Hermiona přes Harryho rameno uviděla, že do síně vstoupili Malfoyovi. Andromeda je pozvala na vzpomínkovou slavnost. Než to udělala, poradila se s Hermionou a ta jí odpověděla, že nikdo neztratil tak moc jak ona a pokud chce, aby se zúčastnila i její sestra se synovcem, pak se s tím musí všichni vyrovnat a být zticha.
Hermiona se usmála, když si uvědomila, že přišli. Draco s ní o tom nemluvil a ona ho do toho nechtěla tlačit. Ukázat se muselo být neuvěřitelně těžké, když jste věděli, že většina zúčastněných se na vás bude dívat jako na nepřátele. Kromě toho, už byl dost nesvůj na oslavě Teddyho narozenin a to byli přítomni jen Weasleyovi.
"Co tady dělají?" Zasyčel Ron, když uviděl Draca s jeho matkou.
"Andromeda je pozvala jako morální podporu," odpověděla.
Ron několikrát otevřel ústa, připomínal propracovanou zlatou rybku. "Fajn, nejsou vítáni. Neměly by tu být. "
"Proč ne?" Klidně se zeptala.
"Protože jsou to smrtijedi, to je ten důvod," zamračil se.
"Je to Andromedina rodina," připomněla mu.
"Měla mít více rozumu a nepozvat je na místo, kde nejsou vítáni."
"Kdo jsi, abys rozhodoval o tom, kdo je vítán a kdo ne?" Ledově se zeptala Hermiona.
"Zemřel mi bratr! Měl bych mít slovo v tom, kdo se zúčastní. Jdu říct Andromedě, aby je poslala pryč. "
Popadla ho za paži, když se pohnul, že odejde. "Andromeda ztratila téměř celou rodinu, Ronalde, takže se neopovaž za ní jít a tento den jí ještě ztížit."
Ron se užasle podíval na Harryho. "Promluv si s ní. Zbláznila se. "
Cítila, jak její podráždění při Ronových slovech stoupá, takže se několikrát zhluboka nadechla, odhodlaná neudělat z toho ukřičenou hádku. Bylo tak divné uvědomit si, že minulý rok do něj byla zamilovaná.
Harry vypadal rozpolceně, když se Ron obrátil na něj a ona ho prišpendlila vážným pohledem. Malfoyovi nenáviděl a byl by raději, kdyby tu nebyli, ale vzpomněl si na Andromedina slova o tom, aby akceptoval její rozhodnutí ohledně toho, že dovolila své rodině vrátit se znovu do jejího života. Nakonec jen pokrčil rameny a odvrátil se, nechtěl se zaplést do dalšího konfliktu mezi svými uhádanými přáteli.
Ron několikrát zakoktal, než nakonec jen zíral směrem, kde stáli Malfoyovi. Hermionino srdce pokleslo. Neměla ponětí, jak řekne Ronovi s Harrym, že Draco byl - prakticky - její přítel. Nedokázali dokonce přijmout jeho roli v životě Andromedy a ta byla mnohem pochopitelnější.
Když spatřila tmavovlasou čarodějku stát na druhé straně místnosti, pohladila Harryho po rameni. "Jdu si promluvit s Andromedou."
Přikývl, ale Ron se odmítl podívat jejím směrem. Dobře! Pokud bude trucovat kvůli tomu, že s ním nesouhlasila, tak ať. Jí to vadit nebude.
Když se přiblížila k Andromedě, usmála se a zapomněla na Ronův hněv.
"Ahoj," pozdravila ji starší čarodějnice. "Přemýšlela jsem, kdy opustíš své kluky a přijdeš za mnou."
Hermiona ji mocně objala. "Kde je Teddy?"
"Mám chůvu. Jedna kamarádka byla více než šťastná, že si ho může vzít na noc. "
"Myslím, že je na to příliš malý ... už mi chybí."
"I ty mu chybíš. Stále si mění vlasy na kudrnatou blonďaté-bílou kštici, "výrazně řekla Andromeda.
ČTEŠ
Protiklady (Dramione)
FanficNástup do školy v Bradavicích začal v lednu s pořádně velkým haló. Podzimní semestr byl klidný, využil se jako čas na vzpomínání a smutnění za těmi, kteří v květnu zemřeli ve Velké bitvě. Jarní semestr se ukazoval jako velmi odlišný. Všechno to zača...