Han ler och backar lite.
"Hei" mumlar han.
"Tjena" säger jag och ser ner i golvet."kan du vise meg hvor gymnastikk er? Jeg finner ikke så bra her .."
Jag nickar tafatt. Damn va snygg han är asså!
Jag tar mina böcker och börjar gå mot gympasalen."Hva heter du?" Frågar han medan han ser sig omkring. Alla stirrar på antingen mig eller han. Jag vet fortfarande inte vem han är.. Crepy
"Ehe.. Alison du då?"Han skrattar till.
"har du hørt Heartbeat? Jeg er med sang. det er meg og min bror""Vänta! Du är alltså Marcus Gunnarsen?"
"Nei jeg er Martinus" skrattar han och ler.
Jag nickar och känner en rodnad spridas över mitt ansikte."Ehe.. Här är gympan" säger jag lättat när vi kommer fram till den gula fula gympadörren.
"Takk så mye, og du Alison. Vi ses vell?" Säger han och blinkar med ena ögat.
Jag ler och vänder mig snabbt om. För första gången i mitt liv har jag känt mig lägre än någon annan? Jag gillar inte den känslan.. Den får mig att tappa kontrollen.
Jag går långsamt tillbaka till mitt skåp. Jessica står där och väntar.
"Var har du varit? Jag blev faktiskt orolig!" Säger hon och kramar mig.
"Äh.. jag visade vart gympan var bah"
Suckar jag, himlar med ögonen och sveper med blicken runt i rummet.Längst bort sitter Leah och tuggar på en banan.. Töntigt!
"Du Jess? Ska vi gå och ha lite kul?" Säger jag och pekar diskret på Leah.
Jess nickar ivrigt och vi går med bestämda steg dit."Nämen hej blöjbarnet" skrattar Jess och tittat nedlåtande på Leah. Leah ser räddt på oss.
"Vad gör du här egentligen din lilla hora?"
Väser jag och kommer närmare med huvudet.."Ja.." stammar hon men hinner inte säga mer förrän Jess slänger ner henens väska i en lerpöl precis bredvid
"Oups! Den var ändå redan ful" säger Jess och spelar ledsen.
"Väx upp slyna!" Avslutar jag innan vi, raka i ryggen går därifrån..
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt