslut somnar jag i hans famn..

Hoppas det blir bättre. Jag har skrivit ett schema i min profil där ni kan se vilka dagar jag släpper olika kapitel<33

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now