{Alison}
Jag vänder mig om och börjar snabbt gå bort från rummet. Mina fötter letar efter en utgång. Jag måste ut här ifrån.
Inuti mig känns det som om en glasskiva spräckts. Som om mitt huvud exploderat och ligger som en slemmig hög kvar i mig.Jag känner salta tårar rinna ner för min kind. De rinner och rinner och jag kan omöjligt hejda dem.
Vart kan jag komma ut?! Jag måste ut härifrån!
Jag snurrar runt och slår in i någon."Alison? Hva hender?" Frågar en förvånad Jon.
"Jhag...jhag måste ut härifrån" hulkar jag och drar flera skakiga andetag för att föröka lugna ned mig. Det går inte så bra..
"Men Alison. Guttarne slutter strax"
Han ser bekymrat på mig och lutar sig fram för att leda mig tillbaka."Jag måste ut! Snälla du" viskar jag och känner hysterin komma allt närmare.
Så här har jag aldrig känts tidigare. Det är som om jag är en bomb som kommer sprängas om jag inte kommer ut härifrån."Okey.." han pekar mot en svart dörr och jag skyndar snabbt dit.-
-
Den friska luften slår emot mina lungor och är obehagligt mot mina våta kinder.
jag är bakom scenen och har ingen jävla aning om vart jag ska. Jag hör fansen skrika öronbedövande högt och de rostiga högtalarna spyr ut deras röster över hela Gröna Lund.
Jag ser mig om. Det finns en utgång till höger om mig. Men där står det två säkerhetsvakter. De kommer undra vad gör här och då måste jag förklara vart jag kommer ifrån.
Jag står där med tårarna rinnandes ner för mins kinder. Vad ska jag göra? Martinus kysste en annan tjej. Och jag kan inte ta mig ut härifrån.
Försiktigt smyger jag in igen. Jag hör Jon prata med Kjell-Erik:
"du vet hva den er med Alison? Hun gråt veldig, og sa at hun måtte komme seg ut"
"Nei men Martinus vet no noe"
Snabbt smyger jag in på toaletten backstage. Jag låser och ser upp i spegeln. Mina ögon är svullna och röda av gråt. Mina kinder flammar i olika nyanser av rött och mitt hår är rufsigt efter vinden.
Jag slår på vattnet och baddar mina ögon och kinder samtidigt som nya tårar bildas i i mitt synfält. Även dem följer med ner i avloppet.
När jag ser upp i spegeln igen ser jag en tjej. En tjej med svullet ansikte och mörka ringar under ögonen. Försiktigt öppnar jag dörren till toaletten.
När jag tyst kommer in i rummet där Jon & Kjell-Erik pratar tystnar dem. Jag sätter mig i soffan och ser tomt framför mig. I bakgrunden hör jag Marcus och Martinus avsluta konserten.
Snart kommer de komma in. Hit.Jag sluter ögonen och drar ett djupt andetag.
När dem och deras dansare kommer in stojande in i rummet sitter jag kvar i soffan fortfarande med ögonen slutna.
"Ingen klem?"
Jag ser inte upp på honom utan fortsätter blunda. När jag öppnar ögonen ser jag in i hans rådjur färgade ögon. Utan känslor. Förut när jag såg in i hans ögon kände jag mig så lycklig. Nu känner jag ingenting."Ali?"
Jag reser mig snabbt och skyndar ut ur rummet. Jag hör honom snabbt följa efter mig.
När jag kommer ut stannar jag. Han är bakom mig.
"Ali? Hva hent?" Frågar han och jag hör hans fötter som kommer närmare.
När han lägger sina armar runt mig och borrar in sitt huvud i mitt hår suckar jag. Jag orkar seriöst inte bråka med honom nu.
Vafan jag är så jävla trött på att vara ledsen.
IT'S SAD BUT I'M SAD NOW SO LETT ME:|
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt