16

1.7K 43 11
                                    

(Bild ovan ä Alison. Nu får ni ett lååångt kapitel YEY.. Elle jag tycker det är långt. Ni som läste Heartbeat. Typ så långt som de första kapitlen i Heartbeat. Sen kommer de ' 'tråkiga' korta kapitlen igen! Och senast jag kollade låg vi på #35 i fanfiction!!!! Okey sluta babbla Marika! Här är kapitel 15. Förlåt 16! Och P.S. Det spännande börjar i nästa kapitel jah räkna fel.. sorry)

Lördag (samma som konserten ä)

Jag vaknade som vanligt sent. Men jag kände ingen brådska. Allt skulle gå bra idag. Noel skulle hämta mig hos mig klockan 18.

Jag drar på mig ett par shorts och en vit blus. Sminkar mig lätt och går sedan  ut till köket. På bordet ligger en lapp:

Hej gumman
Vi var tvungna att åka till
Norge en vecka
Vi önskar vi kunde stanna
Men vi måste lösa en sak
Klarar du sig själv?
Kram Mamma & Pappa

Jag tittar chockat på lappen, varför? Dom bara lämnar mig själv?

Visst de har gjort så här förr. Bara lämna mig så här asså. Men ändå. Jag är 14! Inte bara det. Pappa och speciellt mamma vill att jag ska banta!

Jag drar fram mobilen och slår in Jessicas nummer:

#
-hej Jess..
-men hej Ali! Vad händer?
-mamma och pappa har stuckit till Norge i en vecka.
-men guud! Kom och bo hos mig!
-är du säker? Vad säger dina parents?
-äh! Det löser sig Kom ikväll!
-tack fina du!
#

Asså jäklar vad jag älskar Jess ibland!
Jag drar fram min väska och börjar leta efter saker att ta med. Det viktigaste: sakerna jag ska ha på mig på konserten ikväll!
Bara det tar en hel handväska?

Sen packar jag en stor (snygg) ryggsäck full med kläder o sånt? När jag är klar är klockan runt 15. Jess borde väll tycka det va okej om jag kom lite tidigt?

Jag går ner ned sakerna och drar på mig mina boots. Jess bor på andra sidan stan så det tar 1 timme med tunnelbanan.

*

Jag knackar på den stora vitmålade trädörren. Det dröjer några sekunder, och jag hinner bli otålig. Då öppnas dörren och Jess kikar ut.

"Nämen kommer du nu?" Hon drar in mig i en snabb kram och släpper in mig.
"Mmm är det ok?" Frågar jag fast jag redan vet svaret.
"Men såklart honey!" Utropar hon.
"Vet du vad? Axel bjöd med mig på konserten!!" Fortsätter hon.

Medan hon babblar om sin crush Axel går jag in med mina saker på hennes rum. Det är sig likt. Ljusgrå tapeter och en rosa klang på rummet.

Hon har dragit fram madrassen jag så många gånger sovit på och bäddat.

"Hallå? Jag måste ringa Noel! Han skulle ju hämta mig hemma" utbrister jag!
"Bäst att du ringer direkt" mumlar Jess

#
-Noel här?
-hej babe!
-nemen tjena sötis
-det är så att jag sover hos Jess så kan vi mötas på hallen?
-så klart bae!
-vad bra! Men du jag måste gå. Ses älskling
-ses puss!
#

Jag drar fram den tajta byxdressen och de svarta bootsen (ja jag lever på boots!) min smink väska drar jag också fram.

"Jag måste börja fixa mig Jess" ropar jag även om hon står i samma rum.
"Smart ide'! Jag också"

Jag tar på mig byxdressen. Det tajta materialet får Min rumpa att se extra fyllig ut och magen extra platt. Jag knäpper den med knapparna framför brösten.

"Föresten vad ska du ha på dig?" Mumlar jag och drar borsten genom mitt långa choklad bruna hår.
"Den här!" Hon håller fram en ljusgrå tajt klänning som värkar sluta precis efter rumpan. Inte den snyggaste men visst?
"Super!" Ljuger jag och ler.

*

Jag ser mig nöjt i spegeln. Jag ser riktigt bra ut! Lagom sexig och lagom oskyldig (självgod 2.0..) Jess däremot ser ut som hon ska på krogen...
Men hennes problem. Jag tar till sist på mig mina BOOOTS! Asså jag ÄLSKAR boots! Jag lever typ på dom!!

-

På tunnelbanan får vi lite blickar. Allt från mammor som nog tycker vi är för små.. eller hungriga blickar riktade mot våra rövar av finniga tonåringar. Jag föredrar de finniga tonåringarna.

Väl framme i hallen. Det är typ en lokal med stor scen som en mini arena?
Det är upplyst av marschaller utanför. Utanför står folk från våran skola och olika grann skoler. Jag ser mig om. Vart är Noel? Jess försvinner vid min sida bär hon går fram till den där Axel.
Jävla bullshit..

"Hallå babe?" Jag snurrar runt och ser Noel stå där i skjorta.
"Tjena" säger jag biter mig i läppen sexigt.
"Ska vi in?" Flinar han och tar min hand och tillsammans går vi in genom de stora dörrarna.

Som sagt jag tänkte fel.. det spännande börjar i nästa kapitel.

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now