27.

85 4 0
                                    

~Kristel~
Ik wordt wakker, en voel niks meer dicht tegen mij aan liggen. Ik schrik ervan, en schiet overeind. Amai! dat had ik niet moeten doen, en mijn hoofd begint weer te bonken, en ik wordt misselijk, en duizelig, en ga weer liggen, tot dat de duizeligheid weg is. Waarom moest ik nou dat ongeluk krijgen, en dat ik door het ongeluk een hersenschudding heb overgehouden, en een gekneusde rechterpols. Echt handig, terwijl ik rechtshandig ben, niet dus! en ik zucht. De duizeligheid, en misselijkheid is weg, en ik kom voorzichtig overeind, en kijk naast mij naar het andere bed. Pfieuw! Lily ligt naast mij, in een ander bed. De zuster heeft dan toch Lily over gelegd, terwijl je dat duidelijk niet moet doen. Lily is zo'n lichte slaper! en wordt bijna overal wakker van, kijk als een muis piept ofzo, wordt ze niet wakker, en ik lach van mijn eigen gedachten. Dan zie ik een envelop, op het ziekenhuis kastje liggen, en ik kijk er verbaast naar. Wat is dat? en ik pak het voorzichtig van het nachtkastje af. Ik zie mijn naam erop staan, verder niks, en ik maak voorzichtig de envelop open, en haal er een brief uit, en lees het in mijn hoofd op:
Beste kristel.
Uit het onderzoek van de MRI scan is gebleken dat je hersenschudding niet meer ernstig is, en dat betekend dus ook dat je naar huis mag! en met Lily gaat het ook goed! die mag ook lekker mee naar huis. Maar je moet nog wel rustig aan doen, en Lily ook, jullie hersenschudding is nog niet helemaal verdwenen, maar het gaat de goede kant op!
GEFELICITEERD!!
met vriendelijke groeten
Mevr de Wit.
Zuster hersenafdeling.
Omg geweldig dit! en ik gooi van blijdschap de brief in de lucht. Ik mag eindelijk naar huis! en Lily ook! en ik maak zittend een vreugdesdansje op het bed, en ik lach om mezelf. Ik pak mijn GSM, en app gelijk iedereen die ik ken, om het goede nieuws te vertellen. Ook plaats ik een foto op instagram, met het goede nieuws, en ook plaats ik een berichtje op Facebook. Ik krijg allemaal positieve en blije reacties van fans, maar ook vooral van Hanne, Klaasje, en Marthe. die missen mij enorm als hun manager. Hoe zouden ze het gedaan hebben als K3 zonder mij? dat ga ik echt als eerste vragen als ik ontslagen ben uit het ziekenhuis, en weer aan het werk mag, en ik sta op, en ik loop met een diepe zucht van ontspanning naar het raam toe, en ik kijk naar buiten. Eindelijk kan ik straks weer naar buiten, weg uit dit ziekenhuis. De heerlijke frisse lucht in ademen. Opeens hoor ik iemand zachtjes binnen lopen, aan de voetstappen te horen is dat Karen. Hey Karen, zeg ik. Mah zeg! hoe weet ge nu dat ik het ben!? hoor ik Karen zeggen. Karen toch! lach ik. En ik draai mij om. Ik ken je langer dan vandaag, en ik weet hoe jou voetstappen klinken, zeg ik met een lach, en ik loop op mijn bed af, en laat mij neerploffen op mijn buik, en ik kijk naar Karen. Mah zeg! flauw hoor! Ik probeerde zo zachtjes mogelijk te doen! hoor ik Karen irriterend zeggen. Haha! dat helpt niet bij mij! lach ik, en ik ga op mijn rug liggen, en slaak een diepe zucht van blijdschap. Waarom ben jij zo vrolijk Kristel? hoor ik Karen vragen. Ik heb vandaag super tof nieuws gekregen! glimlach ik, en ik draai mij op mijn buik. Goed nieuws? vraagt Karen aan mij. Ja goed nieuws, maar niet alleen voor mij, ook voor Lily! zeg ik tegen Karen. Hoe dan? vraagt Karen. Door deze brief! zeg ik tegen Karen, en ik hou de brief voor Karen. Karen pakt de brief aan, en leest de brief, ze leest het wel 10x ofzo, omdat ze het geloof ik niet kan geloven. Meen je dit Kristel! zegt Karen enthousiast. Haha jep! zeg ik met een glimlach. Oh dat is geweldig Kristeltje! en Karen komt naast mij liggen op de buik, en geeft mij een dikke knuffel. Gefeliciteerd schattie!!! Zegt Karen enthousiast. Dankjewel! zeg ik blij, en emotioneel tegelijk. Ik wist niet dat ik ging genezen, en gewoon weer verder kan gaan met mijn leven, en Lily ook, zeg ik emotioneel, en er bikkelt een traan over mijn wang heen. Ach schatteke toch! kom is hier! hoor ik Karen zeggen, en Karen geeft mij nog eens een dikke knuffel. We kletsen nog een beetje, tot dat ik beweging naast mij hoor, in het bed naast mij. LILY WORDT WAKKER! en ik kom overeind, en kijk naar het bed naast mij, en ja hoor! Ik zie een paar prachtige blauwe ogen tevoorschijn komen, en ze glimlacht lief, en dan zie ik dat ze iets wilt zeggen, en ik stap van mijn bed af, en loop naar het bed toe, waar Lily in ligt.

Vemen an act of true friendship (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu