~Kristel~
Ik wordt wakker, Amai zoveel pijn. Het licht schijnt in mijn ogen, en ik word bijna verblind door het daglicht van buiten. Ik voel mij echt enorm vies. Ik heb al sinds ik hier ben dezelfde kleding aan, oké ondergoed en sokken dat niet dat is elke dag schoon aangetrokken ik heb altijd extra bij voor de zekerheid, maar ik had voor de rest helemaal geen schone kleding bij mij, dus hopelijk komt Gene vandaag op bezoek, samen met Nanou en Lily, en dat die dan hopelijk schone kleding mee heeft voor mij. Mijn ogen plakken nog aan elkaar van het slapen, en ik probeer ze open te knipperen, die make up zit er ook al op sinds ik hier ben. Bah, bah ik voel mij vies, smerig, en lelijk. Ik heb mij nog nooit zo vies gevoeld, zelfs bij mijn bevallingen niet van Nanou, en Lily, dit is serieus de eerste keer dat ik mij zo vies voel. inmiddels zijn mijn ogen niet meer plakkerig, en zie ik weer normaal. Opeens komt er een zuster binnen. Goedemorgen Kristel! lekker geslapen? zegt de zuster vrolijk. Mwah valt mee, zeg ik tegen de zuster, heb je al zin in eten? hoor ik de zuster vragen. Ik knik nee. Oké dan, zullen we dan maar eerst je röntgenfoto's maken? ik knik ja, en de zuster neemt mij mee naar de röntgenfoto kamer, ze maken allerlei foto's, en inspecteren de foto's heel goed, en ik probeer aandachtig te luisteren wat ze zeggen. De zusters en dokters zijn klaar met de foto's te bekijken, en nemen mij weer mee naar mijn kamer. Oké Kristel, ik heb goed nieuws voor jou! hoor ik de zuster zeggen. Wat dan? vraag ik aan de zuster. Je bent er nog goed vanaf gekomen, van jou ongeluk. Je hebt een paar gekneusde ribben, en een gekneusde pols, en een hersenschudding, meer heb je niet! hoor ik de zuster zeggen. Amai, ik had het veel erger verwacht. Ik dacht dat ik botbreuken en al had, zeg ik verbaast. Nee, dat heb je niet! alleen een paar kneuzingen, hoor ik de zuster zeggen. Amai! jeetje! dit had ik echt niet verwacht! maar houdt het dan ook in, dat ik snel naar huis mag? weer aan het werk? enzovoort, of dat nog niet? vraag ik aan de zuster. Wij willen jou nog een nachtje hier houden, en morgen als het goed gaat met jou, mag je naar huis! hoor ik de zuster zeggen. Yess! zeg ik enthousiast. Maar je mag nog niet al teveel aan het werk, je moet goed uitrusten in verband met je hersenschudding. Want als je teveel gaat doen met een hersenschudding kan het fout gaan, en ik denk niet dat je dat wilt? hoor ik de zuster zeggen. Nee dat wil ik echt niet! maar is goed, dan doe ik rustig aan, trouwens hoellang duurt mijn hersenschudding? en wanneer is dat weer genezen? vraag ik aan de zuster. een paar weekjes, en dat geld ook voor je gekneusde ribben, en pols. Voor je pols krijg je een druk verband om; die gaan wij straks om doen, en je ribben, daar moet je ook voorzichtig mee doen. Want als je teveel doet met je gekneusde ribben, kunnen ze breken, en dat geld ook voor je pols, hoor ik de zuster zeggen. Maar welke pols is er gekneusd dan? vraag ik verbaast. Oei! heb ik dat nog niet gezegd! hoor ik de zuster geschrokken zeggen. Neen, zeg ik tegen de zuster. Je rechterpols is gekneusd, hoor ik de zuster zeggen. Ah neen he! En ik ben rechts! dat meen je niet! Zeg ik irriterend. Ja het is echt zo, sorry Kristel, hoor ik de zuster zeggen. Ja maar hoe zit het dan met dat armbandje, en ik wijs naar mijn tafeltje waar het armbandje op ligt. Die kunnen we om je linkerpols doen, als jij dat goed vind, hoor ik de zuster zeggen. Ja is goed, en ik slaak een diepe zucht, en de zuster doet het armbandje om mijn linkerpols heen. Alsjeblieft Kristel, hoor ik de zuster zeggen. Bedankt, zeg ik. en ik trek mijn linkerpols weg. Oké Kristel, ik ga even een druk verband halen voor jou andere pols, en wat te eten voor jou, oké? hoor ik de zuster tegen mij zeggen. Oké, zeg ik. en ik zie de zuster weglopen. Enkele minuten later, komt de zuster binnen, ze doet de druk verband om mijn pols heen, en zet mijn bord op mijn tafeltje met het eten. Wauw sexy hoor zo'n druk verband om mijn pols heen, en ik heb niet bepaald dikke polsen ofzo. De zuster legt mij het een en ander uit over het drukverband, in verband met het douchen, zwemmen, pols bewegen enzovoort. Enkele seconden later is het uitgelegd, en de zuster loopt weg, en laat mij alleen achter op de kamer. Zo griezelig, en stil is het hier in de kamer. Ik zie een afstandsbediening liggen, en besluit om de televisie aan te zetten. Ik pak de afstandsbediening met links. Tja, dat moet maar, met rechts kan ik niet veel, en zo gemakkelijk gaat dat niet, als je juist rechtshandig bent, en ik zit te worstelen met de afstandsbediening, hehe, eindelijk! de tv staat aan! en het nieuws staat op. Straks nieuws over Kristel Verbeke de voormalige K3 zangeres, want ze ligt in het ziekenhuis, maar waarom? Dat zo, maar nu eerst nieuws over Josje Huisman, want ze heeft wel een heel excentrieke foto geplaatst op haar instagram. joelt het door de tv heen. pfff blablabla, dat hoef ik niet te weten, en ik zap rustig door. Hey, Hallo k3 is op tv, en ik laat dat maar aan staan, best grappig om jezelf te zien op de televisie, en ik moet er wel om lachen. Enkele minuten later, begint mijn buik te knorren. Amai! Ik heb honger, en ik kijk naar het bord op het tafeltje. Oh ja, ik had nog eten, en ik probeer het bord met links te pakken. Ja Lap! Dat werkt niet he, en toch blijf ik worstelen om dat bord te pakken. Eindelijk het bord heb ik, en ik begin te eten. Jakkes! dit eten is kei vies! maarja, ik moet toch wat eten. Heerlijk dat ziekenhuis eten. Oh wat verlang ik naar lekker eten, een frietje ofzo, ook al is het vettig, maar toch. Het is wel lekker voor een keertje, en ik eet weer met lange tanden verder. Ik moet bijna kokhalzen van het eten, zo goor is het. Enkele minuten later, is het eten op. Ik voel mij opeens zo misselijk van dat eten, of zal het toch die hersenschudding zijn. Ik weet het niet, en ik zet de tv uit, en ik besluit om even te gaan slapen. Tot dat ik opeens de deur hoor, en mijn ogen staan wijd open, van de schrik. Zeg! wie stoort mij nu weer! Ik lag bijna te slapen, het is weer stil, het zal wel van hier naast geweest zijn, en ik val weer rustig in slaap.
JE LEEST
Vemen an act of true friendship (VOLTOOID)
FanfictionKaren en Kristel zijn dikke vriendinnen ze hebben een luxe leven, en hebben samen in K3 gezeten, Kristel is nu manager van de nieuwe K3, en Karen is druk bezig met een nieuw programma, ze missen elkaar nog elke dag, en hopen elkaar snel weer te zien...