10

1.6K 50 3
                                    

"Förlåt.." mumlar hon.

Jag bara ser chockat på henne. Jag räddade just Leah från att ta livet?!

"Varför?" Frågar jag tyst. Jag vet redan svaret. Jag.

Hon svarar inte utan reser på sig. Och ser sig omkring.

"Vi går hem till mig" mumlar jag och tar henne i handen. Hennes magra hand darrar och hon ser rädd på mig.

"Jag ska inte skada dig" säger jag. Inne i mitt huvud är alla tankar röriga. Vad håller jag på med??
*
"Vänta här" jag går ut ur mitt rum och skyndar in i badrummet för att hämta en handduk.
När jag kommer in igen sitter hon kvar på exakt samma ställe.
Hon har ett skärsår på kinden, och många ärr efter en kniv på armen.

Jag börjar med att badda på kinden. Hon sitter tyst i den smutsiga balklänningen.

"Vill du sova här?" Frågar jag vänligt och fäster bandaget runt hennes arm.
Hon nickar och biter sig i läppen.
Jag reser mig upp och går in i min walk in closet. Jag drar fram en Crop top och ett par mjuka shorts.

"Jag går och fixar för kvällen" säger jag och lämnar kläderna på sängen bredvid henne.

"varför gör du det här? Jag menar du kunde ha skit kul på balen?" Jag vänder mig långsamt om.

"Jag vet inte.. jag såg inte att det var du. Men jag hade räddat dig i vilket fall"

"Tack" mumlar hon.

"Jag hade inte kunnat leva med att jag kunde ha räddat en persons liv" säger jag och lämnar rummet..

Hoppas det är ok att jag skriver kort..
jag skriver på en annan M&M som jag har i utkast. Det är en sms bok lr va det heter. Skulle ni vilja att jag lägger upp den??

|Hate Me| M&MWhere stories live. Discover now