26

1.3K 43 41
                                    

Hihi har massa kapitel i lager så jah lägger ut dom oki;))

{Martinus}

"Alison!" Min mamma kommer sättandes och drar in Ali sin famn. Ali ser, först chockad ut men lägger sedan armarna om min mor.

"hvor har du vært? Du var borte i mer enn 12 timer!" Ojar sig min mamma. Det vet jag inte heller faktiskt. Skulle vara kul att veta.

"Jag behövde göra en sak bara. Min mobil dog också. Men jag mår bra!" Ler hon och ser snabbt på mig.

"bare ikke gjøre det om" förmanar min pappa dom precis kommit in i hallen.

"Förlåt att jag ställt till det" mumlar Ali och ser ursäktande på mina föräldrar. De ser vänligt på henne. De kommer komma bra överens med varandra..
(Aha glömde å skriva.. de ä hos Tinusus eftersom de gick hem efter..typ?)

"hva faen gjør hun her?" Min bror dyker upp från övervåningen. I hans ögon syns bara ilska och fientlighet.

"Hav faen gjør DU her!" Fräser jag innan, jag drar med Alison upp mot mitt rum.

I trappan passerar vi Marcus. Han ser inte på oss men jag hör honom viska:
"Jevla hore"
-
"Vad är det med din bror" frågar Alison så fort jag stängt dörren.
"Jag vet ikke" mumlar jag. Hon ser upp på mig. Hela hon ser ut som om hon ska svimma när som helst.

"du må sove" säger jag och skyndar mig fram till henne. Hon ler tacksamt och hasar sig tungt mot min säng. Jag följer efter henne och bäddar om henne.

"Ska inte du sova?" Mumlar hon när jag sätter mig på sängkanten och stryker hennes hår.

"sorry. Jeg skrek til deg før. Jeg var bare redd. Jeg er redd" andas jag och ler sorgset.

"Varför är du rädd?" Frågar hon och ser på mig ned trötta ögon. Hennes bröstkorg rör sig långsamt, hon kommer somna när som helst. (Asså INTE dö)
"prøver å sove" viskar jag.

Hon nickar och sluter sina ögon. Men snart öppnar hon dem och ser på mig.

"Kan du sjunga?" Frågar hon.
Oj.. Som vadå? En lugn låt?

Føles så lenge sia
Så lenge sia e så de

Og hvert minutt det blir som
Tima, daga og år

For e har en hemlighet
Som ingen andre skal vite

E det bare en drøm?
Eller kan det bli oss to?

Og e ønske det va duuuu uuuu uuu
Som kom te me ja, duuu uu uuu
For ingen e som duuu, e tenke hele tia på deee
Du e den eneste for meeee
Mmh mmh, det e du

E sitt aleina hær
Vet ikke ka e skal gjær

E så uttafør
Sku ønske du va hær

Har så lyst å spørre de
Vet ikke ka du vil svar
(svaaaar)

Hjerte banke inni me
Kan det bli os to?

Og eg ønske det va duuuu uuuu uuu
Som kom te me ja, duuu uu uuu
For ingen e som duuu, e tenke hele tia på deee
åhh åhh

Ja no e det friminutt
Vær så snill å snu de rundt
Kanskje får e se ditt smil

Og skulle ønske det va duuuu uuuu uuu
(yeeaaaah)
Duuuu uuuu uuu

Skulle ønske det va duuuu uuuu uuu
Kom te me ja, duuuuu uuu
Ja for ingen e som duuu, e tenke hele tia på deee
Du e den eneste for meeee
Mmhmmh, det e duuu

När jag försiktigt sjunger den sista tonen sover hon. Hon är fin när hon sover.. Det lockiga bruna håret ligger som en gloria runt kudden och hon ler svagt.

Jag drar av mig min tröja innan jag försiktigt kryper ner bredvid henne. Hon rör på dig och trycker dig mot mitt bröst..

Grattis! Det blev inte sad här!

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now