23

1.3K 43 6
                                    

{Alison}

Nästa sak på listan.
'Konfrontera Noel'

Jag blir tvungen att göra det i vilket fall som helst.
Frågan är bara när. Jag har inte sett honom här i skolan?

Marcus däremot har jag sett. Och varje gång vi får ögonkontakt ser han på mig som om jag förstört hans liv.

När jag frågande Martinus trodde han bara att det bara handlade om att han hade vaknat på fel sida.
Men jag känner på mig att det är något annat..
-
När jag och Martinus går hand i hand i korridorerna får vi blickar. Folk viskar om oss. Den populära killen med den populära tjejen.

Jag ser Mona, Sara och Jess i ett hörn. Jag släpper Martinus hand och går mot dom.

"Hej tjejer!" Ler jag!

De vänder sig långsamt om och ser tvivlande på mig.

"Ehe hej?" Säger tillslut Mona med en äcklad blick på mig.
"Hur kan du?" Frågar Sara och ger mig en svart blick.
"Fattar du nada?" Fräser Jess.

"Vad? Come on" skrattar jag och ler osäkert. Vafan händer?

"Du vet väll? Du kan väll gå och hänga med din bästis. Leah!" Spottar Mona och ser föraktfullt på mig

"Ja ni värkar ju va twins. Jag trodde du hatade henne?" Flinar Jess föraktfullt.

"Din bitch!" Säger Sara innan hon, Jess och Mona går iväg med rak näsa..

Va? Vad FAN har jag gjort dem?! Jag står kvar på samma plats. Några tårar droppar ner på golvet. Runt mig stirrar alla på mig. Jag fattar INGET!

"Ali?" Martinus.
Jag vänder mig om och ser in i hans oroliga ögon. De vädjar om att släppa in honom så att han förstår.

"Du hatar väll mig också" viskar jag och ler sorgset. Innan jag, till allas skratt och fnissningar skyndar ut ur skolbyggnaden.

{Martinus}

"Du hatar väll mig också?" Viskar hon och ler mot mig medan tårarna rinner i små slingor ned för hennes kinder.

I hennes ögon syns förtvivlan och runt om oss står de och skrattar.

Sedan verkar hon fatta ett beslut och skyndar snabbt iväg från den grå korridoren med skratten och fnissningarna i ryggen..

"HHaha vilken tjej du har Tinus!" Ropar någon.

Marcus kommer fram ur klungan. Bakom honom står Noel, och alla andra "coola" Han ser på mig med en föraktfull blick.

"Verkar som du inte längre har en drottning brorsan"

Ni får ett till kapitel bara för att det är JUUULAFTOON!!

Och Tackii för 3k läsningar!

Btw sorry för att jag har gjort Macci så sjuuukt elak alla ananasfans men don't hate me please

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now