{Paranormální příběhy}
Jednou, asi tak před dvěma lety, když se mi jedna moje čtenářka zeptala, jaké knižní žánry mám nejraději, odpověděla jsem jí, že paranormální a spirituální. Vlastně to tou dobou byla pravda, jenže o nějakou dobu později mě hrozně lákaly také detektivky, dobrodružné příběhy, hlavně s aspoň malou příchutí westernu, historické romány.
Jenže má obliba v tajemnu zůstávala dál. Myslím si, že jen opravdu málokdo by si mé příběhy dovedl představit bez nějakých nadpřirozených jevů. Stavím na nich hlavní zápletky svých knih, nechávám čtenáře tápat po příčinách dějů mezi nebem a zemí, sem tam z někoho udělám nějakou nadpřirozenou bytost, používám magii i různé kouzelné předměty.
Dostali jste nyní pocit, že se dotýkám něčeho jiného, než jen paranormálních příběhů? Máte pravdu. Podle mého názoru nelze vymyslet děj stoprocentně podle tohoto druhu knih. Vždy totiž, ať už více či méně nápadně, zabřednete do jiných vod dle námětu vašeho díla. Půjčíte si něco z hororů, detektivek, thrillerů, spirituálních knih, nebo tam pro větší poutavost přidáte něco z historické či romantické literatury.
Ano, jde sice šlapat cestičku jen v žánru, který vám tu líčím, zaměřit se pouze na přízraky z hlubin temnot, nadpřirozeno v reálném světě, ale podle mého názoru, jakmile takovéto povídky čtu, mám pocit, jako kdyby mi tady něco chybělo, ale asi je tento fakt dán pouze mým čtenářským (i spisovatelským) vkusem. Já mám totiž velice ráda, když se tam odehraje nějaká dobrodružná výprava, milostný příběh, boj dobra se zlem, zásah vyšší moci do vztahů protagonistů příběhu, nepřítele v podobě nějakého padoucha s postranními úmysly ...
~
A jak se takový příběh píše? Uznávám, že velmi těžce, proto tady na Wattpadu není příliš rozšířený. Také budování toho správného spisovatelského myšlení je procesem velmi dlouhodobým, pokud to s paranormálními příběhy myslíte opravdu vážně.
Jelikož mám s tímto žánrem docela dost zkušeností (vždyť i má první kniha na této oranžové sociální síti patří do této kategorie), rozhodla jsem se vám malinko poradit:
• Prostředí
Co jsem tak viděla, tak tyto knihy se v drtivé většině odehrávají v reálném světě a čase, nebo aspoň něčemu tomu podobném. Hrdinové řeší záhady všeho druhu, zajímají je jevy mezi nebem a zemí, setkávají se s nadpřirozenem. Možná tu vidíte jistou podobnost s fantasy. Pravdou je, že oba tyto žánry sdílí třeba tu magii, jenom v paranormálních knihách nemáte nějaký fiktivní kontinent s devatero horami i řekami, středověké království a podobně, ale třeba Spojené státy americké v moderní době.Během své wattpadské kariéry já se také setkala s existencí jakéhosi paranormálního vesmíru, kde mohou vládnout temné síly, nad hrdiny bdít nějaká vyšší moc ... Pozor však na logiku, aby dílky vašeho spisovatelského puzzle do sebe zapadaly. Vyberte si z tajemna něco, co je vám blízké, a podle toho tvořte.
Udělejte zkrátka dějiště vaší knihy tak uvěřitelné, jak jenom dovedete. Čtenáři vám všechny ty přízraky i zázraky musí zobat z rukou. Vše musí být autentičtější než realita, v níž žijete.
• Reálie
Souvisí s výše uvedeným bodem. Měli byste je studovat co nejvíce, a to i před samotným psaním v rámci přípravné fáze. Zajímejte se o zemi, do níž jste celé dění zasadili, a pokud pracujete s něčím alternativním, inspirujte se něčím, co vidíte kolem sebe.Nemine vás však pečlivý výběr bytostí, vyhledávání článků o jejich schopnostech ... Konkrétně v paranormálních příbězích můžete mít například duchy, anděly, démony, čarodějnice, věštkyně, zombie, upíry, vlkodlaky, a podobně. Můžete také psát za skupinku hrdinů obdařených zvláštními schopnostmi i nějakého jejich svrchovaného pána nebo vyšší moc.
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...