18

1.5K 47 14
                                    

{Martinus}

"Takk alle sammen! Det var virkelig gøy å være her med dere i kveld!!" Ropar min bror i mikrofonen och ler. Han står på scenen som om det vore hans hem, vårat hem egentligen.. men det känns ändå inte riktigt rätt? Marcus tjej står där nere och skickar slängkyssar till honom. Hon är en typiskt "Marcus Tjej" resten antingen skriker våra namn eller dansar runt i rummet.

Vi vinkar en sista gång innan vi smidigt springer in bakom kulisserna.
Min bror höjer handen i en High-Five och det svider till i handen när våra fingrar slår ihop.

"veldig bra tross alt! men jeg må ned til Minna nå!" han blinkar och skyndar iväg till sin "älskade tjej.." själv står jag i loungen. När dörren slängt igen vänder jag mig mot spegeln.
Martinus Gunnarsen. Världskänd artist som nästan alla älskar.
Jag har en finne i pannan? Bra att veta Martinus!

Jag tar långsamt på mig min hoodie innan jag släpar mig ut genom dörren. Den här konserten var inte som de andra. Jag tänkte bara på det Leah hade sagt om Alison. Att hon kunde vara annorlunda?

Jag går längst en korridor i jakt efter en toa. Fan att det inte finns någon vid scenen! Jag ser ner på mina svarta converse. Då hör jag någon skrika!
"Snälla sluta!" Rösten låter panikslagen. Jag ser mig snabbt omkring. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra?
Skriket kommer från en städskrubb? Jag tar ett djupt andetag och sliter upp dörren!

Där sitter Ali?! Intryckt i ett hörn med jumpsuiten neddragen över midjan så att hennes B-H syns. Hennes ansikte är sprucket av gråt. Framför henne står en kille. Han snurrar runt och ser rasande på mig.
"Sluta!" Fräser jag och knuffar undan honom.
"Jävla sångtönt! Jag kommer tillbaks Ali!" Väser han innan han försvinner där ifrån.

{Alison}

Han står framför mig. Jag tittar ner på mina fötter. Tårarna pressas fram och jag gråter tyst.
Jag orkar inte bry mig om han ser min bh. Jag vill bara dö.

"Ali?" Han håller upp mitt huvud och ser oroligt på mig.
Då brister det. Jag börjar hysteriskt gråta och det kommer omänskliga ljud ur min mun! Han slår armarna om mig och jag gråter mot hans bröst så att hans tröja blir alldeles blöt. Han låter mig gråta. Han stryker mig över håret.
Sedan rätar han upp min jumpsuit och knäpper alla knappar. Hans beröring får mig att rysa.
Jag ska ALDRIG med lita på någon som Noel..

Sry för kort O så. Asså jag skriver bara värre O värre..

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now