Hej! Ni ksk märkt att jag uppdaterat flera kapitel. Jag har ändrat allt Svenskt som ska föreställa Norska så att det ska bli Norska Heheh.. skriv om jag har missat något! Sen kmr jag uppdatera mitt schema så det måste ni kolla! Puss<3
{Martinus}
Jag vaknar som vanligt av att solen skiner emellan mina persienner. Jag slår upp ögonen och ser rakt på Alisons ansikte. Hon sover fortfarande och ler i sömnen. Hon är så vacker.. inte fin utan vacker. Jag som lovade mig att jag aldrig skulle bli kär i henne. Att hon var en bitch. Så fel jag hade.
Jag ligger där och bara ser på henne. Jag har aldrig varit kär på riktigt. Men nu är jag det. Jag Martinus Gunnarsen är kär. Hon visste inte vilka vi va.
När jag kom till klassen trodde jag bara att hon var skolans Queen. Okej det var ju sant. Men hon visade sig ha en annan personlighet när hon var tvungen..
Utan att tänka mig för smeker jag hennes kind mjukt. Då fladdrar hennes ögon till och plötsligt ser hon rakt in i mina ögon.{Alison}
Jag känner att jag håller på att vakna. Varför kan jag inte bara återvända till den varma sömnen? Jag känner något snudda min kind och oväntat slår jag upp ögonen.
Jag ser rakt in i hans ögon. Vänta ligger jag i hans säng?! Whaat?! Då kommer jag ihåg. Juste jag somnade ju i hans säng medan vi såg filmen. Jag känner att jag har på mig samma kläder.
Han flinar mot mig och hans vita tänder gnistrar.
"God Morgen"
"Tjena" jag fnissar till. Lite pinsamt..
Vi ligger så ett tag och bara ser på varandra. Jag passar på att "kopiera" hela hans ansikte så att jag inte glömmer. Han har ett födelsemärke över läppen, hans ägonbryn är symetriska, hans näsa är jätte söt (elle inte..*host*) och hans läppar..
-
"Vil du spise?" Frågar han tillslut. Jag suckar och nickar. Han reser sig ur sängen. Då märker jag att han bara har ett par shorts på sig. Hans överkropp är bar och automatiskt drar mina ögon till hans mage. Han ser det och flinar.
"liker du det?"
Jag rodnar kraftigt och sätter mig också upp.
Martinus drar på sig en tröja. Jag har ju på mig det jag hade igår så.. Sedan går vi ner till köket.Där nere sitter hela hans familj + Marcus. När han ser mig försvinner den glada minen han hade när han skämta med deras lillasyster.
Vad har jag gjort honom?
"Hej Marcus" mumlar jag och dimper ner på en stol bredvid Martinus och Emma.
"Hmpf" fräser han och ser ner i mackan.
"hva er det med deg?" Väser Martinus och blänger surt på Marcus.
"Nei, nå drer jeg!" Ropar han? Välter stolen och försvinner ut genom dörren.
"ikke bry deg om han" säger Martinus.
"Jeg vet ikke hva som gikk av han?" Säger Martinus mamma Gjerd-Anne.
Martinus gör en chest (stavning) över bordet och menar att jag ska ta för mig.Jag ser ut över bordet. Det finns toast, flingor, fil och allt möjligt. Jag häller upp lite flingor i mjölk. Oftast brukar jag ju inte äta frukost men jag måste vara artig..
Martinus ser kritiskt på min talrik men säger inget.
"så hva gjør du på fritiden?" Frågar Kjell-Erik.
"Jag dansar & spelar handboll" säger jag.
Martinus ser förvånat men glatt på mig.
"du danse?" Frågar Martinus sen.
"Ehe Aa.. Jag dansar Street" ler jag och ser ner på mina fötter. Gjerd-Anne och Kjell-Erik nickar gillande. Vi fortsätter prata. Jag får reda på att Martinus också dansar, också att han spelar fotboll. De berättar att Marcus & Martinus ska på en Sverige turné om 2 veckor.-
"Fuuck.." mumlar jag. Martinus sitter i sin säng och målar.
"Huh?"
"Noel har ringt" jag känner ett tryck i magen och jag sjunker ihop på golvet sittandes.
"Ali?" Martinus sjunker ner bredvid mig
"Jag fattar bara inte att han.." jag drar skakigt efter andan. Börja inte gråta Alison. Börja inte gråta!
Jag ser suddigt och bara glimtar av Martinus. Jag ser bara hans oroliga ansiktsuttryck. Plötsligt känner jag hans hand på min kind.
"Ali kan du slutte å gråte?" Jag ser upp på honom. Jag drar skakigt efter andan och ser på honom."Ali. De Noel gjorde var fryktelig, men jeg er alltid der. Jeg vil se for at han ikke skade deg" säger han mjukt och stryker min kind igen..
Vet ni?! Marcus är otrogen mot ananas.. Blev värsta chokad:(
#sadananas..
YOU ARE READING
|Hate Me| M&M
FanfictionJag hade allt. Men jag ville ha dig. Och just därför, kunde jag inte få dig.. [1 boken i "Me" serien] Startad 23/10-16 Avslutad 23/1-17 #5 22/1-17 ©MMer rätt