2 dagar till rättegång
(Alison)
Om 48 timmar.. då kommer Gjerd-Anne, Kjell-Erik och Martinus sitta i rätten. Martinus.. Han insisterade på det och lyssnade inte på mig när jag sa att han inte behöver. Såklart sa jag inte att jag inte ville att han skulle åka. för helst skulle jag vilja ha honom hos mig..
Så Martinus, min kära Martinus ska sitta och åtala mina föräldrar. Och jag säger inte ens emot?
Så jag kommer vara hemma med Marcus. Man kan väll säga att han inte blev jätteglad över att tvingas vara barn vat åt mig.
Perfekt. En skitsur Marcus på sitt rum och en helt förstörd jag på bottenvåningen. Emma ska till någon kompis helt ovetandes om vad resten av familjen ska göra.
Martinus har också varit väldigt off. Han har bara varit uppslukad av sin mobil, borta länge, bara lämnat mig som igår. Men han har väll någon anledning.
Jag skämdes när Martinus sa att hans föräldrar ska vara med i rättegången. De har red varit så snälla mot mig.
-
"du sitter her og gråter igjen?" Jag ser upp. En likgiltig Marcus ser trött på mig med en konsoll i handen.
Jag flyttar mig åt sidan och lutar ryggen mot soffstödet. Han dimper ner utan att se på mig.
Just då kommer Martinus nerspringande från sitt rum.
"Jag drar till en venn!" Ropar han mot oss
"Hvem?" Muttrar Marcus ointresserat fortfarande med ögonen på den stora tv skärmen.
"Huh.. Bare en venn"
Jag ser långsamt upp. Tydligen samtidigt som Marcus.
"Jahe.. Jeg fatter" muttrar Marcus och himlar med ögonen. Jag ser frågande på Martinus. Vad snackar de om?
jag lutar mig tillbaks. Men snart upptäcker jag något ovanligt. Marcus ser på mig. Han ser aldrig på mig..
"Alison.. Det finns en sak du må vete" mumlar han tillslut och ser in i mina ögon. Till skillnad från de få gånger han sett mig i ögonen tidigare syns det något sorgset i dem.
"Va? Har det hänt Tinus något?" Frågar jag oroligt och ser mot dörren som nyss smältes igen av honom.
"Jeg har lovet att ikke si noe, men du må vite detta" fortsätter han tyst och ser på sina händer.
"Marcus vad händer? Han har bettet sig jätte konstigt sen jag vet inte! Han försvinner som nu, och är helt galen i sin mobil?"
"Han traff en annen, Alison, han e utro"
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt