5) Módní doplňky 3

155 33 7
                                    

{Ilustrace v příbězích}

Občas nevím, jestli popadnout do rukou elektronické zařízení s textovým editorem nebo obyčejnou tužku. Někdy zase místo „už se to píše" omylem řeknu „už se to kreslí", když chystám nějakou novou kapitolu. Jindy zase projíždím různé umělecké příspěvky na sociálních sítích.

Pak se ale praštím do hlavy, že zas stylově prokrastinuji a moje chudinky hrdinky leží zavřené v imaginárním spisovatelském sklípku, často i spoutané s roubíkem v ústech, jenom aby Týnouška zbytečně nerozptylovaly od jeho tvůrčích záměrů.

Jo, ahojky, jestli já se vám dosud představovala pouze pod přezdívkou a vy mi chtěli říkat seriózněji, tak jsem Kristýna, ale slyším i na Týnu, Kiki, Kristý, možná taky na nejrůznější přezdívky, kdybyste mě chtěli oslovit nějak nápaditě.

Ale už dost legrace - půjdeme teď na dnešní téma, neboli Módní doplněk, který si klidně můžete vyrobit i vy sami podle svých schopností a uvážení.

~

Možná, pokud přemýšlíte o ilustraci vlastních příběhů, možná budete stát před jednou rozhodující volbou - digitálně, nebo na papír? Já mam sice nejvíce zkušeností jen s ruční kresbou, ale jelikož jsem již delší dobu v kontaktu s jednou kreslířkou tvořící na grafickém tabletu, tak jsem se o tom s ní mohla pobavit a něčemu se přiučit.

~

Digitální tvorba

Jdete si tak jednou na uměleckou stránku nebo skupinu a valíte bulvy nad výtvory, které se před vámi objeví na obrazovkách vašich elektronických zařízení, možná jste nějaké zástupce tohoto druhu potkali i tady na Wattpadu. Tohle rozhodně nevypadá jako nějaký obrázek z Malování. Ty stíny, kontrast, plynulé přechody barevných ploch, až vám nic takového hlava vůbec nebere.

Jak to vůbec někdo dokázal udělat? Pravděpodobně použil počítač nebo grafický tablet. Nejvíce zkušeností má pravděpodobně s programem Paint Tool Sai nebo jiným, kde si může správně umělecky pohrát, vybírat z několika typů štětců a podobně.

Základní prográmek ve Windowsu za tím tedy rozhodně není, přestože jej čas od času použiji na nějakou grafiku - v dobách psaní svých „webovek", nebo spíš eStránek, jsem si v tom dělala třeba záhlaví, pro kamarády vizitky na jeden týdenní zahraniční pobyt, možná i sem tam něco jiného.

Něco drobného bych sice digitálně zvládla vytvořit, ale dělání coverů tímto způsobem ode mě raději nečekejte, natož ilustrování. I knižní obálky si dělám ze stažených obrázků z Pinterestu a v programu (pracuji v Canvě, která mi momentálně stačí, s Pixlrem se už nekamarádím) si dám text, rámečky, grafické prvky, ale nic, co bych skutečně udělala sama. Na nic takového zkrátka nemám moc dobře vyvinuté buňky.

Ale jestli vážně po mně chcete, abych vám něco řekla o kreslení, tak se mě spíš ptejte na starou dobrou „klasiku", o tom vám klidně mohu zabásnit.

Ručně na papír

Nuda doma nebo ve škole, co s tím? Postavy žadoní, ať je aspoň načrtnu, někdy si něco takového přeje také nějaká ta knížečka. Jde se vytáhnout papír, tužtičky do ručky a jde se na věc. Pokud si rozumíte s tuží, akrylovými barvami nebo jinými uměleckými lahůdkami, můžete si k ilustrování přinést klidně celý výtvarný kufřík. Existují též poněkud netradiční techniky jako kupříkladu malování kávou či vyškrabování obrázků, opravdu záleží na vás, jaký tomu dáte šmrnc.

Móda podle WattpaduKde žijí příběhy. Začni objevovat