{Žánry}
No, původně jsem tuto kapitolu chtěla pojmout zcela jinak, ale nevadí.
Každopádně bych chtěla začít jednou z prvních věcí, které u svých knih budete řešit, a to žánry.
~
Představte si Wattpad jako velkou šatní skříň, kde každá polička představuje jiný druh knihy. Někteří čtenáři chtějí romantiku, ti druzí zase vyhledávají akci, …
Proto potřebují nějaké vodítko, kam by se měli podívat, aby nalezli příběh svého srdce.
Naše sociální síť na to pamatuje, proto ona velice dbá na pořádek, a tu samou věc chce i po vás, spisovatelích.
Jenže … Na kterou polici svůj příběh umístit? Někdy je to lehké, jindy sakra těžké.
Rozhodla jsem se vám tedy s volbou té správné kategorie trochu pomoci.
Předložím vám tedy seznam všech žánrů, kam můžete umístit vlastní knihu:
• Akční. Automobilové honičky, krvavé přestřelky, adrenalin a napětí ve vzduchu … Prostě příběhy, které vás nenechají ani se v klidu nadechnout.
• ChickLit. Něco jako romány pro ženy. Vystupují zde dospělé hrdinky, které řeší problémy moderní doby - rodinu, partnerství, zaměstnání, …
Tyto příběhy mohou obsahovat i lehký erotický podtext, ale jen v mezích slušnosti a běžného lidského chápání.
• Dobrodružné. Výpravy za pokladem, do neznámých končin, … Prostě dobrodružství na každém kroku.
• Fan fikce. Nejste spokojeni s dějem nějaké knihy, seriálu či filmu? Nebo máte nějakou oblíbenou slavnou osobnost a chcete o ní něco napsat? Žádný problém, Fan fikce to zařídí. Můžete zde pracovat s už připravenými indiciemi a pracovat si s nimi po svém.
Bohužel, pokud se tak rozhodnete, měli byste aspoň v náznacích respektovat původní předlohu či životopisná fakta vámi vybraného zpěváka, herce, …
Každopádně, pokud se ve vašem příběhu objevuje postava, která z vaší hlavy nepochází, tak šup do téhle kategorie. Píšete-li třeba dobrodružný příběh, kde vystupuje Harry Styles, tak ten nepatří nikam jinam, než sem!
• Fantasy. Magie, nadpřirozené bytosti, fiktivní království, inspirace mytologií či legendami, … To všechno je Fantasy. Tyto příběhy se nejčastěji odehrávají v nějaké starší době, nejčastěji ve středověku. Mohou zde vystupovat víly, čarodějové, zaklínači, …
Ale i spousta jiných postav z fantastického světa.
Pokud ale chcete tvořit knihu týkající se zejména upírů či vlkodlaků, tak obě tyhle potvůrky mají na Wattpadu vlastní kategorii.
• Historický román. Příběh z dávných dob, jenž může potěšit i oko moderního čtenáře. Díky nim se člověk může dostat do minulosti, dozvědět se, jak lidé dříve žili a prožívali své osudy …
Říká se, že je tohle jeden z nejnáročnějších žánrů, protože si k němu autor musí spoustu věcí nastudovat, aby vše působilo co nejvíce autenticky.
• Horor. Strašidelné domy, duchové a jiné přízraky, … Takový je Horor - příběh, který by ve čtenáři měl vyvolat pocity strachu a úzkosti.
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...