Vad fan håller jag på med? Jag, Alison.
Jag ångrar inte att jag räddade hennes liv. Jag tror knappt att hon hade tänkt hoppa. Bara att hon tänkte tanken liksom.Inte för en jag hade sätt hennes reaktion insåg jag att hon var allvarlig. att hon hade tänkt hoppa på riktigt.
Det värsta är ju att jag vet varför. Mig.. Allt vi gjorde mot henne var ju inte på riktigt ju.
När hon gick log hon svagt. Jag kollade osäkert på henne i någon sekund innan jag höjde upp mungiporna.{tredje person}
Hon stängde dörren och tryckte huvudet mot väggen bredvid. Hon ville inte tänka mer. Bara få sysselsätta sitt huvud så att hon skulle glömma.
Leah går tyst där ifrån. Hon är fortfarande förvirrad. Den person som hade mobbat henne, slagit henne, spottat henne. Gjort hennes liv till ett jävla piss. Hon hade tänkt hoppa. Hon hade tänkt hoppa. Men då hade Alison räddat henne.
Och Alison hade faktiskt varit snäll..
{Alison}
MåndagNär jag som vanligt går över skolgården i mina sneakers och den tunna bomber jackan känner jag mig liten. Som om jag är den där arbetsmyran istället för drottningen.
Jag möts som vanligt av Mona och Sara. På väg mot våra skåp ser jag henne Leah tittar på oss..{Martinus}
Jag står för mig själv mot väggen och kollar Snapchat. Jag ser i ögonvrån Leah. Jag ser också Alison och hennes tjejer en bit bort. Alison ser inte mig men jag hör Mona säga.
"Haha vilken idiot asså!" Hon pekar tydligt på Alison.
Jag spänner mig lite. Beredd på att gå emellan.
"Låt henne bara vara Mona!" Fräser Alison och ger Mona en sån där dödande blick innan hon snabbt ser på Leah.
Jag kan inte hjälpa att jag öppnar munnen. Det där hade jag inte förväntat mig..m
{tredje person}
Hon ville inte bråka med Leah. Hon förstod inte vad set skulle stjärna till?
Martinus vågade inte hoppas något han hade läst av Ali och trodde att Alison bara bluffade.
För det var det.. man visste aldrig med Alison..Skriver nt bra just nu. Mkt händer O jag är inte på topp men vill inte svika er..
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt