{Temná zákoutí romantiky}
Tahle příručka je psaná tak, že i když se střídají rady a názory z různých kategorií, jednotlivé kapitoly na sebe navazují. Například tato. Minule jsme totiž probírali žánr Romance, včetně jeho trochu temnějších zákoutí. A na stejném místě zůstaneme i tady.
Někde na internetu, bohužel jsem si zapomněla uložit či poznamenat, kde přesně, ale snad to někdy najdu a přihodím ke kapitole jako externí odkaz.
Wattpad totiž ve spolupráci s přidruženým profilem Wattpad Romance, jež můžete najít a prohlédnout si ve spisovatelské sociální síti při napsání jeho názvu do vyhledávače, vyvinula mobilní aplikaci After Dark. Tam byste nalezli Romance, ale určené starším a zkušenějším čtenářům (17+).
Je to asi, jako když jste v knihovně či knihkupectví, kde skoro vždy máte regály rozdělené na literaturu pro mládež a pro dospělé. Pokud hledáte to první, teoreticky byste zašli na Wattpad a podívali se po Romancích nebo Teen fikcích. Jakmile byste však rádi sáhli po „zakázaném ovoci“, zavítali byste nejspíš za branami žánru ChickLit či se třeba rozhodli zkusit víše zmíněný prográmek.
Bohužel je dostupný pouze pro iOS, takže majitelé Androidů budou mít asi smůlu. Ovšem i strýček oděn do oranžového kabátu toho nabízí celkem dost, takže nemusíte věšet hlavu.
~
V souvislosti s aktualizací této kapitoly (30. 5. 2017), aby odpovídala současným trendům, jsem při sběru informací narazila na další mobilní aplikaci vyvinutou Wattpadem.
Jmenuje se Tap a je zaměřená na příběhy vyprávěné formou textingů (konverzací odehrávajících se nejčastěji na Messengeru).
Díla se tady údajně čtou tak, jako kdybyste byli přímými svědky nějakého chatu. Postupně si totiž rozklikáváte jednotlivé zprávy a tím se vlastně příběhem „prokousáváte“.
Bohužel se jedná o poměrně novou věc, místy ještě ve vývinu, takže jsem vám k tomu bohužel nestačila zjistil více informací.
~
Ale víte, co? Dostala jsem totiž nápad. Protože jsem tak trochu osůbkou se zvrácenými autorskými choutkami, přiblížím vám jeden z fenoménů, který se v současné internetové tvorbě poměrně často objevuje, a to MPREG.
Zřejmě teď nad tím budete valit bulvy, co že si to pro vás Zuřivá spisovatelka připravila. Přitom se nejedná o nic jiného než těhotnou mužskou postavu.
Příběhů na tohle téma naleznete snad kopu, jenže se jedná o jev biologicky naprosto nemožný. Je znám pouze jediný exemplář tohoto druhu reálně žijící, viděla jsem ho jednou na zprávách v Explozivu na Barrandově, ale tam celá situace byla mnohem komplikovanější, související s operativní změnou onoho člověka z ženy na muže.
Protože však čtenářské publikum není zvrácenostem a složitostem příliš nakloněno, leda s tunou vašich argumentů o přesvědčivosti level nekonečno, spokojte se tedy raději s jednoduššími řešeními.
Proto, když chcete psát o homosexuálech majících dítě, volte raději adopci z dětského domova, nalezení osiřelého dítěte na ulici nebo těhotnou sestru/přítelkyni jednoho z nich. A celé to dokreslete co nejreálněji. Čitatelé vám pak vaši tvorbu spolknou i s navijákem.
Nepočítám zde ale Sci-Fi či žánr podobného ražení, kde by se o fenoménu MPREG dalo psát v celé své kráse. Prostě jednou jsem si řekla, že výše zmíněné rady použiji čistě na Romance, tak to takhle i zůstalo.
~
Ovšem série zaláskovaných kapitol ještě nekončí, protože příště se podíváme tak trochu do minulosti. Budou totiž následovat historické romány, okořeněné o kousek lásky, v podání Nesmrtelných módních hitů. ;)
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...