Když se Neville vrátil do své ložnice, sundal si Neviditelný plášť, zadumaně se posadil na postel a prošel si v duchu scénu, jejíž byl právě svědkem. Vlastně měl být dole ve Velké síni, ale neměl na vzpomínkovou slavnost žaludek. Ukázal se tam, ale vykradl se pryč těsně předtím, než začala ceremonie s medailemi. Půjčil si Harryho neviditelný plášť, aby mohl vzít knihu o bylinkářství ze sekce s omezeným přístupem a určitě neměl v plánu vrátit se zpět. Byl příliš rozrušený.
Promnul si rukama obličej a snažil se shrnout, co viděl. Už předtím si nadával, že se rozhodl nechat Hermionu zaplést se s Zmijozelskými, ale teď si nadával, že se aktivněji nezapojil poté, co ji viděl s Malfoyem. Harry už byl ohledně jejího vztahu s ním podezřívavý a poměrně často o tom mluvil. Zdálo se, že se jeho spolubydlící nemýlil.
Nyní se Neville musel rozhodnout, co chce udělat. Když se mu Hermiona přiznala, že se s blonďatým Zmijozelským zapletla, řekl jí, že pokud se do toho ponoří příliš, on ji odtud vytáhne. Přes její ujištění, že se to nestane, stalo se a on nyní zažíval dilema. Říci to Harrymu bude nevyhnutelně vést ke konfrontaci, ale Neville si nemyslel, že bylo dobré její vztah tajit. Kdyby bylo všechno mezi ní a Zmijozelským v pořádku, pak by to určitě svým přátelům řekla.
Neville poskládal Harryho plášť a vrátil ho zpět do přítelova kufru. Nemělo smysl čekat, než Harry přijde sem nahoru. Nemyslel si, že to bylo něco, co by měli slyšet Dean se Seamusem a nebyl si jistý, jestli by to měl zmínit před Ronem. Zrzek měl takovou výbušnou povahu, že by to nadělalo víc škody než užitku. Ale bude těžké oddělit Harryho od Rona;nezbývá mu nic jiného, jen věřit, že Harry udrží svého nejlepšího přítele na uzdě. Takže se vrátil zpět do společenské místnosti, která byla opuštěna, vybral si pohodlné křeslo v rohu a otevřel ukradenou knihu s bylinkami a čekal, dokud se Harry nevrátí.
Harry přišel do společenské místnosti o několik hodin později. Chlapec, který přežil vypadal utahaně. To způsobilo, že Neville na pár vteřin zaváhal. Byl dobrý nápad přidávat Harrymu další trápení? Ale Neville si uvědomoval, že jeho přítel se raději něco dozví, jak kdyby měl být držen v blažené nevědomosti.
"Harry!" Zavolal Neville. "Mohu na slovíčko?"
Harry se rozhlédl a spatřil Nevilla sedět ve stínu.
"Ano, jistě." Pak zachytil výraz Nevillova obličeje. "Je všechno v pořádku?"
Druhý chlapec se zamračil. "Ani ne, ale nevím, jak ti to říct."
Harryho radar na problémy se okamžitě zapnul. Neville nebyl z těch, co se znepokojovali bez příčiny. Určitě by s ním nemluvil, kdyby to nebylo něco důležitého, takže čekal. Věděl, že se Neville dostane k věci.
Neville si roztržitě prohrábl vlasy rukou. "Vážně nevím, jak ti to říct, ale je to o Hermioně. Viděl jsem ji dnes večer s Malfoyem a ... ehm ... líbali se. "
Harrymu chvíli trvalo, než tuto informaci zpracoval. Jeho prvotním nutkáním bylo vybuchnout smíchem a říct svému kamarádovi, aby to zkoušel na někoho jiného. Ale vážný výraz v Nevillově tváři byl příznačný. Něčím takovým by si ho nedobíral. Ztěžka se posadil do křesla. "Cože?" Zeptal se nevýrazně.
"Viděl jsem Hermionu s Malfoyem. Myslím, že spolu asi chodí. "
"Ne!" Zašeptal Harry.
***
Draco se procházel sem a tam po malé místnosti hlavní prefektky. Na chvíli se vrátil do Velké síně, aby doprovodil svou matku k letaxovému spojení, které vytvořili speciálně pro přepravu účastníků obřadu na Bradavice a z něj. Zahlédl Hermionu uprostřed rodiny Weasleyových, kde vypadala spokojená a šťastná.
ČTEŠ
Protiklady (Dramione)
FanfictionNástup do školy v Bradavicích začal v lednu s pořádně velkým haló. Podzimní semestr byl klidný, využil se jako čas na vzpomínání a smutnění za těmi, kteří v květnu zemřeli ve Velké bitvě. Jarní semestr se ukazoval jako velmi odlišný. Všechno to zača...