Hermiona uviděla Harryho s Ronem na opačné straně Velké síně a tak se rozhodla jít rychle ven. Opravdu neměla právě teď chuť na hádku s klukama. Několik posledních dnů se jim vyhýbala, což způsobilo, že vypadaly na ni stále více a více naštvaní.
Naneštěstí dnes měla smůlu - akorát se dostala na nádvoří, když ucítila, jak ji někdo popadl za ruku a otočil.
"Nemůžeš se tomu stále vyhýbat, Hermiono. Musíš s námi nakonec mluvit, "řekl Ron.
"Nebyla jsem si vědoma toho, že já jsem ta, která se s vámi nebaví."
"Musíme to prodiskutovat."
"Budete se se mnou bavit nebo budete na mě jen ječet?"
"Chceme tě pochopit."
Hermiona se podívala na Harryho uzavřenou tvář. Vůbec nevypadal, že chce něco pochopit.
"Jsi si jistý? Možná ty ano, Rone, ale nemyslím si, že i Harry. "
"Nemyslím si, že bych to dokázal pochopit," odpověděl Harry. "Ale chci vědět proč."
"City se nedají snadno vysvětlit. Není to tak, že bych se ráno probudila a pomyslela si:' Víte co? Myslím, že se dnes se zamiluju do Draca Malfoye. To otřese všemi okolo.' Prostě se to stalo. "
"Jak se to může 'jednoduše stát' s někým jako je on?" Zeptal se frustrovaně.
"Protože není tím zlým člověkem, za kterého ho považuješ. Strávila jsem s ním čas, poznala jsem ho a je jiný, když se dostaneš za ten pichlavý zevnějšek. "
Harry si odfrkl. "Prosím tě, Hermiono, vážně na nás zkoušíš tyto otřepané kecy?"
"Je to pravda! Jak najednou můžeš tak odlišně smýšlet o Snapeovi, ale nedokážeš stejně uvažovat o Dracovi? "
"Snapeovy činy nám dokázali skutečnou kvalitu jeho charakteru."
"Stejně Dracovy! Víme, pod jakým tlakem byl. Sám si řekl, že nedokázal dotáhnout zabití Brumbála do konce - sklonil hůlku - a na Malfoy manor neřekl Bellatrix, kdo jsme. Jeho neochota následovat příkazy, které mu jako smrtijedovi dali, svědčí o tom, že by nedokázal být takovým člověkem! "Vášnivě zvolala.
"Vážně se snažíš udělat z toho, jakým byl Malfoy obrovským zbabělcem, něco pozitivního?" Nevěřícně se zeptal Harry.
"Ano, snažím. Byl zbabělcem v tom smyslu, že hluboko ve svém nitru věděl, že dělá nesprávnou věc. Chybělo mu přesvědčení naplno se vrhnout do role smrtijeda. Je to vážně zbabělost? Nebo je to chtění udělat správnou věc, ale nemít ponětí, jak to udělat? "
"Při Merlinovi, Hermiono. Vážně tě už úplně zmagořil, pokud říkáš takové nesmysly, "posmíval se Ron.
"Oh, správně! Tak to musí být! Hloupá Hermiona je příliš naivní, aby dokázala sama posoudit rozdíl. Nebo je to možná tím, že mám jakýsi podivný fetiš na temné kouzelníky. Není to tak, Rone? "Zaječela.
"Vždycky jsi byla příliš soucitná. Malfoy tě nakrmí jakýmsi uvzlykaným příběhem o tom, jak ho oklamali a ty kvůli němu stáhneš kalhotky, "krutě odpověděl Ron.
Hermiona měla pocit, jako kdyby jí vstřelil facku. Cítila se dotčená, že jí něco takového vrhl do obličeje. "To máš vážně o mně takové mínění?" Zeptala se potichu.
"Myslíme si, že nemáš zkušenosti s klukama a že máš sklony věřit v jen to dobré," vložil se Harry.
"Já ne jsem idiot. Kdy to pochopíte? "
ČTEŠ
Protiklady (Dramione)
FanficNástup do školy v Bradavicích začal v lednu s pořádně velkým haló. Podzimní semestr byl klidný, využil se jako čas na vzpomínání a smutnění za těmi, kteří v květnu zemřeli ve Velké bitvě. Jarní semestr se ukazoval jako velmi odlišný. Všechno to zača...