Díky Harryho přísnému tréninkovému rozvrhu Nebelvír Havraspár převálcoval. Hermiona si nemohla pomoci, aby se kvůli tomu necítila samolibě. Goldstein ji kvůli hře celý týden přiváděl do nepříčetnosti, stále mlel o tom jak je letos pro Havraspár správný čas, kdy vyhraje nad Nebelvírem, jak se to stane pod jeho vedením jako hlavního prefekta a o různých jiných nepříjemných věcech. Hermiona se nad to všechno povznesla, zcela poctivě, ale také měla víru v Harryho a jeho talentovaný tým, že zdůrazní, co za tvora Goldstein ve skutečnosti je. Nyní, když jí Ginny věnovala obrovské objetí, nemohla si pomoci, aby se směrem k hlavnímu prefektovi trošičku škodolibě neusmála. Možná měl Harry pravdu v tom, že se příliš sblížila se Zmijozelskými. Zjevně na ni měli špatný vliv.
"Než si všichni půjdeme znovu vychutnat své sobotní odpoledne, myslím, že Ron Weasley, Nebelvírský strážce, nám chce něco říct."Pronesla přes celé hřiště Harry.
"Opravdu doufám, že zde nejsou skřítkové," nesl se hřištěm zasněný hlas Lenky Láskorádové. Hermiona vzhlédla trochu zmatená a uviděla úšklebek na Harryho obličeji, stejně jako Ronův vyděšený výraz. Uvědomila si, že Ron má v plánu hned tady po hře požádat Hannah o ruku a nemohla si pomoci, aby se trošku nezaksichtila. Podle jejího názoru bylo tohle nejhorší možné místo pro požádání o ruku. Bylo to takové neromantické. Ale na druhou stranu Hannah nebyla famfrpálový fanatik. Rona s Hannah spojila společná láska. Hermiona zachytila rychlý záblesk překvapeného a zmateného obličeje McGonagallové. Ředitelka to vůbec nebude považovat za romantické.
Ron byl zářivě červený. Natáhl se po ruce Hannah a klekl si před ni. Hannah zjevně došlo, co se děje a právě konkurovala Ronovi v soutěži o to, kdo se dokáže více červenat. Ron zašmátral v hábitu, než vytáhl malou sametovou krabičku.
Odkašlal si. "Hannah, vím, že spolu nechodíme dlouho, ale miluji tě a nedokážu si představit nikoho jiného, kdo by mě doplňoval tak jako ty. Byl bych neuvěřitelně poctěn, kdybys mi prokázala tu čest a stala se mou manželkou," řekl Ron se vzácnou elegantností dříve, než nabídl Hannah zásnubní prsten.
Hermionu dost zaskočila Ronova výřečnost. Kdyby o tom věděla dopředu, byla by se vsadila, že bude při svém návrhu mumlat a váhat. Na to zaslechla, jak si Ginny šeptá celou řeč spolu s Ronem. Samozřejmě, nebyla to Ronova slova. Ginny odvedla dobrou práci v jeho tréninku, takže na nic nezapomněl, stejně jako ji udržela krátkou a příjemnou, tak aby ji příliš nepokazil.
Zdálo se, že Hannah vše mírně zaskočilo a hleděla na zásnubní prsten v úžasu a šoku. Ron si znovu odkašlal, teď už vypadal trochu nejistě. Jedna věc bylo naplánovat žádost o ruku na veřejnosti, úplně něco jiného by bylo odmítnut před prakticky každým, s kým jste chodili do školy. Magická komunita nebyla velmi velká a tyhle lidi bude vídávat po zbytek svého života. Kdyby ho Hannah odmítla, Ronovi by to do konce života připomínaly. Vzhlédl k Hannah s prosebným výrazem v očích. Zjevně se probrala z transu, potřásla hlavou a rozhlédla se po všech, kteří na ně zírali.
"Ano," roztřeseně zašeptala, takže ji mohl slyšet jen Ron.
Vyskočil a pohltil ji v obrovském objetí. Pískot a hvízdání se neslo stadionem a šťastný pár se ocitl uprostřed shromáždění gratulantů.
Hermiona zaostala v pozadí, zatímco počáteční nával neustane. Vzhlédla a zachytila pohled McGonagallové. Vypadala současně potěšena z Rona a Hannah a současně trochu naštvaná za takové načasování události.
"Ach! To bylo romantické," rozplývala se Lenka nad celou událostí. "Gratulujeme Ronovi a Hannah."
Hlasitý jásot bradavických studentů doprovázel Rona a Hannah, když je odnášeli ze hřiště na bedrech Nebelvírského famfrpálového týmu. Hermiona je následovala v pozadí. Ještě se nedokázala přiblížit k Ronovi či Hannah, aby jim poblahopřála.
ČTEŠ
Protiklady (Dramione)
FanfictionNástup do školy v Bradavicích začal v lednu s pořádně velkým haló. Podzimní semestr byl klidný, využil se jako čas na vzpomínání a smutnění za těmi, kteří v květnu zemřeli ve Velké bitvě. Jarní semestr se ukazoval jako velmi odlišný. Všechno to zača...