{Character Aesthetics}
Ještě, než se začnu věnovat tématu dnešní kapitoly, přiznám se, že co se týče mé tvorby, jsem silně orientovaná na názory čtenářů, možná až nezdravě.
Nevím, asi jsem si tuhle vadu na kráse odnesla z dob ještě před Wattpadem, kdy jsem s fanoušky svých tehdejších příběhů diskutovala své nápady a v podstatě s nimi tak spolupracovala, někteří z nich se i přímo či nepřímo podíleli na ději, vývoji mých postav, někdy jim dokonce navrhovali i jména.
A protože oni byli těmi, kdo mou tvorbu četli, tak jsem se jim snažila vyjít co nejvíce vstříc.
Můžete se mnou nesouhlasit, avšak já zastávám názor, že kdybych měla psát jen sama pro sebe, rovnou bych si mohla psát jen do šuplíku, není-liž pravda?
~
Ale já jsem zde vlastně chtěla probírat hádanku jménem Character Aesthetics, že?
Dobře, jdu si nasadit nějaký slušivý klobouk, vymódit se, naladit na vlnu Trendů posledních let a pustit se do psaní.
V podstatě se jedná o koláže, které určitým způsobem charakterizují nějakou postavu v příběhu, nejčastěji tu hlavní.
Běžné Character Aesthetics se skládají z šesti či osmi dílčích obrázků a mají čtvercový nebo obdélníkový formát.
Ale samozřejmě existují i takové, kde byste to do nich ani neřekli, jelikož šokují svým tvarem, počtem prvků, zpracováním, ... Prostě vším možným i nemožným.
Tady však výjimečně nebudu navrhovat žádné šílené kreace, ale jen něžnou a jemnou krajku, kterou si tahle kapitola žádá.
Dobře, jde se tedy na věc ...
~
Teď vám předložím takový menší manuál, podle kterého jsem postupovala i já při vytváření jedné své hrdinky:
1) Napřed si vše dopodrobna rozvrhnu. Jak daná postava asi vypadá? Které stránky její osobnosti zdůrazním?
2) Připravím si v hlavě takový „nástřel“, podle kterého pak vyhledávám obrázky. Přibližně také vím, jaké barvy a pocity budou převažovat.
3) Otevřu si program, ve kterém budu pracovat. Protože ale většinou všechno, od coverů po psaní příběhů, dělám na mobilu, používám nějakou specializovanou aplikaci, obsahující ve svém názvu slovní spojení „Photo Collage Editor“.
4) Zvolím si template (šablonu na koláže, v některých grafických editorech nazývanou též i jako photo grid) a postupně do toho nahraji všechny připravené fotografie. Obvykle si předtím, nebo během sestavování Character Aesthetics, trochu pohraji s filtry. U jednoho obrázku třeba zvýrazním barvy, u druhého zase trošku změním poměr tmavých a světlých částí, ... Vždy jen ale s mírou a přihlédnutím na to, co chci svým výtvorem o své postavě říci.
5) Už zbývají jen drobné „kosmetické“ úpravy, lehké přetření make-upem, jak tak říkám, a hotovo! Koláž se nyní ukládá do galerie a je „připravena k použití“. ;)
~
Podobným způsobem jsem třeba dříve tvořila obrázky ke kapitolám, ale to jsem samozřejmě ještě nevěděla, že existuje něco jako Character Aesthetics.
~
A vlastně první postavou vytvořenou v duchu trendů posledních let se stala Cessira z Přátelského pouta. Zřejmě proto mi velice přirostla k srdci, protože má v sobě něco starodávného, ale zároveň i westernového. Trpí rozdvojeným charakterem, poznamenaným vlastní minulostí a osudem. Navíc má svým způsobem tragickou osobnost, což mám velice ráda i u hrdinek z tištěných knih.
Snažila jsem se v ní vyjádřit nejvýraznější stránky její osobnosti, jak světlé, tak i ty temné, prostě od každé z nich něco.
A protože jaksi taksi nejsem příznivcem obrázků vložených přímo do textu, tak jsem vám Cessiřinu koláž dala do médií.
Použila jsem tady vlastně metodu určitého počtu vlastností své postavy, jen místo plusů a mínusů jsem zde pracovala nejen s obrázky. Ale i tím, jak by má hrdinka popsala samu sebe.
~
Jenže abych nemluvila jen o sobě, protože samochvála samozřejmě smrdí jako prase, tak se zase rozhovořím o svých úlovcích.
Už dříve jsem vám pověděla, že existuje několik různých druhů Character Aesthetics. Záleží jen na vás, jak si „to svoje“ zpracujete, jestli se pro tvorbu koláží vašich postav jednou rozhodnete.
Já třeba dávám, pro vás možná paradoxně, přednost „staré dobré klasice“. Prostě šest obrázků, obyčejnou šablonu a nic zdobného ani provokativního.
Nevím, asi je to tím, že jakmile se s tímto tématem setkala poprvé, měla jsem možnost se seznámit pouze s tímhle. Další druhy já nalezla až ve fázi, kdy jsem začala psát tuto kapitolu.
V tu dobu jsem však valila bulvy nad jedním výtvorem. Do obrázkového vyhledávače jsem si těsně předtím napsala „character aesthetics templates“, všechno malými písmeny, protože se mi to tak opravdu nabídlo.
A, to vám chci říci, nalezla jsem jeden úlovek, který je zpracovaný formou módního časopisu, takže se fantazii meze nekladou. ;)
Takže třeba můžete používat i jiný program, metodu, prostě záleží, co vám vyhovuje a s čím se dokážete nejlépe ztotožnit. :)
~
Co vás však potká příště? Někteří už můj záměr možná znají, jiní ne.
Každopádně to bude napínavé, a občas i poteče spousta krve. Společně budeme řešit jednu záhadu za druhou. Možná se i na scéně objeví Sherlock Holmes se svým pomocníkem Watsonem. Nebo komisař Rex či Julie Lescautová.
Prostě stručně ručně nás příště potkají detektivky všeho druhu a rady, jak do příběhu zakomponovat zápletku plnou tajemna i nečekaných odhalení. ;) Tak co, těšíte se?
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...