Vid cykelstället brukar vi alltid stå och hänga. Idag också.
"Såg ni Tändstickan på gympan?" Ropfrågar Jessica. Alla runt om oss skrattar! Jag vänder mig om och stirrar på henne.. Det stripiga håret på den äckligt smala huvudet är äför motbjudande asså..
Såklart har hon hört allt. Jessica ser alltid till att Tändstickan hör om vi, asså vi mobbar henne inte ju!
"Jag måste hem. Pappa kommer hem från Thailand idag!" Säger jag och lämnar klungan.
Min pappa jobbar på Volvo och reser mycket. Nu har han varit i Thailand i 5 månader. Mamma gillar inte att han är borta. Men nu ska han stanna hemma ett tag.
Jag svänger in på Diamantvägen, där jag bor..
När jag ser hans bil skyndar jag mig ännu mer!
Jag slänger ifrån mig cykeln och rycker upp dörren."Hej min älskling!" Pappa vänder sig om i hallen. Han lyfter upp mig och snurrar runt mig! Jag klamrar mig hårt fast.
Mamma står vid dörröppningen och ler.
Pappa släpper ner mig."Vad stor du har blivit!" Skrattar han lyckligt!
Jag småhimlar med ögonen.
Jag skyndar in på mitt rum. Byter min vita GANT tröja till en stor mysig Hoodie från Hollister.På kvällen grillar vi. Vi sitter runt vår pool och äter ryggbiff och bakad potatis. Det är så skönt att pappa är hemma igen..
Efter maten går jag upp på mitt rum. Jag sätter på min favorit låt HeartBeat medan jag tar på mig pyjamas.
Jag vet inte vilka som sjunger men dom är sjukt bra!
Jag snapar lite med Sara innan jag somnar.
*
På morgonen känns det speciellt. Som om att något ska hända? Jag tar på mig en svart byxdress och sminkar mig lätt. Frukost äter jag aldrig..I skolan är det väll som vanligt. Jessica, Sara och Mona möter upp mig på busstationen.
"Tjena flawles (*stavning*) ropar Jessica och ler.
Jag ler tillbaks och vi går in på skolgården."Några säger att vi ska få nya klasskamrater" Säger Mona när vi traskar in genom entrén.
Fan också.. altid några noobs som tror sig för mycket.
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt