{Slučování neslučitelného}
Předem bych vám moc chtěla poděkovat za 2K přečtení. Ani v nejmenším jsem nečekala, že se tohoto čísla vůbec někdy dočkám.
Chtěla jsem tedy pro vás napsat speciální kapitolu, ale protože vím, jaké to bylo fiasko, když jsem slavila první tisícovku, tak jsem tedy „děkovačku“ zahrnula do normální části.
Právě jsem se rozhodla si rozdělat imaginární šampaňské a psát Módu, i když v pořadí byl druhý díl mé nedávno dokončené knihy. Ale to mně vůbec nevadí, jelikož právě přišel čas na slučování zdánlivě neslučitelných prvků v příběhu.
~
Pár z vás, hlavně z řad čtenářů mých příběhů, se mne dotázalo, jak to dělám, že umím zkombinovat spoustu věcí třeba i v jedné kapitole.
Říkám si, proč být egoistickým sadistou a skrývat své temné tajemství, když se z toho klidně může stát třeba námět pro psaní Módy podle Wattpadu. ;)
Rozhodla jsem se tedy své rady rozdělit do několika „šuplíčků“, aby to pro vás bylo trochu přehlednější. ♥
~
• Žánry
Ve světě Wattpadu i normálních tištěných knih se naleznou již osvědčené kombinace žánrů jako science fantasy (sci-fi + fantasy), historická romance, akční thriller, …
Ale co když chcete kombinovat kategorie, které toho moc společného nemají? Nebo holdujete „pouliční směsce od každého něco“ podobně jako já? Proč ne?
Avšak oranžová sociální siť je nastavená tak, že si musíte zvolit jeden hlavní druh příběhu a podle něj pak stavět hlavní zápletku. Potom ale můžete experimentovat, jak jen to námět vašeho díla dovolí.
Jako příklad vám tentokrát nedám vlastní tvorbu, ale něco, co jsem před časem měla jako doporučenou četbu do školy – Jméno růže od Umberta Eca: je to sice historický román z období středověku, ale obsahuje detektivní zápletku plnou tajemna a lehkou příměs paranormálního hororu. Jenže v ní může čtenář nalézt i náznak kroniky či erotické prózy.
Prostě si třeba „načrtněte“ hlavní dějovou linku, přizpůsobte tomu místo a čas děje, dejte tam prvky, jež budou ve vaší knize převažovat. Ale klidně tam vložte akci, tajemno, romantiku, …
Pozor však na to, aby všechno bylo v naprosté harmonii a výsledek nevypadal jak nepovedený experiment šíleného alchymisty.
Já si třeba říkám: chci psát určitý žánr, ale zároveň bych si tam ráda přidala pár záhad souvisejících s dějem i chemii probíhající mezi hlavními postavami. Výsledek mnohdy překvapí i mě. :D
Tak potom získám pár záchytných bodů, od kterých se „odpíchnu“ a pokračuji, dokud mi to nápady dovolí. :)
~
• Charaktery postav
V mnohých recenzích se dočtete, že se spisovatel musí chtě nechtě držet povahy své postavy.
ČTEŠ
Móda podle Wattpadu
Non-FictionŘíká se, že šaty dělají člověka. Ale na Wattpadu se posuzuje člověk podle svých knih. A co takhle spojit módní trendy a tvůrčí psaní do jedné příručky? Takhle to zní skoro jako oxymorón, ale i spisovatelé se řídí podle určité módy, není-liž pravda? ...