{Detektivky}
Usilovně jsem přemýšlela, jak tohle ve své příručce vůbec pojmout. Nějaký „náčrt“ ve své hlavě jsem sice už měla, ale to bych nebyla já, kdybych na určitém tématu nenašla aspoň něco prokletého.
Taky jsem chtěla pozvat všechny hosty, na které jsem vás v minulé kapitole navnadila.
Úplně nejvíce jsem byla natěšená na Sherlocka s Watsonem a chtěla s nimi poklábosit asi jako se svými hrdiny i hrdinkami.
Bohužel na poslední chvíli odmítli pozvání kvůli nějakému zatraceně zapeklitému případu, takže jsem musela začít úplně od nuly a trochu si zaimprovizovat. Ach jo. :(
Ale snad vás moc nezklamu. Moc jsem se snažila, abych co nejvíce svůj slib splnila, avšak kvůli nastalým událostem to bohužel nějak nevyšlo.
~
Takže jsem si zahrála na investigativní novinářku a snažila se nalézt všechna možná i nemožná vodítka, jen abych byla schopná tuhle část nějak sesmolit.
Během svého výzkumu jsem narazila na interwiev se spisovateli detektivních příběhů, útržky z různých příruček a blogů.
Občas se mezi postavy z mých příběhů vetřel i nějaký ten reportér, který mi ihned dal na pracovní stůl případ pořádného kalibru, při němž občas hrozil útok šíleného střelce třímajícího ve svých rukách samopal o velké ráži.
Ale naštěstí se mi nic nestalo, bůhvíproč jsem neutrpěla žádné zranění, a proto poslušně hlásím, že jsem opět zde u hádanky jménem MPW.
~
Takže ... Jak začít? Chtěla jsem vám naservírovat vzorky DNA, otisky prstů a speciálně vycvičeného psa. Nebo také detektiva se schopností řádné dedukce či jeho lehce přitroublého pomocníka.
Jenže vy už samou nedočkavostí sedíte u obrazovky a marně se snažíte dopátrat nějakých rad, že ano?
Tak dobře ...
~
Po chvíli rozhodování i přemýšlení jsem se rozhodla pro rázný řez - jednotlivé tipy a triky vám podám formou seznamu. Snad se vám to takhle bude líbit ...
~
• Nepředvídatelnost. Jestli jste se dočkali rad, kterak udělat příběh naprosto neočekávatelný, tak u detektivek si musíte dát záležet dvojnásob.
Založte svou knihu na nějakém tajemství, které by nemělo být až do konce příběhu prozrazeno.
Můžete sice průběžně svým čtenářům servírovat nějaké náznaky, dejte si však pozor, abyste si tím nepodrazili nohy. S tím souvisí i pořádná dávka sebekontroly.
Prostě se nesmíte podřeknout, ani kdyby vás měl někdo krutě mučit a z vaší spisovatelské maličkosti ono tajemství „vytřískat“.
~
• Napětí. Souvisí s bodem napsaným výše. Nechávejte své čtenáře v neustálém střehu. Přimíchejte nějaké nebezpečí, klidně i smrtelného rázu, nemusíte se přitom bát ani špetky nějakého tajemna. Je to jen na vás.
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...