2) Retro inspirace 3

226 32 11
                                    

{Inspirace ze second handu}

Poslušně hlásím, že jsem opět zde. Ne, nebojte se, nebyl na mě spáchán žádný atentát nebo westernové přepadeníčko, já žiji. A píši. Jenže mi poslední dobou nějak, upřímně řečeno, chybí motivace do psaní Módy podle Wattpadu.

Navíc jsem poměrně nedávno do své spisovatelské rodiny přivítala nový přírůstek v podobě statečné dcerušky. Jelikož si přeji, aby se zdravě vyvíjela, musím u ní sedět snad dvacet čtyři hodin denně a sedm dní v týdnu.

Někteří z vás se s ní možná už stačili setkat, pochovat ji v imaginární náruči, za což velice děkuji, aspoň se princeznička nenudí, poznává nové tetičky, kmotřičky ...

Ne, dělám si legraci. Ono zkoušky i zápočty, zvlášť když je jeden z vývojové psychologie, umí z autora udělat menšího či většího blázínka.

~

Ale já jsem vám slíbila kapitolu z prostředí second handu, že? Tam se totiž dá nalézt inspirace snad víc než v luxusním butiku nebo značkovém e-shopu, ani nevíte, jak.

Chcete vědět, proč? Protože oblečení z druhé ruky má za sebou nějaký svůj příběh. Něco už zažilo, ztratilo lesk, takže si musí kupující všímat dírek či nečistot, jelikož na reklamaci může být potom pozdě.

Avšak já nepíši žádný dívčí ani ženský časopis o módě, jen spisovatelskou příručku, a tak vás asi víc než suchoprázdné povídání o cestování mezi regály s nejrůznějšími kousky budou pravděpodobně zajímat nějaké autorské rady.

Tak dobře.

~

Pokud už máte za sebou minimálně jeden pokus o literární tvorbu, jistě jste dle svých schopností určitým způsobem pracovali se staršími nápady.

Možná jste z nich zkusili ušít honosnou garderobu, napsat epickou ságu s tunou ozdobných prvků, jenže vaše zkušenosti možná stačily pouze na prostý oděv pro venkovskou dámu, protože jste toho samozřejmě víc při osvojování spisovatelského řemesla zvládnout nemohli.

Někdo z vás mohl jako dítě tvořit i papírové časopisy jen tak pro potěšení, kam si psal, kreslil, ...

~

Co imaginární světy, v nichž mohly postavy umírat a vstávat z mrtvých, cestovat časem, prostorem? Kde se děly zázraky jako z pohádek, zvířata mluvit, růst květy nádhernější než noc?

Tohle všechno, jak jste rostli, poznávali dění kolem sebe, sbírali zkušenosti, jednou zalehl staletý prach. Z toho, co vám v těch časech mohlo připadat trendy, se náhle stalo retro.

Jelikož již nechcete být včerejší, jen dnešní a přinášet ty nejnovější módní hity, zřejmě se nechcete vracet do míst, která jste kdysi s láskou budovali.

Ale co když se tak dobrovolně ochuzujete o nejlepší nápady, jež by vám mohly pomoci nejen tady a teď, avšak i někdy v budoucnu?

Co třeba kůň, který sloužil nějaké princezně z vašeho starého dílka? Nechte ho nyní se prohánět po nebeské pastvě, z níž ho náhle může vyhnat nějaká vyšší moc. Nebo mu dejte jiného pána, kupříkladu šarmantního kovboje z vymyšleného westernového městečka, který se o něj jistě rád postará.

Móda podle WattpaduKde žijí příběhy. Začni objevovat